[Profiles] Mijn documenten life op de server bewerken.

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 20:16
Hoi,

Ik ben voor een klein bedrijfje met behulp v.e. Samba-servertje even met domeinen en profielen aan het kloten en dat werkt op zich niet slecht. Maar ik zit nu al heel lang ergens mee te kloten wat ik maar niet kan vinden.

Als ik op dit moment inlog dan wordt het profiel vanaf \\Propus\%USER_NAME\profiles gekopieerd naar lokaal. Dit is allemaal wel leuk en aardig, maar ik heb eigenlijk veel liever dat ik vooral dingen als Mijn Documenten allemaal life op de server kan bewerken, want op deze manier staan bij een crash van je PC de bestanden niet op de server en als je met twee machines tegelijkertijd bent ingelogd, op beide machines een bestand bewerkt en daarna in de "verkeerde" volgorde uitlogd dan gebeuren (wat ik er nu van begrijp) er helemaal vreemde dingen met als gevolg dat je een bestand kwijt kan zijn...
Mijn vraag dus: hoe kan je instellen dat hij het hele profiel (of alleen Mijn Documenten, dat zou nog beter zijn) vanaf de server benaderd en niet een lokale copy draait.

En ik vroeg me ook nog af wat een standaard manier is om laptops in te laten loggen. Geef je die een eigen account of laat je die gewoon met het "gewone" account van de eigenaar inloggen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Je kunt ook gewoon een aparte home directory voor iedere user definiëren waar ze hun bestanden kwijt kunnen.. In het profiel bestand wegschrijven is eigenlijk nóóit een goed idee.

Download my music on SoundCloud

• Steven
dominicbout schreef op 14 december 2002 @ 11:16:
Je kunt ook gewoon een aparte home directory voor iedere user definiëren waar ze hun bestanden kwijt kunnen.. In het profiel bestand wegschrijven is eigenlijk nóóit een goed idee.
Je bedoelt het register aanpassen dat hij Mijn Documenten gewoon ergens anders vandaan haalt... Kan natuurlijk ook. Moet dat eigenlijk ook in HKLM of moet dat in HKCU in Win2k.
Op een ander Novell/W98 netwerk doe ik het in HKCU overigens.

PS: Ik vind het wel belangrijk dat Mijn Documenten Mijn Documenten blijft...

[ Voor 9% gewijzigd door Steven op 14-12-2002 11:22 ]

• Steven
-

[ Voor 100% gewijzigd door Steven op 14-12-2002 11:22 . Reden: Quote ipv edit |:( ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik weet alleen dat als op de rechtermuisklik klikt op de mijn documenten, dat je dan een nieuwe doel kan specificieren, dat heb ik ook gedaan en ik bewerk nu alles life vanaf de server....

• Steven
M4RTiN schreef op 14 december 2002 @ 11:26:
ik weet alleen dat als op de rechtermuisklik klikt op de mijn documenten, dat je dan een nieuwe doel kan specificieren, dat heb ik ook gedaan en ik bewerk nu alles life vanaf de server....
Dat kan idd, maar ja. Dat moet je wel voor elke gebruiker apart doen. Lijkt mij niet echt ideaal.
Of is dit echt iets waarvoor je gewoon policies moet gebruiken?
Pagina: 1