Toon posts:

Windows herkent hd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Weet niet of dit in SA of In OH hoort maar hier is het probleem:
Vroeger had ik 1 20gb schijf en 1 6.4 gb schijf er in zitten. op de 20gb schijf stond windows en de 6gb alleen normale files. Nu heb ik dus een 80gb schijf gekocht die heb ipv de 6.4 er in gedaan en de partitie van windows gekopieerd van de 20gb schijf, Dit doe ik omdat ik van de 6.4 schijf naar de 80gb schijf wil kopieren dus moet er eerst windows op.
Hierna Stop ik de 80gb schijf er in als master en de 6.4 als slave. Windows boot niet van af de 80gb schijf, geen probleem ik installeer een verse installl op de 80gb. Dit werkt allemaal alleen het enige dat niet werkt is : dat windows xp mijn 6.4gb schijf niet herkent, terwijl mijn bios dat wel doet ..

Hoop dat dit duidelijk was anders reply maar ff :)
ben nu Partition magic aan het installeren ..

Edit: partition magic herkent hem ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 11:04 ]

Verwijderd

lijkt mij een jumper probleem ff master slave goed checken.. en zet anders je 6gig hd op de 2de ide

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het dus OH probleem..
met de jumpers heb ik idd problemen gehad als ik de 80gb schijf op master(single) <30gb zet herkent ie geen enkele hd.. maar als ik de jumper op >30gb master(single) dat herkent de bios hem wel als 80gb en de 6.4 ook alleen windows niet zoals hierboven beschreven

(nu zit er 1 jumper op de 80gb, anders 2 )

Verwijderd

Hoe heb je die bestanden gekopieerd? Gewoon met een copy commando?

Verwijderd

Topicstarter
nee partition copy via partition magic.. maar dat heeft nu geen zin meer heb nu clean windows install erop de oude staat er nie meer op
Edit: nog wel op de 20gb staat de oude install

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu de 20gb ipv de 6.4 en nu zegt wxp found new hardware en deze herkent ie :S
edit: nu heb ik de 6.4 gb weer teruggezet en nu herkent ie deze ook :SS
iig bedankt voor reacties

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 12:38 ]

Pagina: 1