Moederbord voor klant

Pagina: 1
Acties:

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Moet voor een kennis een pc'tje bouwen maar weet nog niet welk moederbord. Er komt in ieder geval een Celeron op te draaien. Het balangrijkste is stabilitiet en betrouwbaarheid, overklokken gebeurt helemaal niet...

Wie kan mij e.e.a. aanbevelen?

Verwijderd

Abit BE6 !!!
Perfecte stabiele mobo !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 15:59
Chaintech 6BJM

Intel BX chipset (is imho nog steeds t stabielst)
socket370, en je kan er later nog een P3 inpleuren.. accepteerd ie prima.

alleen geen udma66, maar goed..

BTW: Abit BE6 zou ook kunnen, alleen die's slot1 :( dus krijg je zon convertor erop..
en persoonlijk vinnik de udma controller van de BE6 beetje gaar (irq deling met pci slot 4)
Of je moet de BE6 raid nemen :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:06 schreef RubenPruim het volgende:
Abit BE6 !!!
Perfecte stabiele mobo ![/quote]indeed.

Verwijderd

MSI BX-Master, heb ik niets dan goede ervaringen mee. ATA66, 6xpci, 1xisa, bx-chipset, D-Led, etc. etc. Het is wel een Slot-1 moederbord, maar met een kwaliteit converter (MSI 6905 Master bijvoorbeeld) zul je het verschil met een socket370 moederbord niet merken.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk de Abit BE6 is natuurlijk wel al een relatief oud moederbord...en hij moet nog wel ongeveer 3 jaar mee gaan is het dan wel een goede keuze om zo'n relatief "oud?" moederbord aan te schaffen. (of moet ik daar niet op letten :? )

Ook heb ik (nog steeds) mijn twijfels over de VIA chipset, zeker als ik denk aan stabiliteit, betrouwbaarheid en performance...anders is denk ik de ASUS P3V4X een leuke bord.

Iemand?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
ik zou wel een bord kopen dat 133mhz ondersteunt. Dus 1/2 agp en dat zit niet op BX borden, of je moet zorgen voor een videokaart die daar tegen kan (Geforce kon dat toch allemaal (iig op 1x agp en die % merkt ie toch niet). Want als ie later wil upgraden moet ie toch aan max rond de 1.3 ghz denken voor de p3 serie. Uh socket 1 / slot 1 dus

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1