kunnen jullie de optie go to fist unread post niet op het forum zetten zodat we een topic gemakklijk kunnen volgen je hoeft dan niet op 1,2,3,4,5,6,7,8,9,last te klikken maar gewoon op go to first unread post
Het zou een interessante feature zijn, en het zal vast al in React zitten, maar waarschijnlijk staat het uit in verband met de load. Als je voor iedere user bij ieder topic moet bijhouden bij welke post ze zitten, zal dat waarschijnlijk vrij zwaar zijn. Op een klein forum is dat geen probleem, maar op een forum als GoT is dat volgens mij wat lastiger.
Zou ook lokaal in een koekje kunnen... Dat ik een koekje krijg van 10KB kan mij niet heel veel schelen.
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Op Fok! bestaat deze feature wel. Er wordt echter niet voor ieder topic bijgehouden of je dat speciale topic gelezen hebt. Er wordt gebruik gemaakt van de tijd waarop jij het forum verlaat, en als je dan weer terugkomt op het forum worden bij alle topics (die op het moment dat jij er eerder al was bestonden) die dingen aangemaakt. Dus als jij om 12.00 uur naar Fok! gaat, één topic leest. Dan weer weggaat en een uur later teruggaat en weer dat topic wil gaan lezen, dan heb je de mogelijkheid om te gaan naar die berichten die je nog niet hebt gelezen. Maar dat heb je ook bij andere discussie die al wel bestonden op het moment dat jij er om 12.00 uur was. Echter niet bij discussies die na 12.00 uur zijn gemaakt. Is het zo wat duidelijker?Compubiter schreef op 14 December 2002 @ 11:00:
Het zou een interessante feature zijn, en het zal vast al in React zitten, maar waarschijnlijk staat het uit in verband met de load. Als je voor iedere user bij ieder topic moet bijhouden bij welke post ze zitten, zal dat waarschijnlijk vrij zwaar zijn. Op een klein forum is dat geen probleem, maar op een forum als GoT is dat volgens mij wat lastiger.
Cookies kunnen niet groter zijn dan 4 kB, dus dat gaat niet passen.Steven schreef op 14 December 2002 @ 11:16:
Zou ook lokaal in een koekje kunnen... Dat ik een koekje krijg van 10KB kan mij niet heel veel schelen.
Dan wordt dus uitgegaan dat je van elk topic op het moment dat je weggaat de laatste post hebt gelezen? Op GoT wordt daarvoor gebruik gemaakt van de rode en gele mapjes voor de topictitel op de forumindex.ramH schreef op 14 december 2002 @ 12:22:
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Op Fok! bestaat deze feature wel. Er wordt echter niet voor ieder topic bijgehouden of je dat speciale topic gelezen hebt. Er wordt gebruik gemaakt van de tijd waarop jij het forum verlaat, en als je dan weer terugkomt op het forum worden bij alle topics (die op het moment dat jij er eerder al was bestonden) die dingen aangemaakt. Dus als jij om 12.00 uur naar Fok! gaat, één topic leest. Dan weer weggaat en een uur later teruggaat en weer dat topic wil gaan lezen, dan heb je de mogelijkheid om te gaan naar die berichten die je nog niet hebt gelezen. Maar dat heb je ook bij andere discussie die al wel bestonden op het moment dat jij er om 12.00 uur was. Echter niet bij discussies die na 12.00 uur zijn gemaakt. Is het zo wat duidelijker?
Als het mogelijk is, zou ik er ook waarschijnlijk wel gebruik van gaan maken
zoiets is er alramH schreef op 14 december 2002 @ 12:22:
[...]
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Op Fok! bestaat deze feature wel. Er wordt echter niet voor ieder topic bijgehouden of je dat speciale topic gelezen hebt. Er wordt gebruik gemaakt van de tijd waarop jij het forum verlaat, en als je dan weer terugkomt op het forum worden bij alle topics (die op het moment dat jij er eerder al was bestonden) die dingen aangemaakt. Dus als jij om 12.00 uur naar Fok! gaat, één topic leest. Dan weer weggaat en een uur later teruggaat en weer dat topic wil gaan lezen, dan heb je de mogelijkheid om te gaan naar die berichten die je nog niet hebt gelezen. Maar dat heb je ook bij andere discussie die al wel bestonden op het moment dat jij er om 12.00 uur was. Echter niet bij discussies die na 12.00 uur zijn gemaakt. Is het zo wat duidelijker?
ooit die rode en gele mapjes gezien
zelfs op de index zie je of er nieuwe berichten zijn, tevens kan je daar je sessie vernieuwen door op de datum+tijd te klikken
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 10:47:
kunnen jullie de optie go to fist unread post niet op het forum zetten zodat we een topic gemakklijk kunnen volgen je hoeft dan niet op 1,2,3,4,5,6,7,8,9,last te klikken maar gewoon op go to first unread post
klik eens op de datum in de forum lijst
das alleen de laatste post
srry

[ Voor 6% gewijzigd door D2k op 14-12-2002 12:35 ]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Maar je kan maar een keer een tijdstip vastleggen waarnaar die mapjes veranderen, dus als je meerdere topics volgt is het al nutteloos.
En daarnaast spring je dan nog steeds niet naar de nieuwste ongelezen bericht omdat er al meerdere berichten gepost kunnen zijn in de tussentijd
(vooral op GoT)
Human Bobby
Ja, daar wordt inderdaad van uitgegaan. Als je het anders wilt doen, moet je het of server-side bij gaan houden (wat veel load en opslagruimte zal gaan kosten) of client-side in een cookie, maar dan loop je er tegenaan dat een cookie te klein is.Compubiter schreef op 14 December 2002 @ 12:26:
[...]
Dan wordt dus uitgegaan dat je van elk topic op het moment dat je weggaat de laatste post hebt gelezen? Op GoT wordt daarvoor gebruik gemaakt van de rode en gele mapjes voor de topictitel op de forumindex.
Als het mogelijk is, zou ik er ook waarschijnlijk wel gebruik van gaan maken.
Misschien is het wel een optie om per topic aan te geven of het gevolgd moet worden. Die gegevens worden dan in een cookie opgeslagen. Als er dan in de forumsoftware een maximum is ingebouwd (bijvoorbeeld 10 topics) en verder een optie om die lijst ook weer automagisch te clearen na een bepaalde tijd.
Zoiets zou je trouwens met een soort van workaround ook nu al wel kunnen. De discussie die je bij wilt houden, daarvan voeg je gewoon het laatste gelezen bericht toe aan je Bookmarks. Als je dan door wil lezen, kun je dat doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 14-12-2002 13:05 . Reden: Nog een idee ]
LOL, deze kan dicht, heb een paar dagen geleden hier nog een topic over geopend: [rml][ feature req] topic onthoudt je laatste bezoek[/rml]
Doe maar niet. Ik heb namelijk nog geen reactie van Chem of een andere devver gezien die hier over wat zei. En dat zou ik wel graag willen, als dat kan.Azrael schreef op 14 December 2002 @ 14:04:
LOL, deze kan dicht, heb een paar dagen geleden hier nog een topic over geopend: [rml][ feature req] topic onthoudt je laatste bezoek[/rml]
ik wel, alleen geen serieuze, dus of hij is dat vergeten of het is zulke onzin dat ie er niet eens aan denkt om serieus te reagerenramH schreef op 14 December 2002 @ 14:16:
[...]
Doe maar niet. Ik heb namelijk nog geen reactie van Chem of een andere devver gezien die hier over wat zei. En dat zou ik wel graag willen, als dat kan.
Wat een onzin... lekkere dooddoener.Azrael schreef op 14 december 2002 @ 14:42:
het is zulke onzin dat ie er niet eens aan denkt om serieus te reageren
Er wordt inderdaad vaak zo gereageerd. "Dat heeft geen prioriteit", "dat is niet zo nuttig", "daar hoef ik niet op te reageren."
Fijne reacties zijn dat. Regelmatig heb ik al topics gezien waar men 100 reacties lang aan het vertellen is dat het niet heel veel nut heeft, waardoor het geen prioriteit heeft, terwijl het een maatregel was waarvan het doorvoeren letterlijk maar 1 minuut zou duren.
Fijne instelling van de crew / ontwikkelaars dan. Hier hetzelfde, althans, als wat jij (Azrael) zegt klopt, en het lijkt me niet onwaarschijnlijk. Iets wordt maar weer bij voorbaat afgedaan als niet extreem nuttig, waardoor er verder niet eens meer op gereageerd wordt.
Daarmee beschouwt men het dan als afgedaan, en veel GoT'ers voegen zich er nog naar ook, schijnbaar met de gedachte dat de crew het toch altijd het beste weet. Dit terwijl een simpele kosten-batenanalyse vaak zou hebben geleerd dat men er beter had gedaan die ene minuut te nemen om een voorgestelde maatregel in te voeren, wat dan tenminste een bescheiden voordeel had opgeleverd, i.p.v. een halfuur te gaan zitten verkondigen dat het geen prioriteit heeft, waardoor er helemaal niks gebeurd.
Urgh, ik walg van dit soort dingen.
Misschien is het nu niet het geval, maar ik zie vaak genoeg dat het wel het geval is.
(Zo, dat is eruit.)
go to first unread post
We leven hier in fucking Nederland hoor, maak daar maar "ga naar eerste ongelezen reactie" o.i.d. van.
Er is eigenlijk al zo'n soort functie...
Je kan een individuele post bookmarken, dan kom je later altijd weer terug op de op-één-na-eerste-ongelezen-post...
Helaas wordt de topictitel niet mooi meegnomen in de bookmark; dat wordt dan het topicnummer...
Je kan een individuele post bookmarken, dan kom je later altijd weer terug op de op-één-na-eerste-ongelezen-post...
Helaas wordt de topictitel niet mooi meegnomen in de bookmark; dat wordt dan het topicnummer...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
zo wicher, chill eens?
'fuck' hier, 'walg' daar...
Featurerequests horen in BUG thuis, en worden netjes beantwoord. Niet altijd binnen 1 uur zoals ommige users willen, maar uiteindelijk wel.
Ik vind het een leuk idee, en het is op zich best te doen, maar kan alleen met een beetje zinnigheid worden geimplementeerd zoals bij diverse andere forumsoftware: gekoppeld aan je sessietijd, en niet per topic. Hiervan heb ik het idee dat het van twijfelachtig nut is, aangezien het zo onnauwkeurig is als het maar kan...
Ik kan er wel naar kijken voor React 1.8, maar vraag me af hoe we dit visueel gaan plaatsen - alle linkbare plekken zijn wel zo'n beetje vol.
'fuck' hier, 'walg' daar...
Featurerequests horen in BUG thuis, en worden netjes beantwoord. Niet altijd binnen 1 uur zoals ommige users willen, maar uiteindelijk wel.
Ik vind het een leuk idee, en het is op zich best te doen, maar kan alleen met een beetje zinnigheid worden geimplementeerd zoals bij diverse andere forumsoftware: gekoppeld aan je sessietijd, en niet per topic. Hiervan heb ik het idee dat het van twijfelachtig nut is, aangezien het zo onnauwkeurig is als het maar kan...
Ik kan er wel naar kijken voor React 1.8, maar vraag me af hoe we dit visueel gaan plaatsen - alle linkbare plekken zijn wel zo'n beetje vol.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ben jij zo'n expert dat je weet dat het in 1 minuut te regelen is ?wicher schreef op 15 December 2002 @ 22:00:
[...]
prioriteit heeft, terwijl het een maatregel was waarvan het doorvoeren letterlijk maar 1 minuut zou duren.
Je hebt duidelijk nog nooit meegewerkt aan een software-project dat tik-tak-tor op de PC overstijgt in complexiteit en belang.
Elke wijziging vergt onder andere :
- studie op eventuele conflicten met andere delen van het systeem;
- studie op de impact die het mogelijk heeft op de performance (zeker hier);
- studie op de impact die het heeft op de gebruikers (bijv. als je iets met cookies gaat doen);
- documentatie;
- TESTEN !
Als dit soort trajecten hier niet doorlopen werden, zou het forum binnen de kortste keren in stabiliteit het afleggen tegen een Windows'95 systeem op een P1-60@120. Features zijn leuk, maar ik heb liever een forum met een voldoende uptime.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Relax... React is toch niet van jou? Nogal logisch dat de devvers bepalen wat er wel en niet in komt.
[ Voor 76% gewijzigd door HawVer op 17-12-2002 14:01 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Nou, dat hoop ik maar tot op zekere hoogte.HawVer schreef op 17 december 2002 @ 14:01:
[...]
Relax... React is toch niet van jou? Nogal logisch dat de devvers bepalen wat er wel en niet in komt.
Verschillende software-bedrijven hebben zichzelf de das om gedaan door bij de verdere ontwikkeling van een op zich goed pakket meer technology-driven ("oh kijk eens wat voor moois ik heb bedacht ...") te werken dan market-driven ("wat missen onze huidige klanten / wat stoort onze huidige klanten / wat lokt nieuwe klanten"). Je eindigt misschien wel met het mooiste pakket ter wereld, en 1 gebruiker.
Terwijl het "opdringen" aan de klant van mooie, maar niet gevraagde, features op korte termijn de klant/gebruiker wel kan verblinden, wreekt zich dat indien het pakket "linksaf" gaat waar de huidige of toekomstige klanten smachtend "rechtsaf" staan te kijken.
Let erop dat ik met nadruk ook toekomstige klanten in het plaatje betrek, ook het je enkel/hoofdzakelijk laten leiden door de (mogelijk beperkte) kring van bestaande klanten kan betekenen dat je samen met die klanten op een "eilandje" belandt, en nooit meer de kans krijgt om uit te zwermen naar "het vasteland". Soms moet je, en dat kan heel pijnlijk zijn, besluiten om je pakket te ontwikkelen in een richting die de bestaande klanten-kring niet op wenst te gaan, om een groter afzet-gebied te kunnen gaan bestrijken.
Dit klinkt mogelijk ziekelijk commercieel, maar ik ben gewoon een techneut, die echter voldoende heeft mogen bouwen dat het daglicht van echt gebruik nooit heeft gezien, en ook voldoende bedrijven en bedrijfjes zichzelf in de vernieling heeft zien werken door de bovenstaande "filosofie" niet in acht te nemen.
Als je in de toptijd van de automatisering (eind '80/begin '90) van 200+ naar 50- werknemers bent gezakt, moet je je toch afvragen wie de strategische beslissingen heeft genomen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Je hebt gelijk.
Ik ook.
http://hawvie.deviantart.com/
Pagina: 1