win98: kan het netwerk niet doorzoeken, andere wel op deze..

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb een probleem(pje) ik heb hier een windows 98 computer nederlandse versie die helemaal up-2-date is als 't gaat om de windows updates van microsoft.
Deze pc bevind zich in een netwerkje van 4 andere pc's. Deze 4 andere pc's kunnen wel naar deze computer toe en m'n shares bekijken copieren etc. echter is 't zo als ik met deze pc naar een van de andere 4 pc's wil gaan, via netwerkomgeving krijg ik de volgende fout melding:

Kan het netwerk niet doorzoeken.

Kan geen toegang krijgen tot het netwerk.
Zie de help-index, bij probleem oplosser: netwerk,
voor meer informatie

In de windows help bij netwerk kom ik ook niet veel verder; het gekke is dat ik met deze pc dus wel gewoon kan internetten, en dat andere toegang hebben tot de shares op deze computer, maar als ik netwerkomgeving open krijg ik dus de bovenstaande vout :?

Als iemand hier een oplossing voor heeft, graag.
Mocht je meer info nodig hebben zeg 't dan even ....
Al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
oja; ik ben 'ietsjes' verder
het pingen van deze win98 pc naar de overige 4 (zijn win2k pc's) werkt goed en omgekeerd ook.
Nu heb ik geprobeerd om de computer naam in de adresbalk te typen bijv. \\computer1 dan krijg ik de melding

geen toegang tot \\computer1

niet aangemeld

:? wat kan hier mis zijn, de ip's van (alle) computers staan op automatisch ip verkrijgen gebruikt de 10.0.0.x Hier is ook niets mis mee krijg nergens een apipa adres en iedere pc heeft z'n eigen unieke ip.
Verder staat alle computers op aanmelden voor microsoft netwerk.
Ik weet echt niet meer wat ik kan doen [...]
Oja nog 1 ding met 't zoeken naar de overige 4 computers binnen 't netwerk (gewoon start zoeken computer) vind ie de computers maar bij 'locatie' geeft deze aan onbekend (is dit normaal???)

//edit sorry had 'm vorige post moeten editen ipv reply :*

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 14-12-2002 11:20 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 17:44

-ET-

Phone Home

Scarecrow schreef op 14 December 2002 @ 11:19:
oja; ik ben 'ietsjes' verder
het pingen van deze win98 pc naar de overige 4 (zijn win2k pc's) werkt goed en omgekeerd ook.
Nu heb ik geprobeerd om de computer naam in de adresbalk te typen bijv. \\computer1 dan krijg ik de melding

geen toegang tot \\computer1

niet aangemeld
Bestaat de user waarmee je je aanmeld in w98 wel op de win2k bakken. Zo niet dan kun je die ook nooit zien/benaderen in je netwerk.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak een guest account aan :)
En op je win2k bakken deze account aanzetten (configuratie scherm ==> users & password)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 17:44

-ET-

Phone Home

kan hij beter een account aanmaken voor zijn huidige user. Guest account is relatief onveilig.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
veiligheid is niet zo zeer een probleem;
guest account is gewoon ingesteld

Verwijderd

Even bij je netwerkinstellingen de login van 'windows login' naar 'netwerk login' (oid, weet het niet zo uit m'n hoofd) zetten. Het probleem zit 'm op dit moment niet in het feit dat je account mogelijkerwijs niet klopt, maar in het feit dat je niet aangemeld bent.
Pagina: 1