cpu gedeeltelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo,
Ik heb mijn systeem laatst eens ff getest, omdat ie zo langzaam werd.
En in pcmark zag ik dat mijn Celeron 466 maar tot in de 900 kwam, terwijl er op internet tests staan in de richting van 4000.

Nu was mijn vraag, kan mijn cpu gedeeltelijk niet meer werken?
Of is het misschien het geheugen? Wat ik overigens nog niet getest heb.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Draai eens wat test programma's zoals Sandra e.d. Als er idd een defect in je CPU zit zou het wel zichtbaar moeten zijn. Maar het kan ook zijn dat je FSB ofzo niet goed staan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een CPU slopen zonder de koeler eraf te halen is -bijna- onmogelijk omdat er geen bewegende onderdelen in zitten. Slechte koeling zal bij een Intel in eerste instantie tot crashen lijden, maar de CPU hoort het te overleven zolang er een koeler op zit. Lijkt me erg sterk dus dattie stuk is.

Ik denk dat je eerder naar andere componenten kijken. Misschien helpt een format C?

• manta
een format C heeft niet geholpen, had nog een andere hd liggen en die erop geprobeerd, hielp niet.
Ik zal even sisoft sandra installeren

Verwijderd

900 Punten lijkt me normaal hoor. Ik heb met mijn p4 1.7 @ 1.9 4400, dus volgens mij heb je verkeerd gekeken en halen andere cellies 466'en geen 4000 ;)

• manta
oww zal wel verkeerd gekeken zijn dan :P
Maar toch is mijn pc zeer sloom....

Verwijderd

Als je een serieus probleem met traagheid hebt moet je veel info geven, wanneer is het onstaan, hoe is het onstaan, wat is er traag, wat zijn je framerates in spellen enz. En post je complete specs eens.

Verwijderd

heb je het gevoel dat je pc 100% in gebruik is ? check ffies voor een worm of een ander leuk virus wat bezig is zichzelf aan het nestelen ;) Meestal is het met je proc zo; hij doet het...of hij doet het niet. Of iets anders moet brak zijn. greetz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook al is hier geen sprake van een virus of worm zoals Niekoh stelt, als een Celly 466 te traag lijkt, ligt dat in 99% van de gevallen aan software.

Je zegt niet welk OS je erop draait, maar bijv. WinXP staat standaard vol leuke 'fade' en 'scroll' effecten waarmee je een AthlonXP nog vertraagt, laat staan een arme Celly. Zet al die troep uit en het draait perfect op 466MHz.

Andere typische boosdoeners zijn de dingen die in de Systray gaan nestelen en constant resources vreten. Msconfig is een goede manier om alle overbodige zut eruit te gooien.

En tenslotte, vergeet P2P dingen als Kazaa niet... als je een kabelaansluiting hebt (=sterk asynchroon), wil de upload van je van zo'n programma soms je hele upstream bandwidth volgooien, waardoor je hele PC moddertraag lijkt te worden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 14 december 2002 @ 11:17:
Ook al is hier geen sprake van een virus of worm zoals Niekoh stelt, als een Celly 466 te traag lijkt, ligt dat in 99% van de gevallen aan software.

Je zegt niet welk OS je erop draait, maar bijv. WinXP staat standaard vol leuke 'fade' en 'scroll' effecten waarmee je een AthlonXP nog vertraagt, laat staan een arme Celly. Zet al die troep uit en het draait perfect op 466MHz.

Andere typische boosdoeners zijn de dingen die in de Systray gaan nestelen en constant resources vreten. Msconfig is een goede manier om alle overbodige zut eruit te gooien.

En tenslotte, vergeet P2P dingen als Kazaa niet... als je een kabelaansluiting hebt (=sterk asynchroon), wil de upload van je van zo'n programma soms je hele upstream bandwidth volgooien, waardoor je hele PC moddertraag lijkt te worden.
check :) , maar als tweaker.netter moet je dit soort dingen toch weten ....had ik al uitgesloten :+

• manta
hmm ik draai idd XP.
Wat zijn nou eigenlijk de opties hem zo vertragen?
En ik heb niet alleen het gevoel dat mijn proc 100% in gebruik is, ook tests wijzen dit uit.

Verwijderd

mmm test je geheugen dan eens :?

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad. (AMD K5 II 500) deze heb ik niet goed in zijn socket geduwt. Op deze manier kon ik bijna nix doen (toch half jaar mee gedraait). Later heb ik mijn CPU en iemand geruild een AMD K6 III 400 Deze draaide bijna 2 x zo goed als mijn vorige config. Later kwam ik erachter dat de processor niet goed in zijn socket had gezeten. Dus probeer daar es iets mee.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
celly 466 =P II en die heeft Geen SSE en zonder dat haal je NOOIT niet de 4000 punten of je moet hem extremer dan extreem overklokken :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• manta
hmm denblom, dit kan het misschien zijn, heb em laatst nog helemaal uit elkaar gehad en schoon gemaakt

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Tip: gebruik die Online Result Browser eens om te zoeken naar systemen met een Celeron466 en windows XP.
Beste systeem daar is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CPU: 1265  Mem: 1080  HDD: 438
bitsonic
Date:  
2002-3-14
Microsoft Windows XP
User:  
xiewang@263.net
CPU:  
Intel Celeron 463 MHz

Dit is meer dan die 900 van jou, maar best te verklaren (snellere chipset, andere timings, noem maar op).

Die 4000 punten haal je alleen met een modern en snel systeem, zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10