Toon posts:

Database , makkelijk online

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag, het gaat om het volgende ik heb 1 prijslijst. Die wil ik graag via 1 werkstation laten lopen , dus : als ik die prijslijst aanpas dat hij dat ook gelijk online doet wat is praktisch ?

ik hoor het graag.

grt Dennis

Verwijderd

Ik zou even met Google zoeken naar wat tutorials.
Je kan in MS Access een database maken en die met SQL opvragen vanaf een ASP webpagina. Zo heb ik het iig een keer gedaan.

Er is hierover best een hoop te vinden op Google, bijvoorbeeld deze
Zoek verder op 'Access, ASP, SQP, database, tutorial, etc'

Verwijderd

Topicstarter
THNX , Als er meer zijn die ideeen , opties hebben hoor ik dat graag

Verwijderd

Of je gebruikt PHP en MySQL. Zo doe ik het iig.
Idee is natuurlijk precies hetzelfde.
Is maar waar jou voorkeur/kennis ligt... ;)

Verwijderd

Gewoon een regelmatige FTP uploader in je Tray - of zodra een file veranderd ??

Lijkt mij wel te vinden bij Download.com Tucows.nl...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat terrazur ondersteunt maar ik dacht dat het alleen html was verder niet zo heel veel extra , ik heb e.v.t een interne server beschikbaar....

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Als je provider alleen html ondersteunt, hoe wil je dan die prijslijst tonen op je website?

Verwijderd

Topicstarter
je weet best wat ik bedoel , gewoon standaard html pakket. vedere geen bijzondere poespas. en daar zeg ik bij dat ik hem EVT door kan linken naar eigen server daar is alles mee mogelijk.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Even samenvatten:
Je hoster ondersteunt alleen HTML. Serverside oplossingen (op de server) van PHP, ASP, whatever icm. MySQL, SQL Server, Access, whatever zijn dus uitgesloten.
Je kan linken naar een werkstation. Imho niet doen; het is en blijft een werkstation, die moet je geen servertaken laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het serven van een prijslijst. Dus een directe link lijkt me vrij vaag (waarom host je die site dan ook niet gelijk :?)

Wat blijft er dus over: Genereer op het werkstation een html bestand met de prijslijst. Upload dit bestand naar de server. Dat laatste kan je automatiseren door het idee van euss. Verder kan ik er niets zinnigs over zeggen; is namelijk afhankelijk van welk programma je gebruikt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Als je die prijlijst in een database wilt hebben, dan lijkt het me het beste dat je ook zelf de site gaat hosten.

Anders moet je voor de oplossing van gorgi_19 gaan.

Wat je ook kunt doen is je aanmelden bij brinkster. Daar kun je gratis een database hosten, maar dat heeft weer als nadeel dat je je database regelmatig zult moeten uploaden. Of je moet ook iets maken dat je online de wijzigen in je database in kunt voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door robjanssen op 14-12-2002 10:27 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik denk dat je idd best eens een provider zoekt die ASP, ASP.NET, PHP, .... ondersteund.

Daarnaast zoek je best even een boek of tutorial over een van bovenstaande technieken en leer je hoe je het best zo'n site/webapp. maakt.

Veel succes. ;)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.