Gigabyte VS Matrox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb een probleempje ik heb 2 nwe systemen

1: Gigabyte GA-7VAXP, XP 2400+, 512MB DDR333 Samsung, Matrox G550 D-Head.

2: Gigabyte GA-8PE667 Ultra, PIV 2,4, 512 DDR Samsung, Matrox G550 D-Head.

Beide PC starten niet, de POST halen ze al niet!? nu komt ut rare als ik naast ut matrox kaartje een PCI videokaartje insteek doet ie ut wel!!?? een GF4 TI4200 werkt perfect ook andere matrox kaartjes gerpobeerd NIX!! de kaartjes werken wel heb ik getest op een andere systeem een P3, ze hebben allebij de nwste biosen en dit is niet ut eerste systeem dat ik bouw dus ik weet zeker dat ik nix verkeerd heb aangesloten heb zelfs een Hercules R9700 Pro geprobeerd da werkt ook HELP HELP HELP!!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barneby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 00:44
Zelf problemen gehad met matrox G400 in een VIA systeem.

In intel werkt alles goed.

Misschien optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms staat er in het bios iets van "AGP only at startup"..... dus als die al dan niet geaktiveerd is klopt het dat en PCI kaart erbij zetten wellicht uitmaakt. De Hercules is wellicht niet gevoelig voor deze bios instelling. Een andere optie is de AGP 4x 2x of 1x instelling in het bios. zou dat soms erg precies luisteren afhankelijk van de kaaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij AGP auto / Inititialise PCI/AGP first / Sidebanding On/Off / Burst Mode / AutoDetect DIMM/PCI Slots etc in de Bios.

Een Matrox G200/450/550 in een Via/Ali/SiS systeem moet gewoon kunnen (weet ik uit persoonlijke ervaring).

Weet je zeker dat hij 5 tellen later niet doorstart ?
(de Matrox'en die ik heb gehad hadden geen video-POST - alleen een zwart scherm)

Reset anders je Bios en loop hem eens na op bovengenoemde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 05:09:
Kijk eens bij AGP auto / Inititialise PCI/AGP first / Sidebanding On/Off / Burst Mode / AutoDetect DIMM/PCI Slots etc in de Bios.

Een Matrox G200/450/550 in een Via/Ali/SiS systeem moet gewoon kunnen (weet ik uit persoonlijke ervaring).
Misschien wel, maar ze doen iig op hun website behoorlijk raar over non-Intel chipset support. Ik draai overigens ook een G400 op een SiS735 chipset mobo, die doet het net zo goed als m'n G450 op m'n BXje :)
Weet je zeker dat hij 5 tellen later niet doorstart ?
(de Matrox'en die ik heb gehad hadden geen video-POST - alleen een zwart scherm)
Idd, en het duurt sowieso wel ff voordat je welk beeld dan ook ziet.
Reset anders je Bios en loop hem eens na op bovengenoemde instellingen.
Zeker. En nog een (misschien erg voor de hand liggende) suggestie- die G550 heeft 2 uitgangen- probeer de andere eens. Er zijn al een paar topics in V&B geweest over G450/550 die opeens van primaire uitgang veranderden, dus kan het zeker geen kwaad om te proberen.

Oslik blyat! Oslik!