Ik heb onlangs een redelijk oude 12 GB HD in mijn systeem geinstalleerd. Alles ging goed, behalve het bericht "80 conductor cable not installed" bij het opstarten. Maarja, alles werkte verder, totdat vier dagen later mijn pc zomaar ineens opnieuw was opgestart toen ik op school was. Als het daarbij was gebleven, zou ik het niet erg hebben gevonden, maar van tijd tot tijd wil mijn pc nou nog welleens op willekeurige tijdstippen zichzelf opnieuw aanzetten. Dat wordt verschrikkelijk irritant; ook omdat ik meestal veel programma's open heb staan als ik weg ga.
Als ik Windows probeer af te sluiten, gaat alles goed, totdat het scherm "loging out..." moet verschijnen. Dit verschijnt echter niet, maar ik krijg heel even een BSOD op mijn scherm en de pc is gereboot (wat dus als gevolg een scandisk heeft en een tigzooi aan fouten).
Ik vraag me nou af of er verband is tussen die conductor cable (wat dat ook moge zijn) en het opnieuw opstarten van mijn pc.
Ik draai Windows XP, heb een AMD XP 1800+, 256 MB RAM, Geforce 2. Moederbord id MSI k7T Turbo 2 en dit zijn mijn instellingen kwa master etc.:
Prim. master: 40 GB HD
Prim. slave: DVD-drive
Sec. master: Sony CD-RW 40x12x48
Sec. slave: 12 GB HD
Als ik Windows probeer af te sluiten, gaat alles goed, totdat het scherm "loging out..." moet verschijnen. Dit verschijnt echter niet, maar ik krijg heel even een BSOD op mijn scherm en de pc is gereboot (wat dus als gevolg een scandisk heeft en een tigzooi aan fouten).
Ik vraag me nou af of er verband is tussen die conductor cable (wat dat ook moge zijn) en het opnieuw opstarten van mijn pc.
Ik draai Windows XP, heb een AMD XP 1800+, 256 MB RAM, Geforce 2. Moederbord id MSI k7T Turbo 2 en dit zijn mijn instellingen kwa master etc.:
Prim. master: 40 GB HD
Prim. slave: DVD-drive
Sec. master: Sony CD-RW 40x12x48
Sec. slave: 12 GB HD