Toon posts:

plaatsen boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is beter?

je boxen op spikes plaatsen
of je boxen op een granieten tegel plaatsen?

ik had hier laatst een meningsverschil over en wil graag jullie mening weten!

Verwijderd

Dat hangt een beetje van de ondergrond af ...want onder spikes kun je een marmere plaat leggen ...Maar spikes zijn altijd beter dan alleen marmer plaat of wat voor een materiaal dan ook

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

zou idd altijd spikes gebruiken en verder is het afhankelijk wat voor een matriaal je daar nog onder gebruikt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn Infinity Ouverture MK2 staan op standaard bijgeleverde spikes met daarop plastic kapjes tegen beschadiging van de (plauvuizen) vloer.

Discussievragen en antwoorden?
De luidsprekerkasten moeten met de midden- en hoge tonen luidsprekers ongeveer op oorhoogte opgesteld worden. Dat kan met ieder resonatie vrij onderstel.

Geluidsoverlast is met zulke simpele middelen beslist niet te bestrijden.
Bron: http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/index.htm

ARME AOW’er

Verwijderd

Een box van graniet op spikes zetten op een granieten plaat - misschien nog beter???

Volgens mij is het combineren van verschillende materialen beter ivm eigen frequenties van materialen. Gewicht speelt daarbij ook een rol, leg maar eens een stoeptegel of 5 op je subs...

Natuurlijk zijn er altijd mensen die met marketing, enginering, exclusiviteit, sprookjes en grootspraak de laatste miljoen uit je zak willen kloppen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 05:31 ]

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met spikes op een niet stabiele ondergrond, zoals tapijt?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 09:47:
Hoe zit het eigenlijk met spikes op een niet stabiele ondergrond, zoals tapijt?
Spikes zouden dan door het tapijt op de betonnen ondervloer moeten komen te staan, waardoor ze wel stabiel zijn. Dat is ook 1 van de doelen van die spikes.

Verwijderd

Scarp schreef op 14 December 2002 @ 10:19:
[...]

Spikes zouden dan door het tapijt op de betonnen ondervloer moeten komen te staan, waardoor ze wel stabiel zijn. Dat is ook 1 van de doelen van die spikes.
ehm, als je nou een houten ondervloer hebt, toch de tegel of gewoon vast zetten in de vloer?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 10:24:
[...]
ehm, als je nou een houten ondervloer hebt, toch de tegel of gewoon vast zetten in de vloer?
Op pucks (tegen beschadigingen) of op een stenen tegel.

Ik heb een laminaat vloer en heb m'n b&w 604's op de spikes en pucks staan.

Verwijderd

Scarp schreef op 14 december 2002 @ 10:33:
[...]

Op pucks (tegen beschadigingen) of op een stenen tegel.

Ik heb een laminaat vloer en heb m'n b&w 604's op de spikes en pucks staan.
Bij mijn spikes zitten wel metalen plaatjes met een mooi gaatje in het midden zodat ze er niet alf glijden, maar daaronder ligt gewoon "verend" tapijt. Verliezen die spikes hun nut niet op deze manier?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 10:56:
[...]
Bij mijn spikes zitten wel metalen plaatjes met een mooi gaatje in het midden zodat ze er niet alf glijden, maar daaronder ligt gewoon "verend" tapijt. Verliezen die spikes hun nut niet op deze manier?
Absoluut niet, nog altijd vele malen beter dan die speaker zo recht op het tapijt te zetten.
Pagina: 1