Wat kan het zijn, heb een nieuwe 2,4 ghz pentium 4
temperatuur van cpu is gemmideld 51 graden !!!
zou het daardoor komen ??
temperatuur van cpu is gemmideld 51 graden !!!
zou het daardoor komen ??
[ Voor 21% gewijzigd door mimic op 14-12-2002 01:57 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Okay, dat is goed.. nu nog ff wat meer gegevens over je andere hardware denk ik. Dit probleem kan namelijk door heel veel dingen veroorzaakt wordenVerwijderd schreef op 14 december 2002 @ 01:57:
heb ik gedaan
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
normaal wel ja.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:59:
ik dacht dat pentiums lager waren dan amds
Waarschijnlijk ergens in de eigenschappen van "Deze Computer".MiMiC schreef op 14 december 2002 @ 01:59:
heb je windows xp? die wil nog wel eens bij fouten automatisch uitschakelen/opnieuw opstarten
er was ergens dat je dat kon uitzetten... waar weet ik niet meer precies.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 02:01 ]
Tja, zoals je zegt, dit kan allemaal. De enige methode om dit te testen is door er andere hardware in te stoppen. Start ook eens met zo min mogelijk hardware aangesloten en sluit alles één voor één aan, dan kun je kijken of het een hardware fout is. Je geheugen kan je testen met een programma, www.memtest86.com kun je dat krijgen. Dat is ook wel iets om even te checken.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:03:
de kans daarop is wel groot ja dat ik een virus heb, maar hoorde dat het kon door een brakke voeding, geheugen, hoge temperatuur ??
Je geheugen kan je testen d.m.v. www.memtest86.com. Je voeding zou je met een programma als Motherboard monitor kunnen bekijken, hoe de voltages zijn. Deze zou je dan kunnen vergelijken met wat andere standaardwaarden.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:03:
de kans daarop is wel groot ja dat ik een virus heb, maar hoorde dat het kon door een brakke voeding, geheugen, hoge temperatuur ??
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 02:21 ]
zeker weten nieuwe fan (als je fan aangsloten is), is je huidige fan wel aangesloten?Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:20:
thanx mod, maar mijn cpu is nu 61 graden
ok hij mag max 70 zijn maar is toch vreemd als mijn amd 800 max 50 graden is ??
wat zal ik doen ? nieuwe fan ?
Tolga, blackd schrijft net een hele lange post met dingen hoe je verwacht wordt je te gedragen op got. Het lijkt er niet echt op dat je het gelezen heb en hij geeft je een hoop aantal nuttige tips, misschien is het handig om zijn post een goed door te kijken en ook zijn raad op te volgen. Hij schrijft het namelijk niet voor niks.Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 02:26:
jawel draait 4600 rpm en mijn amd 900 's koeler draait 5037
4600? das laag, zittie vol met stof? blaas m es oor dattie weer schoon is... of hijs al aan het verslijten...Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:26:
Ik weet niet of je er ook kastkoelers in hebt zitten, maar dat scheelt ook behoorlijk meestal.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:26:
Die van mij doet ook 4000 rpm en houdt mijn xp1900+ op 59 graden full load bij kamertemp. Dus het zou ook kunnen dat je koeler gewoon niet goed gemonteerd isMiMiC schreef op 14 december 2002 @ 02:29:
[...]
4600? das laag, zittie vol met stof? blaas m es oor dattie weer schoon is... of hijs al aan het verslijten...
gemiddeld draait een cpu koeler rond de 5000 rpm
[ Voor 47% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 02:31 ]
inderdaad...[Airwolf] schreef op 14 december 2002 @ 02:29:
[...]
Tolga, blackd schrijft net een hele lange post met dingen hoe je verwacht wordt je te gedragen op got. Het lijkt er niet echt op dat je het gelezen heb en hij geeft je een hoop aantal nuttige tips, misschien is het handig om zijn post een goed door te kijken en ook zijn raad op te volgen. Hij schrijft het namelijk niet voor niks.
heb ik gedaan[Airwolf] schreef op 14 December 2002 @ 02:29:
[...]
Tolga, blackd schrijft net een hele lange post met dingen hoe je verwacht wordt je te gedragen op got. Het lijkt er niet echt op dat je het gelezen heb en hij geeft je een hoop aantal nuttige tips, misschien is het handig om zijn post een goed door te kijken en ook zijn raad op te volgen. Hij schrijft het namelijk niet voor niks.
Dat lijkt mij zeer sterk in een dergelijke tijdsperiode, maar goed sommige mensen zijn sneller dan andere.
[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 14-12-2002 02:42 ]
Nou, dan zijn er nog twee mogelijkheden denk ik, of je cou is zodanig brak dat ie het nog wel doet maar niet altijd, of je moederbord loopt te zeuren. Dat zou het ook wel eens kunnen zijn. Je zou nog kunnen denken aan geluidskaarten, vid kaarten en netwerkkaarten, maar dat lijkt me stug eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 02:59:
-memtest gedaan: alles ok
-anti virus : alles ok
-cpu valt onder maximum (70gr) maar is best hoog gemmideld 52, soms 61 !!
-voeding is goed volgens motherboard monitor, maar het kan toch dat ie soms uitvalt ?? als het brak is tenminste...
-fan is aangesloten , 4600 rpm gemmideld
Geen flauw idee wat het kan zijn
Het kan, misschien dat wat instabiele volt lijntjes er voor kunnen zorgen. Probeer eens van iemand een andere voeding te lenen en te kijken wat er dan gebeurt.Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 03:02:
denk je niet voeding?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 03:14 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Kan absoluut niet! hij valt uit.. start niet opnieuw op.. XP draait als een tiet op zo'n pc!!!!JdeBruijn schreef op 14 December 2002 @ 03:31:
Ik ben niet zo'n fan van XP, zou het niet gewoon kunnen dat zijn installatie gaar is??
Probeer Windows(XP) eens opnieuw te installeren... Ik ben het met de rest eens dat het een hardware prob. lijkt, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om er effe een nieuwe windows op te gooien(liefst van een andere cd dan)...
Dit topic is gesloten.
![]()