Toon posts:

Computer valt plotseling uit

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan het zijn, heb een nieuwe 2,4 ghz pentium 4

temperatuur van cpu is gemmideld 51 graden !!!

zou het daardoor komen ??

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

wat is daar mis mee?... zo heel erg warm is het niet

komt daar vast niet door, lijkt me sterk

[ Voor 21% gewijzigd door mimic op 14-12-2002 01:57 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Meer info over je andere hardware en drivers mag best hoor :) Zo kunnen wij er ook weinig mee.

PS, lees de faq eens door ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan

Verwijderd

Topicstarter
verder 300 watt voeding (met geforce 4 ddr 128 mb

Verwijderd

Topicstarter
en ddr interne geheugen

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Okay, dat is goed.. nu nog ff wat meer gegevens over je andere hardware denk ik. Dit probleem kan namelijk door heel veel dingen veroorzaakt worden :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
oeps nou is die 59 graden

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat pentiums lager waren dan amds

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

heb je windows xp? die wil nog wel eens bij fouten automatisch uitschakelen/opnieuw opstarten
er was ergens dat je dat kon uitzetten... waar weet ik niet meer precies.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:59:
ik dacht dat pentiums lager waren dan amds
normaal wel ja.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MiMiC schreef op 14 december 2002 @ 01:59:
heb je windows xp? die wil nog wel eens bij fouten automatisch uitschakelen/opnieuw opstarten
er was ergens dat je dat kon uitzetten... waar weet ik niet meer precies.
Waarschijnlijk ergens in de eigenschappen van "Deze Computer".

Verwijderd

Topicstarter
ja win xp , maar hij start niet opnieuw op :(

gaat uit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 02:01 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:01:
ja win xp , maar hij start niet opnieuw op :(

gaat uit
ik denk eerder dat het een software fout is... misschien wel een virus.
pc gescant op virussen?

Verwijderd

Topicstarter
de kans daarop is wel groot ja dat ik een virus heb, maar hoorde dat het kon door een brakke voeding, geheugen, hoge temperatuur ??

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:03:
de kans daarop is wel groot ja dat ik een virus heb, maar hoorde dat het kon door een brakke voeding, geheugen, hoge temperatuur ??
Tja, zoals je zegt, dit kan allemaal. De enige methode om dit te testen is door er andere hardware in te stoppen. Start ook eens met zo min mogelijk hardware aangesloten en sluit alles één voor één aan, dan kun je kijken of het een hardware fout is. Je geheugen kan je testen met een programma, www.memtest86.com kun je dat krijgen. Dat is ook wel iets om even te checken.

Verwijderd

Topicstarter
gaat echt nu vaak uit, om de 10 min

Verwijderd

Topicstarter
niet regelmatig ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hey tolga,

zoals je nu ziet in dit topic, staan je specificaties her en der verspreid. Dat is niet echt overzichtelijk. Zoals je in Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart kunt lezen, hebben we graag dat je al in je eerste post zoveel mogelijk informatie geeft over je computer.
Denk dan aan de dingen die je zojuist her en der in je topic hebt genoemd: processor, geheugen, moederbord, videokaart, voeding, besturingssyteem enz.

Verder is je probleemomschrijving iets aan de vage kant. Je pc loopt vast, maar wanneer gebeurt dat. Gebeurt dat na een lange tijd werken, of gebeurt dat bij het laden van een bepaald programma / het gebruik van bepaalde hardware?

Wat we ook graag zien, is wat je zelf al geprobeerd hebt. Zo heb je je temperatuur van je CPU genoemd, maar heb je al uitgevonden wat de maximaal toelaatbare temperatuur is, en of jouw temperatuur dan goed / slecht is?
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:03:
Je geheugen kan je testen d.m.v. www.memtest86.com. Je voeding zou je met een programma als Motherboard monitor kunnen bekijken, hoe de voltages zijn. Deze zou je dan kunnen vergelijken met wat andere standaardwaarden.
Virussen kun je met een virusscanner controleren, indien je die niet heb, kijk even op www.housecall.nl

Al dit soort dingen zien we graag ook in je topicstart, zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #pre-topic en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #pre-got.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
thanx mod, maar mijn cpu is nu 61 graden :(

ok hij mag max 70 zijn maar is toch vreemd als mijn amd 800 max 50 graden is ??

wat zal ik doen ? nieuwe fan ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 02:21 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:20:
thanx mod, maar mijn cpu is nu 61 graden :(

ok hij mag max 70 zijn maar is toch vreemd als mijn amd 800 max 50 graden is ??

wat zal ik doen ? nieuwe fan ?
zeker weten nieuwe fan (als je fan aangsloten is), is je huidige fan wel aangesloten? :P (als je der meej geprutst heb)

Verwijderd

Topicstarter
jawel draait 4600 rpm en mijn amd 900 's koeler draait 5037

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 02:26:
Tolga, blackd schrijft net een hele lange post met dingen hoe je verwacht wordt je te gedragen op got. Het lijkt er niet echt op dat je het gelezen heb en hij geeft je een hoop aantal nuttige tips, misschien is het handig om zijn post een goed door te kijken en ook zijn raad op te volgen. Hij schrijft het namelijk niet voor niks.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:26:
4600? das laag, zittie vol met stof? blaas m es oor dattie weer schoon is... of hijs al aan het verslijten...

gemiddeld draait een cpu koeler rond de 5000 rpm

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 02:26:
Ik weet niet of je er ook kastkoelers in hebt zitten, maar dat scheelt ook behoorlijk meestal.
MiMiC schreef op 14 december 2002 @ 02:29:
[...]

4600? das laag, zittie vol met stof? blaas m es oor dattie weer schoon is... of hijs al aan het verslijten...

gemiddeld draait een cpu koeler rond de 5000 rpm
Die van mij doet ook 4000 rpm en houdt mijn xp1900+ op 59 graden full load bij kamertemp. Dus het zou ook kunnen dat je koeler gewoon niet goed gemonteerd is :)

[ Voor 47% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 02:31 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

[Airwolf] schreef op 14 december 2002 @ 02:29:
[...]

Tolga, blackd schrijft net een hele lange post met dingen hoe je verwacht wordt je te gedragen op got. Het lijkt er niet echt op dat je het gelezen heb en hij geeft je een hoop aantal nuttige tips, misschien is het handig om zijn post een goed door te kijken en ook zijn raad op te volgen. Hij schrijft het namelijk niet voor niks.
inderdaad... O-) B)

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 14 December 2002 @ 02:29:
[...]

heb ik gedaan ;)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat lijkt mij zeer sterk in een dergelijke tijdsperiode, maar goed sommige mensen zijn sneller dan andere.

Schrijf dan even neer wat daar allemaal uit is gekomen en wat je heb ontdekt en wat je denk dat niet klopt, dat kan ons zeer erg helpen om jou van dienst te zijn met het uitvinden voor een oplossing van je probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 14-12-2002 02:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
-memtest gedaan: alles ok
-anti virus : alles ok
-cpu valt onder maximum (70gr) maar is best hoog gemmideld 52, soms 61 !!
-voeding is goed volgens motherboard monitor, maar het kan toch dat ie soms uitvalt ?? als het brak is tenminste...
-fan is aangesloten , 4600 rpm gemmideld

Geen flauw idee wat het kan zijn :(

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 02:59:
-memtest gedaan: alles ok
-anti virus : alles ok
-cpu valt onder maximum (70gr) maar is best hoog gemmideld 52, soms 61 !!
-voeding is goed volgens motherboard monitor, maar het kan toch dat ie soms uitvalt ?? als het brak is tenminste...
-fan is aangesloten , 4600 rpm gemmideld

Geen flauw idee wat het kan zijn :(
Nou, dan zijn er nog twee mogelijkheden denk ik, of je cou is zodanig brak dat ie het nog wel doet maar niet altijd, of je moederbord loopt te zeuren. Dat zou het ook wel eens kunnen zijn. Je zou nog kunnen denken aan geluidskaarten, vid kaarten en netwerkkaarten, maar dat lijkt me stug eerlijk gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
denk je niet voeding?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het kan, misschien dat wat instabiele volt lijntjes er voor kunnen zorgen. Probeer eens van iemand een andere voeding te lenen en te kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Staat er geen shutdown temp in je bios ingesteld?
Je temp zou ik me niet teveel zorgen om maken. Hij is aan de hoge kant, maar niet gevaarlijk. Het probleem zal (als je werkelijk je mem gestest hebt) bij moederbord/cpu of voeding liggen.

Test je systeem in ieder geval door met zo min mogelijk hardware windows te starten. Dus 1 geheugenmodule, proc (+ fan:P), moederbord, grafische kaart.
Als dit het probleem oplost zet je stuk voor stuk de overige hardware erbij. Als het probleem weer begint weet je waar het aan ligt.
Als het probleem met een 'leeg' systeem blijft, ligt het aan mobo/voeding/cpu/geheugen.
Geheugen kan je testen met tool die BlackD aangaf en de rest zal je moeten vervangen om het echt te testen.
Als je dat allemaal gedaan hebt open je normaal gesproken een topic hier en daarbij post je ALLE info, btw ;)

/Dat voorkomt van die ellenlange chatsessies zoals hierboven

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 03:14 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Ik ben niet zo'n fan van XP, zou het niet gewoon kunnen dat zijn installatie gaar is??
Probeer Windows(XP) eens opnieuw te installeren... Ik ben het met de rest eens dat het een hardware prob. lijkt, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om er effe een nieuwe windows op te gooien(liefst van een andere cd dan)...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

bij mij pc was geheugen defect en sloeg daardoor steeds uit.. (waarschijnlijk maakte die korstsluiting) check eens met nieuw geheugen. en als dat het niet is.. mobo terug sturen en nieuwe vragen!

Easy?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

JdeBruijn schreef op 14 December 2002 @ 03:31:
Ik ben niet zo'n fan van XP, zou het niet gewoon kunnen dat zijn installatie gaar is??
Probeer Windows(XP) eens opnieuw te installeren... Ik ben het met de rest eens dat het een hardware prob. lijkt, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om er effe een nieuwe windows op te gooien(liefst van een andere cd dan)...
Kan absoluut niet! hij valt uit.. start niet opnieuw op.. XP draait als een tiet op zo'n pc!!!!

en als hij Pentium heeft helemaal lijkt me :P check een bios update misschien heb je je spanning van je core te hoog? temp dat de pc uit moet gaan te laag? check dat allemaal eens eerst

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Hoort hier niet, lees aub even de faq's want hier kunnen we weinig mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.