Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers.

Ik was net mijn foto's aan het bekijken, en heb volgens mij een dode pixels ontdekt. Maar als ik een foto maak, met mn hand voor de lens, zie ik die niet.
Hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bluhhhh/maanklein.jpg

Wat denken jullie ?

Verwijderd

Ik denk dat je te veel zeurt.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

we zien er niet veel van :?

maak eens een scherpe foto

Verwijderd

Lijkt meer een nachtelijke luchtfoto :+

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:29:
Ik denk dat je te veel zeurt.
En ik denk dat jij raar bent met zo'n reply.

Maar het kan een hotpixel zijn. Maar als je hem niet ziet met je hand ervoor weer niet.

Dat is idd een manier om het te testen. Zie je die punt dan ook is het idd niet goed.

Maar zie je die niet weet ik het ook niet...
Heb je daar vaker last van?

Als het alleen op die ene foto is boeit het weinig natuurlijk. Gewoon foutje, misschien zelfs vuiltje op lens, of ster ;)
Kan trouwens ook komen als je cam langer aanstaat bij sommige modellen, door de warmte.

Dus blijf je hem zien is hij dood, anders boeit het weinig :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem toch wel degelijk bij een aantal foto's... Kan best dat het een hotpixel is, heb toch net nog maar een keer gecheckt met mn hand ervoor, zie niks.

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:35:
Ik zie hem toch wel degelijk bij een aantal foto's... Kan best dat het een hotpixel is, heb toch net nog maar een keer gecheckt met mn hand ervoor, zie niks.
Op alle resoluties?
Op hoogste eens maken met hand ervoor en goed kijken.

Snap dat als je vrij dure cam hebt je je daar druk over maakt, maar ik zou eerst eens grondig testen eigenlijk dan :)

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 14 December 2002 @ 01:33:
[.....]

En ik denk dat jij raar bent met zo'n reply.
Helemaal niet ,een dode en nauwelijks zichtbare pixel moet je niet moeilijk over doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 01:39 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 01:38:
[...]

Helemaal niet ,een dode en nauwelijks zichtbare pixel moet je niet moeilijk over doen.
sorry hoor maar hij wil gewoon weten of het een mogelijke dode pixel is. jij zou het ook nie leuk vinden als jou msg en topics zo afgekraakt werden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem toch wel? Misschien moet je dan wat beter kijken ?

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 01:38:
[...]

Boeie, hij ziet een puntje en vraagt wat het is.

En hij is vrij goed zichtbaar hoor.
Of het een dode is weet ik niet, maar daar gaat het niet om.

En niet iedereen stelt zulke lage eisen aan zijn producten...

Beetje vriendelijker had ook wel gemogen....

Verwijderd

Topicstarter
Liquidsilver MSN? Praat wat makkelijker...

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:42:
Liquidsilver MSN? Praat wat makkelijker...
Doe maar, maar heb er ook niet bijzonder veel verstand van hoor. Hoewel collega zelfde cam heeft. Kan wel vragen als je het vaker hebt of dat aan instellingen kan liggen oid.

Maar denk niet dat ik je veel verder kan helpen als wat ik gezegd heb. Maar je mag me toevoegen als je zin hebt van mij ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je een foto in het donker maakt dan is de sluitertijd heel lang, en is het niet abnormaal dat je grove ruis krijgt. Enkele pixels kunnen dan sterk afsteken tegen de rest van het plaatje. Hoeft dus niet echt een dead pixel te zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelfs mijn 1e foto's bekeken, en zelfs daar was het bij, die hebben ook een korte(re) sluitertijd gehad.

• Klippy

Klippy

Still Game

Exirion schreef op 14 december 2002 @ 01:46:
Als je een foto in het donker maakt dan is de sluitertijd heel lang, en is het niet abnormaal dat je grove ruis krijgt. Enkele pixels kunnen dan sterk afsteken tegen de rest van het plaatje. Hoeft dus niet echt een dead pixel te zijn.
Hmm ja dat ook nog ja, maar weet niet of een A40 die sluitertijd zelf hoger zet. Maar is wel goede opmerking idd ;)
Mijn cam doet dat iig niet vanzelf, maarja die misschien wel. Dat kan reden zijn ja.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Exirion schreef op 14 December 2002 @ 01:46:
mee eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het altijd in manual, hij stelt dus niks zelf in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu slapen, heel erg bedankt voor jullie hulp, zal eens kijken of hij het blijft doen ...

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 01:49:
Ik doe het altijd in manual, hij stelt dus niks zelf in.
Maak dan gewoon paar pics met verschillende instellingen met hand ervoor en paar in volledig donkere ruimte en paar met beetje licht.

En kijk wanneer je het ziet, heb je iig duidelijk wanneer het gebeurd.

Kan ook reflectie zijn ofzo door oneffenheid in lens. Maar lijkt me sterk.

Verwijderd

uhmm zitten hier alleen n00bs ofzo, er is een programaa waarmee je dead hot pixels kunt waarnemen

ff zoeken met google zou uitkomst moeten bieden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:02:
uhmm zitten hier alleen n00bs ofzo
Wat is dat nou weer voor loze opmerking?

Iemand die z'n ogen niet in z'n kont heeft zitten kan dead pixels zelf wel waarnemen zonder hulp van software.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

wat voor merk is het?

ik had hetzelfde met mijn philips monitor. ik had ze een mail verstuurd.
duurde wel ff voordat ik bericht had, maar ik kreeg wel een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Zie mn signature + ondertitel, heb een Canon A40

Verwijderd

Ga die KrachtSchot a40 van je maar mooi ruilen voor een nieuwe.
Fout op vaste plek; zowel op maangroot als plantjegroot, laaf, laaf2, laafasprietjes.
X-as 927/928
Y-as 886/887

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt Newcleus. Ik zal um ff opsturen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
ik heb ook een dode op m`n nieuwe s30 :(
ik heb antwoor gehad van canon;
op het ccd mogen er 0 zitten en op de lcd ongeveer 0.01 (%???)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 15:10:
Heel erg bedankt Newcleus. Ik zal um ff opsturen.
Tis gewoon een dead-pixel. Als je de camera terug stuurt is de kans geloof ik 80% dat je er weer eentje krijgt met een dead-pixel....

Ik heb er zelf ook eentje, maar hij valt absoluut niet op. Als je zin hebt in al die moeite moet je em opsturen, maar ik heb het gewoon geaccepteerd...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou het plaatje ook raw opslaan. als je een jpeg ervan maakt, vind je het gek dat ie vaag wordt

Verwijderd

Goed dat het op meerdere foto's op hetzelfde punt optreedt. Op maangroot had het bijvoorbeeld een ster kunnen zijn.......

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 17:13:
Tis gewoon een dead-pixel. Als je de camera terug stuurt is de kans geloof ik 80% dat je er weer eentje krijgt met een dead-pixel....
Je hoeft niet perse een nieuwe te krijgen hoor. Meestal wordt in de firmware van het toestel gewoon een instelling die gedaan die ervoor zorgt dat de pixel op software niveau wordt vervangen door een andere pixel die ernaast ligt. Alleen als er erg veel defecte pixels op een sensor zitten dan wordt ie vervangen.

Verwijderd

wat voor camera is het een sony zeker :+

any way 1 pixel maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:13:
wat voor camera is het een sony zeker :+

any way 1 pixel maar ;)
Uhm, lees het hier ff door, staat toch degelijk in dat het een Canon A40 is.

Verwijderd

hmm ik heb een ixus V2 nu en had daar voor een a30 ik had gelukkig geen wit puntje

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Is het zo moeilijk om eerst de draad te lezen, en daarna te reply-en ?

Verwijderd

Ik heb ook vorige week een wit puntje opgemerkt op elke foto (zelfde plek).
Ik heb vervolgens een foto gemaakt met sluitertijd 8sec en Tiff formaat en hoogste resolutie en toen door deadpixelstest progje gehaald.
Hij geeft aan: 5 hotpixels: een daarvan is die witte, andere vier vallen gewoon met blote ook echt niet op.

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en nog 1 jaar garantie: wat zouden jullie doen? Terug brengen of niet zeuren? Ik zie hem BTW alleen als ik er echt op let, anderen zien hem niet eens (tenzij ze echt gaan zoeken)..

PS. nog een ander vraagje: hoe ontstaan die Hotpixels / deadpixels? En heb ik kans dat er zo weer veel nieuwe komen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 14:45:
Ik heb ook vorige week een wit puntje opgemerkt op elke foto (zelfde plek).
Ik heb vervolgens een foto gemaakt met sluitertijd 8sec en Tiff formaat en hoogste resolutie en toen door deadpixelstest progje gehaald.
Hij geeft aan: 5 hotpixels: een daarvan is die witte, andere vier vallen gewoon met blote ook echt niet op.

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en nog 1 jaar garantie: wat zouden jullie doen? Terug brengen of niet zeuren? Ik zie hem BTW alleen als ik er echt op let, anderen zien hem niet eens (tenzij ze echt gaan zoeken)..

PS. nog een ander vraagje: hoe ontstaan die Hotpixels / deadpixels? En heb ik kans dat er zo weer veel nieuwe komen??
Welk proggie is dat dan?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

lijkt mij meer op eem UFO maar dat kan aan mij liggen natuurlijk :*)

weet iemand nog een leuke signature?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ja hij is dood....... koop een nieuwe ;)

Verwijderd

SilentSniper schreef op 16 december 2002 @ 15:26:
ja hij is dood....... koop een nieuwe ;)
?

Verwijderd

Topicstarter
Geef eens normaal antwoord SilentSniper.

Als het echt niet opvalt voor anderen, zou ik hem echt niet terug sturen. Dan ben je hem een aantal dagen/weken kwijt, en dan...sjah, je bent dat ene puntje kwijt. Als ik jou was (wat ik ook ga doen) zou ik hem niet terug sturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:55:

Als het echt niet opvalt voor anderen, zou ik hem echt niet terug sturen. Dan ben je hem een aantal dagen/weken kwijt, en dan...sjah, je bent dat ene puntje kwijt. Als ik jou was (wat ik ook ga doen) zou ik hem niet terug sturen.
Ik zie hem zelf ook alleen als ik echt het gebied afzoek waar hij zit (maar 1 pixeltje op de 1600 x 1200 bijv)
Denk niet dat ik hem terug breng (in iedergeval niet voor februari 2002: kerst, sneeuw etc moet ik nog fotos maken)...
PS. Hoeveel hotpixels heb jij na testen met dat progje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 15:55:

Stuur em terug wanneer je garantie bijna gaat verlopen >:)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:22

rammes

koekebakker 1e klas

ik denk dat je met je vette vingers aan de lens hebt gezeten!

Ik zou het doen!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien is het een ster :o

Verwijderd

Fairy schreef op 16 december 2002 @ 19:11:
Misschien is het een ster :o
Jah, als ik zo op GOT rond loop te spammen kom ik ook wel aan posts ofniet he?
Reageer nou eens normaal of ga buiten spelen ofzo. Ik en andere hebben gewoon een of meer vragen en als iedereen nou zo loopt terug te reageren is er ook geen lol voor ons en anderen aan...
Wat zou jij ervan vinden als je eens een serieuse vraag hebt en iedereen loopt als een brugger terug te reageren??

Verwijderd

ik heb ook zo'n vlekje op mijn lcd van mijn laptop. En ik ben zo iemand dat als ik weet dat hij daar zit dat ik er de hele tijd naar kijk. Ik vind het dus super irri. Maarja ik kan er weinig aan doen. Laptop is al oud. Geen garantie meer ofzo :'(
Pagina: 1