HCCNET ADSL Pro 8, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb vandaag een foldertje ontvangen van HCCNET. Dat men een nieuw abonnement aan gaat bieden: ADSL Pro 8. Nu wist ik dat er zoiets aan zat te komen of dat men zoiets had, maar ik vraag me af wie nu werkelijkzo'n abonnement heeft. Als je zoiets wilt hebben dan moet je toch heel veel via het internet willen doen lijkt me. Als je nu eens 1GB per dag wilt downloaden lijkt me zoiets toch een beeje overbodig niet? Als daarbij ook nog komt dat ze meeste users/servers die gigantische snelheden niet ondersteund. Wat vinden jullie van dit abonnement, heeft er iemand misschien al zo'n abonnement?

Specs van het abonnement:
  • 2 tot 8 Mbit/s downstream
  • 512 Kbit/s upstream
  • Mogelijk zonder telfonie abonnement
  • Vast bedrag per maand: € 105,--
  • Aansluitkosten: € 240,--
  • Bridged modem ISDN/PSTN: € 240,--
Meer informatie: http://adslpro8.hccnet.nl .

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Het lijkt me best aardig, alleen het is wel duur.
Het is een goed alternatief voor als er geen breedbandkabel internet beschikbaar is in je regio.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit abbonnement is ontstaan uit de samenwerking tussen hccnet en bbned.
Dit is dus gewoon hetzelfde abbo (qua snelheid etc.) als Power Adsl van Xs4all en Cistron MAXX.

Er zijn dus gewoon een heleboel mensen die dit soort snelheden willen, ik kan me ook best voorstellen waarom. Als je het geld ervoor over heb en je kan dan bijvoorbeeld 10 films downloaden in de tijd dat je met basic adsl er 1 zou downloaden, dan kan het handig zijn.

Ook is het handig als je met meerdere personen de internet verbinding deelt om zo toch nog iedereen een lekkere snelheid geven.

En er zijn al heel veel mensen dus die een dergelijk abbo hebben, kijk maar in de topics van Cistron/Xs4all/Tweakdsl

Verwijderd

Als er nou is iemand reageert die adsl pro 8 heeft, kan ie gelijk vertellen wat de werkelijke snelheiden zijn.
En hoe het bevalt
Zou dat ook wel willen weten, heb nu mxstream.
Maar het moet volgens mij heel veel sneller kunnen.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook een 8mbit/512kbit lijn, maar dan van Cistron... ( dus ook via BBNed).
Snelheid is goed te doen, zowat altijd rond de 750kB/s als de internet server dat uiteraard aankan. Soms nog wel sneller zoals op onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://rganesh.op.het.net/w000t.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 14-12-2002 07:49 ]

Systeem specs

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Blisterin_Bull schreef op 14 December 2002 @ 07:46:
Ik heb ook een 8mbit/512kbit lijn, maar dan van Cistron... ( dus ook via BBNed).
Snelheid is goed te doen, zowat altijd rond de 750kB/s als de internet server dat uiteraard aankan. Soms nog wel sneller zoals op onderstaand plaatje:
[afbeelding]
Waarom is jouw lijn zo onstabiel? Of hoort dat zo :?

En die bedragen? Weten jullie zeker dat dat geen fout is? Meer dan €100 per maand voor een verbindingje vind ik best wel heel erg absurd hoog.

Misschien is het omdat ik zelf nogal een goedkoop snel lijntje heb, maar toch.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die lijn is niet onstabiel, ik was van iemand zijn Fserve aan het downen en hij had meerdere uploads. Ging dus met z'n ups en downs, niettemin nog snel. :9~
Wat noem jij snel en goedkoop? @Home zeker...of een Uni lijntje?

Systeem specs

Verwijderd

Als ik die prijzen zo zie zou ik eerst ff een kijkje nemen op www.tweakdsl.nl

beetje spam voor de goede zaak :P

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Wrom zie ik steeds dalen in die grafiek ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Br@m
  • Niet online
ernst schreef op 14 december 2002 @ 09:12:
Wrom zie ik steeds dalen in die grafiek ?
Je bent nog nie wakker zeker? :) Lees eens de tweede reactie boven jou bericht.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Br@m schreef op 14 December 2002 @ 09:23:
[...]

Je bent nog nie wakker zeker? :) Lees eens de tweede reactie boven jou bericht.. ;)
idd ik kwam net uit bed :Z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Er zijn veel mensen die dit soort snelheden willen, deze zijn dan ook voornamelijk of met meerdere mensen in 1 huis die snele willen internetten (studentenhuizen enzow) of mensen die veel downloaden en dan zijn er ook nog legio bedrijven die zo'n aansluiting willen (zo'n 8mbit ADSL lijn scheelt nml wel een flinke slok op een borrel ivt een vaste verbinding met een redelijke snelheid).

Ik neem ffkes mezelf als voorbeeld, vroeger voor ik een kabel/ADSL connect had kwam de KPN elke telefoonrekening zowat persoonlijk bezorgen, dit omdat er zo'n beetje 1100/1300 gulden per rekening betaald moest worden.
In die periode zat ik met me dial-up accountje nachtenlang on-line (ik had een nogal forse Quake/IRC verslaving) en jah dat mocht wat kosten.

Nu zit ik mischien nog wel meer on-line dan toendertijd (en zeker me PC zit meer online) voor een fractie van de prijs.

Dus voor veel mensen zit er ondanks de hoge prijs permaand toch nog vooruitgang in (nu alleen me vriendin er nog van overtuigen dat wij hier ook zo'n snelle verbinding nodig hebben).

Owjah en die snelheden zijn over het algemeen hoog en stabiel, bbnet is een goede carrier wat dat betreft, en als je dan toch de goedkoopste wil neem dan Eweka die bieden zo'n abbo geloof ik aan voor rond de 90€ zonder download limiet.

[ Voor 12% gewijzigd door Routed op 14-12-2002 09:40 ]

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Bestaat er nog zoiets van je hoeft geen nieuwe modem tekopen.
Je kan je alcatel modem gewoon mee nemen.
Scheelt weer een hoop kosten, zou dan makelijker de overstap doen.
Anders wordt het weer 240 euro voor de modem en 240 euro aansluit kosten.
En dat zijn weer een hele boel centjes.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Mogelijk zonder telfonie abonnement
Vooral dit is interessant.

Maar op de site staat direct:
Het enige dat je bij aanvraag nodig hebt, is een telefoonlijn van KPN Telecom met een Belbasis of Belplus abonnement.
beetje vreemd :?

Verwijderd

deff schreef op 14 december 2002 @ 09:38:
Er zijn veel mensen die dit soort snelheden willen, deze zijn dan ook voornamelijk of met meerdere mensen in 1 huis die snele willen internetten (studentenhuizen enzow) of mensen die veel downloaden en dan zijn er ook nog legio bedrijven die zo'n aansluiting willen (zo'n 8mbit ADSL lijn scheelt nml wel een flinke slok op een borrel ivt een vaste verbinding met een redelijke snelheid).

Ik neem ffkes mezelf als voorbeeld, vroeger voor ik een kabel/ADSL connect had kwam de KPN elke telefoonrekening zowat persoonlijk bezorgen, dit omdat er zo'n beetje 1100/1300 gulden per rekening betaald moest worden.
In die periode zat ik met me dial-up accountje nachtenlang on-line (ik had een nogal forse Quake/IRC verslaving) en jah dat mocht wat kosten.

Nu zit ik mischien nog wel meer on-line dan toendertijd (en zeker me PC zit meer online) voor een fractie van de prijs.

Dus voor veel mensen zit er ondanks de hoge prijs permaand toch nog vooruitgang in (nu alleen me vriendin er nog van overtuigen dat wij hier ook zo'n snelle verbinding nodig hebben).

Owjah en die snelheden zijn over het algemeen hoog en stabiel, bbnet is een goede carrier wat dat betreft, en als je dan toch de goedkoopste wil neem dan Eweka die bieden zo'n abbo geloof ik aan voor rond de 90€ zonder download limiet.
Tjah zo'n verbinding lijkt me ook wel wat, maar ik heb het geld er echt niet voor over. Student he :) Maarja, als je in een studentenhuis zit kun je de kosten delen, en dan is het ineens een stuk interessanter. Gooi je er een routertje tussen en iedereen blij :P Woon momenteel nog thuis en heb mn vader niet kunnen overtuigen >:) Hij vind het zo wel snel genoeg (mxstream basic), maar hij hoeft ook geen films te downloaden :O

Verwijderd

deff schreef op 14 december 2002 @ 09:38:
Dat doet me prompt weer denken aan begin v/h jaar. ik had zelf ook Eweka aangevraagd, maar na 3 maanden hadden ze letterlijk nog helemaal niks met mijn aanvraag gedaan. En steeds maar liegen tussendoor...zo van "nou als het komende maandag nog niet is aangesloten dan moet er wel iets heel erg mis zijn gegaan"...dus wachten...wachten..zelfde verhaal nog een keer horen. Dat ging zo ongeveer 5 weken door. Toen had ik de aanvraag maar geannuleerd en ergens anders besteld.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 12:29:
[...]

Tjah zo'n verbinding lijkt me ook wel wat, maar ik heb het geld er echt niet voor over. Student he :) Maarja, als je in een studentenhuis zit kun je de kosten delen, en dan is het ineens een stuk interessanter. Gooi je er een routertje tussen en iedereen blij :P Woon momenteel nog thuis en heb mn vader niet kunnen overtuigen >:) Hij vind het zo wel snel genoeg (mxstream basic), maar hij hoeft ook geen films te downloaden :O
Ik vraag me af wat "normale" mensen met zo'n lijn moeten, tuurlijk je wilt eens een film downloaden. Maar dat kan toch ook makkelijk met ADSL Basis? Als je in een studentenhuis zit is zijn de kosten te verdelen, en ervanuitgaande dat niet de hele moot tegelijk dag en nacht aan het internetten is heb je grotendeels van de tijd nog veel over van die lijn. Wat ik me wel afvraag is of men nu bij die lijn hetzelfde policy hanteert. Die fair-use policy bedoel ik. 30GB ofzo. Dat is dan toch niets met zo'n lijntje? :?

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Blisterin_Bull schreef op 14 december 2002 @ 07:46:
[afbeelding]
Waarom staat DU meter op een 900 KB? De lijn is toch 2-8 MB? dat is 2000-8000 KB, right? :?

• Br@m
  • Niet online
Gerwin schreef op 14 December 2002 @ 14:41:
[...]

Waarom staat DU meter op een 900 KB? De lijn is toch 2-8 MB? dat is 2000-8000 KB, right? :?
:Z

Ooit van bit's en Byte's gehoord? ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 13:28
Gerwin schreef op 14 december 2002 @ 14:41:
[...]

De lijn is 8Mbit (Mb) = 1MByte (MB)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Smarron

The bend

Br@m schreef op 14 december 2002 @ 14:46:
:Z

Ooit van bit's en Byte's gehoord? ;)
>:)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Blisterin_Bull schreef op 14 december 2002 @ 08:23:
Die lijn is niet onstabiel, ik was van iemand zijn Fserve aan het downen en hij had meerdere uploads. Ging dus met z'n ups en downs, niettemin nog snel. :9~
Wat noem jij snel en goedkoop? @Home zeker...of een Uni lijntje?
Nee, ik zit gewoon thuis, maar ik ben een geval apart. Check specs/profiel voor info.

The trade of the tools

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Steven schreef op 14 December 2002 @ 14:55:
[...]

De lijn is 8Mbit (Mb) = 1MByte (MB)
Nu je het zegt inderdaad, maar zit daar werkelijk zo groot verschil tussen? 8 MB is lager dan 1Mb? :? Dan vind ik het bedrag dat men vraagt wel heel erg hoog hoor, dacht even dat we hier in Nederland ECHT breedband kregen. 8)7 |:(

• Smarron

Smarron

The bend

silentsnow schreef op 14 december 2002 @ 22:35:
Nee, ik zit gewoon thuis, maar ik ben een geval apart. Check specs/profiel voor info.
Hoe zit het eigenlijk met die snelheid overzees? En wat betaal je daarzo?
Gerwin schreef op 15 december 2002 @ 02:30:
Nu je het zegt inderdaad, maar zit daar werkelijk zo groot verschil tussen? 8 MB is lager dan 1Mb? :? Dan vind ik het bedrag dat men vraagt wel heel erg hoog hoor, dacht even dat we hier in Nederland ECHT breedband kregen. 8)7 |:(
Vind je 8Mbit geen breedband dan :?

Even een simpel rekensommetje:

Chello - 1,5mbit down - € 50,-
Tweakdsl, Cistron etc. - 8mbit down - € 90,-/95,-

Ik kan niet zeggen dat de laatste dan duur is in vergelijking met bijv. Chello.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Smarron schreef op 15 december 2002 @ 02:49:
Uit ze profiel @ T.Net

"Ik heb thuis 10MBit kabelinternet waar ik 1.2MB/s mee haal en m'n upstream doet 120kb/s (1MBit). Daar pats ik graag mee Het feit dat ik daar $30 per maand voor betaal is slechts een leuke bijkomstigheid. Optimum Online, de provider, roelt dus bigtime "

• Smarron

Smarron

The bend

Sorry, had niet zo'n zin om te lezen, maar ik zie het nu ook. Volgens mij heeft Silentsnow gewoon mazzel met die prijzen.

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 15 december 2002 @ 03:10:
[...]

Uit ze profiel @ T.Net

"Ik heb thuis 10MBit kabelinternet waar ik 1.2MB/s mee haal en m'n upstream doet 120kb/s (1MBit). Daar pats ik graag mee Het feit dat ik daar $30 per maand voor betaal is slechts een leuke bijkomstigheid. Optimum Online, de provider, roelt dus bigtime "
Dat is zeker leuk :*) en dat voor die prijs

Verwijderd

maar wat voor ping heb je dan bij hccnet??

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 03:45:
[...]

Dat is zeker leuk :*) en dat voor die prijs
Zekers :P

The trade of the tools

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Wat ik me afvraag is of mensen die al bij HCCnet zitten (daar dus ADSL hebben) nog extra kosten hebben als ze willen overstappen.
Immers, modem en lijn is al wel aanwezig, hoeft in principe alleen maar over gestapt te worden van MxStream naar BBned.
En voor t extra geld wat HCCnet er voor vangt mogen ze dat ook wel gratis doen IMO.

XBO: Michaël#3318

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 10:33:
maar wat voor ping heb je dan bij hccnet??
21-22 ms zover ik weet....
Nefiorim schreef op 15 december 2002 @ 18:14:
Wat ik me afvraag is of mensen die al bij HCCnet zitten (daar dus ADSL hebben) nog extra kosten hebben als ze willen overstappen.
Immers, modem en lijn is al wel aanwezig, hoeft in principe alleen maar over gestapt te worden van MxStream naar BBned.
En voor t extra geld wat HCCnet er voor vangt mogen ze dat ook wel gratis doen IMO.
Je moet net zoals bij ieder ander abonnement de boel eerst opzeggen om vervolgens alles weer opnieuw aan te vragen. Dit ligt niet aan HCCnet maar aan KPN die kan anders dacht ik de aanvraag niet behandelen.... :X

Verwijderd

ik weet niet of hcc pro 8 iets is maar zat gisteren te surfen en zag toevallig dat bij speedlinq dat zelfde abbo hadden van 2 to 8 mbit voor maar € 89.

nu heb ik zonnet maar wil graag daar naartoe....als er geen addertje onder het gras zit.

succes met je keuze.. :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Smarron schreef op 15 December 2002 @ 02:49:
[...]

[...]
Vind je 8Mbit geen breedband dan :?

Even een simpel rekensommetje:

Chello - 1,5mbit down - € 50,-
Tweakdsl, Cistron etc. - 8mbit down - € 90,-/95,-

Ik kan niet zeggen dat de laatste dan duur is in vergelijking met bijv. Chello.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Van de gemiddelde publieke server trek je echt niet harder dan 1 mbit omdat deze begrenst zijn. De 8 mbit heeft eigenlijk alleen echt nut als je 'of van veel plaatsen tegelijk gaat downen óf van een snelle server downt (bijv. een van de vele campussen ofzo)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 00:19:
ik weet niet of hcc pro 8 iets is maar zat gisteren te surfen en zag toevallig dat bij speedlinq dat zelfde abbo hadden van 2 to 8 mbit voor maar € 89.

nu heb ik zonnet maar wil graag daar naartoe....als er geen addertje onder het gras zit.

succes met je keuze.. :)
Speedlinq heeft ook nog eens 1 mbit upstream _/-\o_

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Gerwin schreef op 15 December 2002 @ 02:30:
[...]

paar lesjes informatica kennen geen kwaad volges mij, want je snapt t bits & bytes gebeuren nog steeds niet he? (8>

.

Pagina: 1