[Debian] Upload van bep. files blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoi allemaal.

Ik heb sinds kort een vervelend probleem met mijn servertje (Debian Woody) waarop een FTP draait. Nu wil ik regelmatig files uploaden, maar sinds kort gaat dat mis. Bij het uploaden van bepaalde files blijft de upload gewoon hangen, eerst schiet de file weg met een transfer van 4mb/sec en dan stopt het ineens (in de ftp client geleidelijk, maar er worden geen bytes meer verstuurd), dit op vaste posities. Dus stel ik heb een file x.y en die stopt opeens op 17% dan doet ie dat altijd wanneer ik het maar probeer, echter alleen bij die bepaalde file. Een andere file die bv. veel groter is komt wel compleet aan. Ik heb dit nu bij meerdere bestandjes gehad en dat begint erg irri te worden.

Ik heb verscheidene dingen geprobeerd zoals:

-Switch resetten, kabels verwisselen
-Filenames veranderen
-Verschillende ftp client
-File opnieuw maken.

Dat laatste heeft 1x geholpen bij het maken van een video filmpje (.wmv :X), dus ik maakte hem opnieuw en toen transferde ie hem wel compleet.

Ik begrijp er helemaal niks van, vooral omdat dit bij sommige files alleen is. Ter verduidelijking de client pc is een (naar mijn weten) goed werkende XP pc waarvan ik niet verwacht dat ie de files corrupt maakt oid.

Misschien dat jullie suggesties hebben waar het eventueel aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Da's idd een vreemd probleem. Wanneer je zo'n probleembestand kopieert, heb je dan ook hetzelfde probleem met de kopie? En ook op dezelfde plaats? Kun je misschien ook eens proberen om hetzelfde bestand eens met samba te kopieren ipv ftp? Hoop dat je zo wat duidelijkheid krijgt over de mogelijke oorzaak.

Welcome to the desert of the real.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens de uitvoer van ifconfig hier kunnen posten? Daaraan valt te zien of je verbinding wel goed is...al zou dat nog niet per se verklaren waarom er op specifieke plaatsen in een bestand gestopt wordt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Fatal-Error schreef op 14 december 2002 @ 01:42:
Da's idd een vreemd probleem. Wanneer je zo'n probleembestand kopieert, heb je dan ook hetzelfde probleem met de kopie? En ook op dezelfde plaats? Kun je misschien ook eens proberen om hetzelfde bestand eens met samba te kopieren ipv ftp? Hoop dat je zo wat duidelijkheid krijgt over de mogelijke oorzaak.
Jep met kopie ook. Jep plaats maakt niet uit. Net samba geconfigd en die blijft ook hangen.

En de ifconfig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
server:/etc/samba# /sbin/ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:90:27:BD:13:6D
          inet addr:192.168.1.233  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:854047 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:6807
          TX packets:623152 errors:0 dropped:0 overruns:4161 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:714744905 (681.6 MiB)  TX bytes:299967439 (286.0 MiB)
          Interrupt:11 Base address:0xb000

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:2537 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:2537 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:368118 (359.4 KiB)  TX bytes:368118 (359.4 KiB)

Het ging nu om een Photoshop file. Ik heb die file nu es opnieuw geopend en gesaved (zelfde namen!) en hij transferred em nu wel! Ik begin toch te twijfelen aan de client pc dan hoor...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 13:30 ]

Verwijderd

Ik heb bovenstaande bericht even wat leesbaarder gemaakt .

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zet je je ftp client wel op "binair" ipv "ascii" ?
Kan zijn dat er in het bestand een teken zit wat als ascii "end of file" aanduidt,
en vervolgens wordt de ftp afgekapt ...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Hij gaat binair.

Verwijderd

Ik had ooit het probleem dat mijn modem spontaan ophing telkens als ik een bepaalde mail aan het versturen was. Dat gebeurde steeds weer (want mijn lokale mail server kreeg hem steeds niet helemaal weg).

Ik heb me suf geprakkizeerd, tot ik ontdekte dat de volgende string in de body van de betreffende mail voorkwam: +++ATH (modemgebruikers pas op met replyen!)

Misschien is dit ook wel zoiets.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Mja maar goed, als ik die file opnieuw maak dan doet ie het soms wel, het lijkt me niet datie random dergelijke codes toevoegt maar het zou kunnen natuurlijk. Bedankt iig!
Pagina: 1