[Laptop/XP] krijg divx niet op ander scherm

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb een laptop, een compaq pressario 922UK.
hierop heb ik mijn plasma tv aangesloten via de externe vga aansluiting (zelfde als van een monitor)
nu krijg ik met geen mogelijkheid de divx op de tv, hij speelt ze alleen maar af op de tft van de laptop. (de plasma tv is dus het verlengde van de tft)
zodra ik een divx laatspelen op de laptop, start hij altijd op de prim. display, de tft. en zodra ik hem dan versleep naar de plasma tv, blijft het beeld zwart (overlay probleem) ik heb het al geprobeerd met bsplay, divx player 2.0 en media player (die kan hem wel afspelen, maar full screen is dan weer forced op de tft.

ik wil gewoon het beeld van de tft copieren naar de plasma tv, maar dit krijg ik niet gedaan :| het menu waar dit normaal staat is nu dus vervangen door het menu waar je verschillende monitoren kan kiezen en hun resoluties.

ook staan er in het hardware venster 3 monitoren, 1tft (laptop) en 2 "standaardmonitoren" delete van een van beide of allebij heeft geen zin.

hoe doe ik in godsnaam zoiets simpels als een divx afspelen op een ANDERE externe monitor |:( :(

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kun je niet met een knopje ( fn-nogwat) tussen je monitoren schakelen? Dan zou je tft zwart worden en druk ie alles naar je plasma dacht ik. Krijg je trouwens wel je desktop op je plasma?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je in je bios toevallig niet de optie als init first display om deze dan op External VGA te zetten.
deed mijn Sony geloof ik wel.

• CU2morO
nee, als ik me muis naar rechts van het scherm op de tft beweeg, komt hij er op de plasma links uit :) hij rekt dus de desktop uit, en de tft is dus primairy, wat ik dus niet kan veranderen :(
ik zie idd wel een FN knopje op me keyboard, FN+een_andere_toets_dan? maar jij weet ook niet welke toets?

edit: is dus reactie op eerste reply

[ Voor 7% gewijzigd door CU2morO op 14-12-2002 00:38 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

CU2morO schreef op 14 December 2002 @ 00:38:
nee, als ik me muis naar rechts van het scherm op de tft beweeg, komt hij er op de plasma links uit :) hij rekt dus de desktop uit, en de tft is dus primairy, wat ik dus niet kan veranderen :(
ik zie idd wel een FN knopje op me keyboard, FN+een_andere_toets_dan? maar jij weet ook niet welke toets?
Nee want ik ken niet alle Compaq flaptops uit mun hoofd :+ :P

Als het goed is zit er ergens op je F-serie een knopje met een beeldschermpje erop. Als je die samen met FN indrukt moet is wisselen denk ik. Dat is tenminste op de meeste laptops zo. Kijk anders eens op http://www.compaq.com/support daar zou ook wel iets moeten staan.

edit: met deze toetsen combo zou je dus hardwarematig je primary display kunnen veranderen, dat lijkt me vrij essentieel in dit geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 00:41 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

je moet het beeld ook clonen

• CU2morO
kijk, en dat ging dus niet als er meerdere monitoren aangesloten zijn. dan krijg je namelijk dat andere venster waar je verschillende monitoren kan kiezen :)

anywayz, het was dus FN+F4, heel hartelijk bedankt. heb ik toch nog van Star Trek Generations kunnen genieten :P

ik ben klaar, van mij mag ie op slot :)
Pagina: 1