Toon posts:

Van inbelverbinding naar netwerk ,internet explorer probl..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Ik heb altijd een USB ADSL modem gebruikt waarbij je dus in Internet explorer moest inbellen nu heb ik pas een andere modem gekocht met UTP aansluiting voor in een netwerk te zetten.(Alcatel speed touch Home) Ik heb de inbel verbinding verwijderd en ook de USB modem maar toch vraagt internet explorer nog om te verbinden of oflline werken , als ik verbinden kies weet hij te melden dat er geen verbinding is geinstaleerd (logisch want ik heb ze verwijderd) hoe kan ik dan instellen dat hij een netwerk verbinding moet gebruiken ipv een inbel verbinding want hierdoor krijg ik ook geen toegang tot men modem voor de instellingen die je via het ip adres 10.0.0.132 moet instellen... als ik het adres intyp vraagt hij weer voor verbinding . :?

Ik geraak er niet uit ...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je bij de instellingen al je inbel verbindingen eruit gooit, krijg je als het goed is deze melding niet meer. :)

Kijk ook even in de faq bij de adsl-tweak, deze is zeer handig.

Verwijderd

Volg de handleidingen ... en het gaat echt werken ;)

Of tweak je modem zoals hierboven wordt gezegt ...!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 00:14 ]

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
Sorry hoor maar in de handleiding staat zelfs dat je nog steeds een verbinding moet maken alleen dan via vpn.

Tenzij je je modem hackt tot modem/router.......

Search google kpn.com etc.........

Een beetje moeite doen kan hier geen kwaad!

Beetje dubbel sorry maar ik laat em toch staan.

Kijk evt op www.weethet.nl daar staat een hoop uitgelegt

[ Voor 19% gewijzigd door ramsho op 14-12-2002 00:17 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling dat de modem centraal komt te staan aan een router dus er moet geen inbelverbinbing meer zijn ... maar het inbelvenstertje blijft er toch opkomen ondanks dat alle verbindingen zijn verwijderd...
Het gaat dus niet om hoe ik de modem en router moet instellen maar hoe ik va dat inbel schermpje afkom :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 00:24 ]

• Attilla
Ja, maar jij heb nu de modem niet getweaked en dus is het geen router en zal je via vpn verbinding moeten maken.
Dit kan gewoon niet anders.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik maar ALS ik hem aan een aparte router hang moet ik toch nietmeer inbellen daar gaat eigelijk het probleem over ik krijg het inbel shcerm niet weg en kan zodoende nie op internet ALS ik hem aan een router hang , anyway we zullen wel verder kloten tot het weg is , ;)

Btw weet iemand trouwens waarom ik niet aan de instellingen van de modem kan via het ip adres in IE er komt gewoon pagina niet gevonden op en in de handleiding staat dat je dan in de instellingen moet komen...

Verwijderd

Die inbel verbinding blijft komen omdat je bij de opties van je internet explorer niet hebt aangegeven nooit een verbinding maken.

Als je niet bij het modem kan komen op ip-basis dan komt dat waarschijnlijk omdat je pc niet in het zelfde ip-range zit dus even wijzigen bij je netwerk verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks geraak nu in de instellingen , op netwerk gebied ben ik een compleete N00b nooit mee bezig geweest dus we moete alles nog wat uitzoeken , en dont worry ik zal eerst de FaQ wel volledig uitpluizen voor ik de router ga aansluiten zodat ik niemand moet ergeren hier ;)

• Attilla
Nee, je was niet helemaal duidelijk vandaar.

Maar als je zoals ik hierboven zeg al je verbindingen weggooit zodra je je router aansluit, dan zal die melding niet meer verschijnen. (of selecteren dat hij nooit meer verbinding moet maken)
Pagina: 1