Toon posts:

Demorec ut2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeey hallo :)
ik heb sind tijden weer eens een vraagje, ik wil graag demos met ut2003 opnemen. Maar demorec werkt alleen als je zelf de serverhost. Niet als je client bent. Hoe moet ik dan een demo opnemen? En ook tevens verder bewerken???

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
kan niet... niet met UT2k3 zelf iig.

misschien met een progje wat directX beelden kan cappen?

of een videorecorder aansluiten op je tv-out?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

hypercam

daarmee kan je directx applicaties mee opnemen

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 11:33

mokumouse

LOLstoel User

In de volgende patch die over een weekje ofzo uitkomt, zit die optie. Zie ook www.planetunreal.com

Blaat...

• Ramon
  • Nu online
serverside ja... daar heb je dus niet zoveel aan...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:37:
hypercam

daarmee kan je directx applicaties mee opnemen
Ja, maar om nou telkens te zitten spelen met 0,5 fps.. :(
Topicstarter wil een progsel die alle bewegingen e.d. saved, zodat je die later in UT2003 alleen maar kunt afspelen, en dan eventueel kunt capturen :)
mokumouse schreef op 14 December 2002 @ 10:35:
In de volgende patch die over een weekje ofzo uitkomt, zit die optie. Zie ook www.planetunreal.com
Mooi :) :)

🌞🍃

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
mokumouse schreef op 14 december 2002 @ 10:35:
Dat is dus, zoals al eerder gezegd, alleen server side. Dus servers kunnen demo's opnemen, en als je in Single Player of Instant Action speelt kun je demo's opnemen. Als je zelf als speler op een normale public server gaat spelen, dan kun je dus NIET demo's opnemen. 't Is nogal zwak van Epic vinnik. Bij practisch alle FPS games is demo recording standaard out of the box mogelijk, en waarom ook niet? Ik snap niet wat er nou zo problematisch kan zijn aan het simpelweg opslaan van binnenkomende data van een network stream. En nou is het dus nog steeds niet mogelijk om je mooiste matches op te nemen en voor de eeuwigheid te bewaren. Vaagheid |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad het kan niet als je zelf in een public speelt en dat wil ik nu juist. Het moet ook nog zoals gezegd op een beetje redelijke fps zijn :) dus wel rond de 50 ofzo denk ik. Is dat dan echt niet mogelijk??

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan ook echt helemaal niemand die weet hoe dit toch kan of werkt?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Met fraps kan je videobeelden capturen, je kan het aantal fps instellen waarmee gecapped moet worden, of het veel cpu kracht gebruikt weet ik niet want ik maak nooit filmpjes.
FRAPS1.9B

• Ramon
  • Nu online
FRAPS is érg traag

richten is onmogelijk als FRAPS aan het capturen is, en dat op een XP2000+

Verwijderd

Topicstarter
Owww dat werkt dus ook al niet :( maar hoe moet het dan? Ik moet gewoon het beeld wat mn proc berekend bewaren. Dat moet toch wel kunnen?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:55:
Owww dat werkt dus ook al niet :( maar hoe moet het dan? Ik moet gewoon het beeld wat mn proc berekend bewaren. Dat moet toch wel kunnen?
Dat kan dus wel, dat is precies wat bovengenoemde progjes doen, maar je hebt twee opties voor het opslaan, en beide opties zijn traag:
Optie 1: De beeldjes worden ongecomprimeerd opgeslagen in een filmpje. Daardoor wordt het filmpje erg groot (denk aan 1 GB per minuut ofzo), en dus moet je HD veel schrijven, wat voor veel geschok tijdens het spelen zorgt.
Optie 2: De beeldjes worden wel gecomprimeerd, met bijvoorbeeld DivX. Dan is het filmpje niet groot, heb je dus ook weinig HD activiteit, maar je hebt wel veel processor kracht nodig om die beeldjes te comprimeren, wat weer van de performance van de game af gaat.

Al met al is het dus niet echt handig om met een capturing programma iets op te nemen van een game. Demo recording is dus de enige goed bruikbare methode om dit te doen, maar UT2003 ondersteunt dat dus niet, en in de komende patch dus ook maar minimaal. Mijn advies: Geef het maar gewoon op, en hoop dat UT2003 ooit nog eens client-side demo recording krijgt.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Koop een dual XP systeem *D
Pagina: 1