Toon posts:

SpeedTouch 510i DNS-tabel aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Al een tijdje gebruik ik een trucje (iedereen hiero waarschijnlijk wel bekend) om advertenties te blocken. In HOSTS zet ik gwoon het adres van de adverteerder en 127.0.0.1 zodat de browser naar 127.0.0.1 gaat zoeken (en em daar natuurlijk niet vind.)

Nu heb ik al een tijdje ADSL (en maak gebruik van het SpeedTouch 510i modem). Nu wil ik eigenlijk in het modem de DNS-tabel zo aanpassen dat dit modem doet wat ik nu met HOSTS moet doen. Dit heeft dan als voordelen dat het hele netwerk gelijk verlost is van ongewenste adds en dat die lijst bewaard blijft, wat er ook gebeurd met de comps.

Ik probeer entrys toe te voegen, maar om de één of andere reden weigert het modem.
Hij wil ze gwoon niet toevoegen.. Enkele voorbeelden tot verduidelijking:

Hostname: testje
Address: 127.0.0.1
pakt ie WEL

Hostname: http://www.bill2000.nl
Address: 127.0.0.1
pakt ie NIET

ook Hostnames www.bill2000.nl en bill2000.nl pakt ie niet.
Alleen bill2000 pakt ie. Het zit em dus in die punten.
Maja, moet em wel met www ervoor en .nl er8er doen, anders heb ik er nog nixx aan...

Wie weet raad...??

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat ik eruit opkan maken is die DNS table, voor interne netwerk.
Daar kun je dus geen externe website inzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat snap ik..
alleen, dat moet toch op de één of andere manier te omzeilen zijn, zodat ie hostnames in andere adressen kan veranderen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Even een kleine sidenote, niet echt ontopic.
Maar je weet dat ze het liever niet hebben op got/t.net dat je de banners blokt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, snap ik. Maar doe het nu toch al, zoek alleen een andere manier..

PS.
en T.net is slim genoeg gweest om het onmogelijk te maken de adds te blocken :) (ik was het zoiezo niet van plan hoor.. >:) )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:31:

en T.net is slim genoeg gweest om het onmogelijk te maken de adds te blocken :) (ik was het zoiezo niet van plan hoor.. >:) )

Ads blocken kun je niet onmogelijk maken.
Op got is een ban btw het gevolg als je het toch doet ;)

==> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
t.n is zo slim gweest de ads neer te zetten onder www.tweakers.net/advertenties

Als je dus www.tweakers.net zou willen blocken voor de adds, kom je ook de site niet meer op dus heb je er nixx aan :)

ps. Een BAN?!? Nou, ik word helemaal stront-ziek van die gigantische flash-adds op een aantal van mijn favo-sites. Een klein GIF'je of JPG'tje, ok. Kan ik helemaal inkomen. Die mensen moeten ook leven..
Maar banners worden zo gwoon heel erg irritant. Zo irritant dat ik de sites steeds minder ga bezoeken. Daarom zoek ik een manier om ze BETER te blocken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 23:58 . Reden: aanvulling.. ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 23:55:
ps. Een BAN?!? Nou, ik word helemaal stront-ziek van die gigantische flash-adds op een aantal van mijn favo-sites. Een klein GIF'je of JPG'tje, ok. Kan ik helemaal inkomen. Die mensen moeten ook leven..
Maar banners worden zo gwoon heel erg irritant. Zo irritant dat ik de sites steeds minder ga bezoeken. Daarom zoek ik een manier om ze BETER te blocken.
offtopic:
T.net en GoT is een gratis service, servers kosten geld, en een paar mensen verdienen _al_ hun geld met hun werk @ t.net. Als jij hun bron van inkomsten blokkeert, kan je dus een ban krijgen.

Wees trouwens blij dat het op t.net\GoT beperkt blijft tot een banner bovenaan, en dat je geen irri popups krijgt. Na een tijdje kijk je gewoon om die ads heen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 14 December 2002 @ 18:08:
[...]

offtopic:
T.net en GoT is een gratis service, servers kosten geld, en een paar mensen verdienen _al_ hun geld met hun werk @ t.net. Als jij hun bron van inkomsten blokkeert, kan je dus een ban krijgen.

Wees trouwens blij dat het op t.net\GoT beperkt blijft tot een banner bovenaan, en dat je geen irri popups krijgt. Na een tijdje kijk je gewoon om die ads heen ;)
jaaahaaa...
dat heb ik nu zo onderhand wel begrepen...

Laat ik mijn vraag anders stellen...... >:)

Er zit een virus op mijn computer die de hele tijd een browser opent en naar de pagina www.xxx.com surft.
Het virus kan ik met geen mogelijkheid wegkrijgen. Ik zie als enige oplossing het blokkeren van dit IP.
Nu wil ik dit graag op de router doen, omdat alle comps in m'n LAN dit virus hebben.
Hoe kan ik de DNS zo instellen dat al het verkeer naar www.xxx.com naar een niet-bestaand (een lokaal ongebruikt ip, zoals 10.99.99.99) adres wordt geleidt?

Iemand een antwoord op dit probleem?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 18:14 . Reden: typo ]

Pagina: 1