Toon posts:

2X PIII 1Ghz / XP1800?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik beter aanschaffen,

Dual PIII IGhz
MSI 694 D PRO
1 Gb SDram

AMD xp 1800
MSI k7420 Pro (Nforce 1)
1 Gb DDram

Andere hardware is al voorzien en ook niet wisselbaar vandaar dat dit ff de voornaamste vraag is.

Doeleinden systeem,

Alle Adobe producten (Legaal)
3DS max
Cubase

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
P3 setup lijkt me.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik denk dat je met grafische producten voordeel hebt met een dual processor setup. Dus ik zou voor de Dual gaan.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja maar die processors zijn wel half zo snel...
Liever die AMD wat mij betreft.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hoewel ik een zwak voor dual's heb denk ik dat je met de XP1800+ beter uit bent :) Er tellen meer dingen mee dan alleen cpu's, bijvoorbeeld het geheugensubsysteem (en de combo nForce/DDR-SDRAM loopt rondjes om de 694D/SDR-SDRAM combo)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Vervang die nForce 1 plank dan wel ff door een nForce 2 plank.....extra prestaties voor hetzelfde geld.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 13 december 2002 @ 23:11:
Hoewel ik een zwak voor dual's heb denk ik dat je met de XP1800+ beter uit bent :) Er tellen meer dingen mee dan alleen cpu's, bijvoorbeeld het geheugensubsysteem (en de combo nForce/DDR-SDRAM loopt rondjes om de 694D/SDR-SDRAM combo)
Het geval is dat ik van een Dual 866 naar het genoemde Xp1800 systeem ben gegaan, zelf heb ik het gevoel werkmatig dat dit XP systeem langzamer is dan m'n oude Dual systeempje, zelfs zoals je al aangeeft dat het geheugen systeem van de Nforce stukken sneller is.

Heb gezocht maar kan geen bevredigende antwoorden vinden op het net vandaar de vraag. Vergelijkende benchmarks ben ik ook niet tegengekomen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:22:
[...]

Het geval is dat ik van een Dual 866 naar het genoemde Xp1800 systeem ben gegaan, zelf heb ik het gevoel werkmatig dat dit XP systeem langzamer is dan m'n oude Dual systeempje,...

Aha, je doelt vast op de smoothness van SMP :P Je doet véél dingen tegelijk zeker, of niet?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een gelijkaardig luxeprobleem.
Ik heb enerzijds een P3-1,47Ghz Tualatin Celeron op een i440BX chipset.
En anderzijds een dual P3-1GHz op een i815 chipset.
Beide met 512MB SDRAM.
Één ervan wil ik wegdoen en ik kan maar niet beslissen dewelke.
De single heeft een hogere top-end en dat merk je goed in bvb. games.
De dual heeft altijd power op overschot onder de linkermuisknop en werkt daardoor supersmooth.
Met de applicaties die jij wil gebruiken heb ik geen ervaring. Zelf ben ik een intel adept dus is voor mij de keuze snel gemaakt, maar die is dan waarschijnlijk meer op emotie dan op ratio gebaseerd.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik zou gaan voor de 1800 XP, die draait beter dan een PIII Dual

De 1800 draait in combi met een NForce, dat draait wel goed hoor

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

Ik zou ook voor de 1800 XP gaan met de nforce 2 plank

Verwijderd

XP 1800+, most definitly :)

Verwijderd

voor de verandering :)
ik denk dat de dual sneller is met photoshop en 3d max ed...

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Gamen, XP1800
Multidraadje apps, de dual PIII

Waarom schaf je niet een dual AMD aan overigens? 2 XP1700's "aanpassen" en je "probleem" is opgelost.

Verwijderd

Stefano schreef op 14 december 2002 @ 00:46:
Gamen, XP1800

Waarom schaf je niet een dual AMD aan overigens? 2 XP1700's "aanpassen" en je "probleem" is opgelost.
Da vind ik een nette oplossing :*) iedereen blij :D

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

inderdaad :) go for the amd dual :)....
als je veel grafisch enzo gaat doen

• maratropa
  • Niet online
die dual zal in weinig programma's sneller zijn. Vergeet niet dat 3dsmax en photoshop voor het grootste gedeelte NIET gemultithread zijn. Bij max zijn dit vooral het renderen (en niet eens zo goed) en bij photoshop vooral plugins, voor de rest draaien ze vooral op 1 processor. Voor pure snelheid is het verschil te groot om de dual nog te verantwoorden. Maar met een hoop zooi open en actief heb je kans dat de dual nog wel wat lekkerder reageert.

Maar er is een groot verschil in 3dsMAX tussen die dual 1000 en die XP 1800, en dan bedoel ik dat die XP veeeel sneller is.

specs

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

gladiool schreef op 14 December 2002 @ 02:04:
Maar er is een groot verschil in 3dsMAX tussen die dual 1000 en die XP 1800, en dan bedoel ik dat die XP veeeel sneller is.
idd AMD PowAh

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

lonkhuijzen

100% ADH

Hangt een beetje van de situatie af..

Als jij het niet erg vindt om even te wachten en ondertussen andere dingen te doen (smooth) : dual p3

Of je wil minder lang wachten en ondertussen niks doen.. : single amd 1800+

Ikzelf ga toch hard voor de dual p3... dit omdat mijn beestje hier (dual p2-400) gewoon veel lekkerder werkt dan de XP1800+ van mijn pa.. :)

Kijk in games zal die XP natuurlijk vele malen beter zijn maar als jij lekker aan het multitasken bent dan zou ik toch lekker voor dual gaan ... het voelt gewoon zooooo fijn.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Topicstarter
Stefano schreef op 14 December 2002 @ 00:46:
Gamen, XP1800

Over die aanpasing heb ik meer gehoord maar weinig kunnen terug vinden kan je me vertellen wat aan te passen, en heeft iemand ervaring met het unlocken van een aangepaste XP en zo de multiplier nog wat verder op te schroeven op een dual plankje?

• Stefano
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

mod XP naar MP:
http://www.hardwarezone.c...rticles.hwz?cid=2&aid=393
eitje, zie specs

Multiplier:
http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

OC:
http://forums.2cpu.com/sh...hlight=iwill&pagenumber=1

Vooral even op het forum van 2CPU rondneuzen, suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Stefano op 15-12-2002 19:17 ]

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Misschien een idee om voor een dual amd xp/mp te gaan?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

FastBunny schreef op 16 December 2002 @ 11:05:
Misschien een idee om voor een dual amd xp/mp te gaan?
Spuit 12 geeft modder :P
Ik zou ook voor de AMD dual gaan, om de redenen die al gegeven zijn.

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Tis een moeilijke keuze. Bij grafische applicaties is het vaak wel handig om een dual processor te hebben, maar die AMD is toch een stuk sneller. Ik zou denk ik voor de AMD gaan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Komt nog bij dat het MSI dual P3 bord volgens mij een VIA chipset gebruikt (694). De VIA chipsets voor de P3 blinken niet echt uit in snelheid, vergeleken met de Intel chipsets voor de P3. Hoe goed de dual CPU implementatie in deze VIA set is, weet ik niet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tweakertje schreef op 16 December 2002 @ 11:20:
[...]

Spuit 12 geeft modder :P
Ik zou ook voor de AMD dual gaan, om de redenen die al gegeven zijn.
En bedankt ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ik heb 2 1Ghz PIII's op een MSI 694D Pro @ir plankje. Tuurlijk de snelheid onder spellen haalt het niet bij een snelle AMD, maar voor het encoden van bijv. DivX is ie toch echt ideaal. Een cd'tje branden of een spelletje spelen tijdens dat encoden doet ie met het grootste gemak en aangezien Battlefield 1942 ook nog met gemak op speel (mede dankzij de Ti4400 natuurlijk) kan dit systeempje nog best een tijdje mee :)

Een maat van mij heeft een XP2200 en die is gewoon helemaal gelockt tijdens het encoden en ook tijdens het fikken van een cd/dvd is het niet aan te bevelen op die bak dan ook nog een spel ofzo te spelen.

klik op SPEX #1 om mijn config nader te bekijken :)

Verwijderd

Zou voor die XP gaan, hoewel je met een dual systeem meer CPU resources hebt en dus 2 threads tegelijk kunt doen, is het snelheidsverschil t.o.v. de XP te groot. Teven is bij 3dsmax met name de rendersnelheid van belang, daar heb je niets aan SMP, de XP is dan veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:47:
Zou voor die XP gaan, hoewel je met een dual systeem meer CPU resources hebt en dus 2 threads tegelijk kunt doen, is het snelheidsverschil t.o.v. de XP te groot. Teven is bij 3dsmax met name de rendersnelheid van belang, daar heb je niets aan SMP, de XP is dan veel sneller.
Was van mening dat de meeste apps die ik draaide smp geoptimaliseerd waren zoook 3Ds Max.

Wat gebruik ik.

Photoshop, Premiere, Image Ready, Aftere effects, Illustrator, Distiller (Acrobat)
3Ds Max, Macromedia MX. (Legaal)

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien ook beetje op upgrade mogenlijkheid letten.

Het lijkt mij dat je in een nForce2 over een jaartje voor erg weinig geld een nieuwe XP kan duwen terwijl de rest nog prima mee kan. Dit is moeilijker te realiseren met een dual P3.

Verder niets mis met beide systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Libido schreef op 16 december 2002 @ 19:18:
Misschien ook beetje op upgrade mogenlijkheid letten.

Het lijkt mij dat je in een nForce2 over een jaartje voor erg weinig geld een nieuwe XP kan duwen terwijl de rest nog prima mee kan. Dit is moeilijker te realiseren met een dual P3.

Verder niets mis met beide systemen.
Die conclusie had ik al getrokken, d'r zijn een aantal leuke duals op de markt, even de optie met of zonder scsi daarbuiten gelaten.
Dual PIII tulantilin, voordeel van Intel en DDR. prijs ok, niet te updaten.
Dual Xeon, daar praten we hier niet over.
Dual AMD Lage prijzen en waarschijnlijk ook nog goed te updaten.

Ik snuffel nog even wat meer op de verschillende hardware sites mischien kom ik ergens bevredigende benchmarks tegen.

Het vervelende is namelijk, dat voor iedere systeem weer andere benchs,, gedraaid worden dus echt goe dvergelijken kan je ze niet behalve in de standaard 3d mark scores wat verder weinig zegt over de prestaties van het systeem, in dual configuratie.
Pagina: 1