Hoe verder met het FS 2002 topic?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-09 22:12
Zoals jullie wel kunnen zien is het Flight Simulator 2002 topic gesloten. De reden hiervoor is dat er eerst wat problemen opgelost moeten worden, voordat we uberhaupt verder kunnen gaan met het topic, want op deze manier kan het blijkbaar niet meer.

We zijn naar ons idee de afgelopen topics erg coulant geweest wat betreft het modden. We hebben een hele tijd het topic gewoon zijn gang laten gaan, met een paar uitzonderingen waar vaste users van het topic ons op wezen. Overigens zou er best wat meer in SM gepost mogen worden als er iets niet goed gaat zodat er wat meer op gelet kan worden, want dat is zo goed als niet gebeurt. De laatste tijd echter zijn er wat meer offtopic posts geweest, en hebben we dus wat meer gemod dan normaal, wat sommige users wat minder opvatten, en uiteindelijk ook weg zijn gegaan.

Wij vragen ons af wat jullie dan wel willen, blijkbaar werkt het niet als we af en toe langskomen om het topic weer even een schopje in de goede richting te geven. Dus wat wordt het dan? Dat er actief replies die niks toevoegen aan het topic gaan trashen, OW’s uitdelen, iets anders? You name it, want op deze manier kan het dus gewoon niet meer.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hm beetje laat om het te sluiten neem ik aan. Het is meer dan 4 uur geleden dat het een probleem was.

Echt meer offtopic gepost werd er niet. Dat die posts dan worden verwijderd heb ik zelf geen bezwaar mee. Alleen kan een mod dan ook op een normale manier reageren. Niet meteen met blauwe of modbreak teksten komen. (dit word vaker verkeerd opgevat dan normale taal)

Ik snap het probleem niet helemaal. Aangezien het al 44 delen goed is gegaan. En nu zouden er OW's uitgedeeld moeten worden?

En dan totslot:
Wat er met dit topic is gebeurt: [rml][ FS 2002] Het "gevecht" tegen de modjes[/rml] Maakt het niet makkelijker om jullie te respecteren.

Ik moet wel zeggen dat ik de mensen die weg gaan erg kinderachtig vind. (NOFI)

[ Voor 4% gewijzigd door The_FrankO op 13-12-2002 22:52 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Frankie... maar dit onzinnige machtsvertoon wil ik me niet in mengen. Wat een gezeik over on- en offtopic gelul! Wat maakt hen het nou uit! En ze weten er ZOOOO weinig vanaf dat ze gewoon iemand nodig hebben om ze erop te wijzen dat het offtopic is.. nou dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als je je dan zo gedraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Sorry dat het een beetje laat is, maar ik heb ook andere dingen te doen naast GoT.

Over de posts die verwijderd zijn kan ik zelf niet zo goed meepraten aangezien ik die posts niet gezien heb, maar wat ik er over hoor is een beetje verschillend. De een heeft er geen problemen mee, terwijl de ander het een enorm probleem vindt dat ze verwijderd zijn.

Ik zeg niet dat er OW's uitgedeelt moeten worden, ik geef het slechts als mogelijkheid, als jullie andere (betere) ideeen hebben, post ze dan hier, dan kan er misschien wat mee gedaan worden.

Een LA topic openen met de mededeling "Dump hier al je problemen maar over het FS2002 topic" is niet echt iets waar men wat mee kan. Als je ons daardoor minder gaat respecteren, so be it, maar we wilden gewoon eerst even overleggen met de SP mods wat we er mee gaan doen. Het staat ook zo dom om dan in die LA discussie te moeten zeggen "Ja sorry, we moeten eerst bespreken wat we er mee gaan doen".

Edit: terwee: Ik geloof dat wij opzich nog wel kunnen weten of posts offtopic zijn of niet, en je kan echt niet verwachten dat een mod een expert moet zijn op FS gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door The Will op 13-12-2002 22:59 ]

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 21:09
Frank mee eens.

Er was gisteren gewoon helemaal niks aan de hand 3 hele posts zijn er wel verwijder :? DE MOD die gisteren gereageerd heeft heeft dat buiten elke volwassen proportie gedaan.

De klikker om hem zo maar ff te noemen had beter moeten weten en de persoon in kwestie ff moeten quote of via MSN moeten aanspreken, ik kan me niet voorstellen dat dat niet geholpen zou hebben. De mod had eventueel kunnen bijspringen door een reply in de trent van "geen icoon discussie hier graag" dan was er gewoon niks aan de hand geweest, maar er moest ff een flink stukje macht misbruikt worden zeg maar.

Graag zou ik zien dat het TOPIC zsm weer open gaat zodat de wel willende door kunnen gaan en de "afhakers" weer terug kunnen keren en de mod die gisteren op getreden heeft op zijn ondoordachte gedrag word aangesproken.

Op naar de het 50ste deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Will schreef op 13 december 2002 @ 22:58:

Een LA topic openen met de mededeling "Dump hier al je problemen maar over het FS2002 topic" is niet echt iets waar men wat mee kan.
Met jullie actie.. daar kunnen we iets mee! Kben blij dat er een alternatief is gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
The Will schreef op 13 December 2002 @ 22:58:
Ik zeg niet dat er OW's uitgedeelt moeten worden, ik geef het slechts als mogelijkheid, als jullie andere (betere) ideeen hebben, post ze dan hier, dan kan er misschien wat mee gedaan worden.
Ik bedoelde mijn opmerking ook meer van dat het geen optie was ;)
Tja en betere ideeen, ik zou het niet weten aangezien ik geen probleem zie. Behalve dan die posts van vanmiddag :( (daar sta ik totaal niet achter iig)
Een LA topic openen met de mededeling "Dump hier al je problemen maar over het FS2002 topic" is niet echt iets waar men wat mee kan. Als je ons daardoor minder gaat respecteren, so be it, maar we wilden gewoon eerst even overleggen met de SP mods wat we er mee gaan doen. Het staat ook zo dom om dan in die LA discussie te moeten zeggen "Ja sorry, we moeten eerst bespreken wat we er mee gaan doen".
Ik quote uit het fs topic een bericht van je
The Will schreef op 13 december 2002 @ 16:45:
Ja verdomme, stelletje machtsgeile eikels :r :X |:(

Sorry hoor, maar ik vind het enorm triest om nou M@NIC's modactie de schuld te geven van je vertrek. Er zijn op GoT gewoon regels waar je je aan moet houden, jullie dus ook. Het FS2k2 topic is geen apart forum ofzo, waar opeens hele andere regels gelden.

Bij deze wil ik iedereen die nog klachten heeft verzoeken een draadje in LA te openen, en niet hier verder het topic te verzieken voor de mensen die er nog wel zin in hebben.
Aller eerst kon die reactie ook anders natuurlijk (hoewel ik deze reactie wel begrijp)

Maar open ik een draadje in LA om het fs topic een beetje schoon te houden en zeg je nu dat het niet moet. (oke wat gaat hier fout? mischien is dit het probleem wel? mods die niet weten wat ze willen?)

dat laatste lijkt me niet helemaal anders hadden ze jullie niet als mod verkozen

[ Voor 4% gewijzigd door The_FrankO op 13-12-2002 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Mja, ik zie nu dat die post van mij erg fout overkomt, vooral de eerste regel, dit was echter bedoeld op een post van iemand anders waarin hij de mods aan het uitschelden was, die eerste regel van mijn post was dan ook nogal cynisch, en sloeg ook op de modjes. Wat ik daarmee wou laten zien is dat het wel erg makkelijk is om ons machtsgeil te noemen en dergelijke.

Een LA draadje vind ik best, maar dan wil ik wel graag een goed onderbouwde post zijn als startpost, en niet een simpel regeltje met "Dump hier je problemen met het FS2k2 topic". Achteraf een beetje stom van mij dat ik dat er niet meteen heb bijgezet, mijn excuses dan ook daarvoor.

terwee: Mods zijn ook maar mensen hoor, als je vind dat wij een fout maken, dan kan je ons daar ook gewoon op aanspreken, ipv enorm boos te worden.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kga het maar kort houden.........

Ikzelf loop pas ongeveer 14 delen mee (niet lang, dat weet ik). Wat er eerder is gezegd over de hoge sociale controle klopt helemaal. Maar ook ik heb wel eens me bek open getrokken tegen bepaalde personen en meestal krijg je dan alleen bullshit terug. Plaats je een "klacht" bij SM, wordt er GEEN DROL mee gedaan. "Tag Added"......ja lekker interessant.

Gebeurd er eens iets kleins waar denk ik niemand zich druk over maakt, komt er zo'n drol met lettergrootte 86 en drie dubbele flikflak uitroeptekens. :? Kom nou.......ik laat me niet de les lezen op deze manier door iemand met amper 18 jaar levenservaring (NOFI)

Magoe.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Fly High, ik vind in SM met de search 2 topics van jou, die allebei ook gewoon afgehandeld zijn door ItSnows. Ik weet niet hoe dat verder gebeurd is, maar er is in ieder geval iets mee gedaan.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
The Will schreef op 13 December 2002 @ 23:12:

terwee: Mods zijn ook maar mensen hoor, als je vind dat wij een fout maken, dan kan je ons daar ook gewoon op aanspreken, ipv enorm boos te worden.
En dat hebben "jullie" gisteren gedaan, door volkomen overtrokken te handelen, dus geef dat toe, biedt je excusses aan en open deel 44 weer, dan kunnen wij verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lama GillY! Het gaat ook prima op ILA forum! Ik vind dit de energie niet eens waard! Ze spreken zichzelf tegen en zeggen maar wat! Lama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 23:21:
Lama GillY! Het gaat ook prima op ILA forum! Ik vind dit de energie niet eens waard! Ze spreken zichzelf tegen en zeggen maar wat! Lama!
Kom op zeg, we laten ons hier toch niet onterecht weg jagen.

Jij stoot iemand aan in een discotheek en je krijg een klap op je kop van diegene en je geeft er eentje terug en dan word jij eruit gezet, dat pik je toch ook niet, dat gebeurd hier dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Ik vind het zeer triest dat het zo ver heeft moeten komen :'(

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 13 december 2002 @ 23:24:
[...]

Kom op zeg, we laten ons hier toch niet onterecht weg jagen.

Jij stoot iemand aan in een discotheek en je krijg een klap op je kop van diegene en je geeft er eentje terug en dan word jij eruit gezet, dat pik je toch ook niet, dat gebeurd hier dus ook
Het is niet de eerste keer dat er zulk gezeik is! Ik ben er gewoon zat van! Altijd die suffe lui! Sheik is niet voor niks pleite! We hebben samen toen ook vaak genoeg aan de stok gehad met die jochies met die rode namen.

edit:

Verschil is trouwens hier, dat ik zelf zo verstandig ben om eruit te gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:29:

Het is niet de eerste keer dat er zulk gezeik is! Ik ben er gewoon zat van! Altijd die suffe lui! Sheik is niet voor niks pleite! We hebben samen toen ook vaak genoeg aan de stok gehad met die jochies met die rode namen.

edit:
Verschil is trouwens hier, dat ik zelf zo verstandig ben om eruit te gaan!
Karlok is hier weg gegaan ivm het post gedrag van sommige gebruikers. Het ligt dus niet altijd en alleen aan de modjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

The Will, heb je enig idee wat een plezier je hier mee voor de seriouse simmers vern**kt? Wat hebben wij met dit kinderachtige geouwehoer te maken?!
Idd, zeer triest dat het zover heeft moeten komen. ;( :(

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Is The Will er nog wel ??

Zo ja, beslis eens..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

tering kom ik net thuis van een zware dag lees ik dit... wat een gedoe zeg.. echt zielig gewoon van die modjes... ga alle post vanaf deel 1 maar eens tellen tot nu toe... het zijn er duizenden.. haal daar dan eens de offtopic posts uit... dan kom je denk ik nog niet op 3% offtopic ofzo... alle 44 delen barsten van de screenshots en enthousiaste vragen. als jullie modjes het leuk willen houden. gooi het topic dan weer open en biedt je excuses aan zeg... gewoon kinderachtig hoor...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:25
Tja ik loop eigenlijk pas erg kort mee met het fs2k2 topic en ik post ook vrij weinig. Toch vind ik wel dat jullie er mee door moeten gaan. Even een tegenslag kan toch niet baten? Okee, als sommigen er mee stoppen is dat toch best? Het zou zonde zijn na 44 topics er zo mee op te houden. Sinds ik fs2002 net heb er nog veel te ontdekken valt zou het jammer zijn. Om het topic te sluiten is een haastig besluit. Dus ik zeg: gooi open dat topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Qylos op 13-12-2002 23:59 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 09:44

bennierex

Pilot_Z

OK, ik dan ook maar;

Ik volg dit topic al vanaf deel 1. Er is een deel geweest (weet uit m'n hoofd zo even niet welke) waarin een hoop off-topic gebrul is geweest als "goedemorgen", "lekker geslapen?", etc. Daar is men toen op gewezen door de betreffende mod. Daarna heb ik het alleen maar beter gezien. Er zijn idd wat off-topic posts tussendoor, maar daar wordt nooit lang over doorgezeken (leuk werkwoord ;)). De "vaste" mensen sturen vaak ook even wat bij als het de verkeerde kant op neigt te gaan.
Af en toe een bericht van een modje of het weer wat meer on-topic mag om het topic weer "op het spoor" te krijgen kan ik dan ook zeker waarderen. Modjes als ItSnows en IceStorm lieten het topic dan ook vrijwel "met rust", aangezien het zo gewoon goed ging. Wat mij echter persoonlijk opviel is dat toen M@NIC aangesteld werd als Lite-mod hij vaak met grote, opvallende blauwe teksten probeert mensen af te straffen als er eens wat off-topic gegaan wordt (niets ernstigs verder dus!). Bij mij vallen zijn (re)acties dan ook niet echt in goede aarde, zoals bij wel meer mensen geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door bennierex op 14-12-2002 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hij opvallende teksten noteerd is puur om duidelijk te maken dat offtopic post niet worden getolereerd.

Imo is het alleen maar goed dat hij dat doet, zo is het opvallend dat er fouten worden gemaakt, en zullen ze ook minder worden gemaakt worden (slechte zinsopbouw)

Verder zijn de nieuwe generatie moderators gewoon wat strenger geworden, zoals je in de faq van PV kunt lezen, en dit is alleen maar goed om de users snel in de goeie richting te wijzen.

dit staat helemaal los van dit topic of FS2002, maar ik wil er even op wijzen dat dankzij deze mensen die jullie nu de grond in boren, GoT wel meer toegangkelijk is gemaakt, en dat kan je niet alleen aflezen aan de strengheid/oplettendheid, maar ook dat GoT al ikweetniethoeveel tevreden leden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Nu hoop ik niet dat je op mij doelt, want ik boor dus zeker helemaal niet alle mods de grond in! Wat ik wil zeggen is dat het al veel langer goed gaat en dat met zulke opvallende posts alleen maar irritatie wordt opgewekt. En dan valt me bij M@NIC op dat hij nogal snel dit soort dingen doet (en dan heb ik het niet alleen over het FS2002-topic), waaronder het meteen dichtgooien van topics (neem dit als voorbeeldje: HL Primary Server Beta Update). Als hij (zoals ook Fly High hierboven meldt) gewoon met een simpel, kort berichtje in een normaal lettertype/grootte (blauw mag best, is immers duidelijker) even verteld dat iets niet de bedoeling is, dan zal niemand daarover over de zeik gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Toch maar weer even m'n nest uit gekropen, topic zit me toch niet helemaal lekker.

Ik wil in ieder geval eerst even met M@NIC en IceStorm overleggen, voordat ik het topic weer open ga gooien, of wat we dan ook besluiten.
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:21:
Sorry hoor, ik probeer hier een serieuze discussie te beginnen over wat er moet/kan veranderen zodat iedereen het weer naar zijn zin heeft, en het weer volgens de GoT policy gaat. Ik vind het dan ook erg jammer dat jij gewoon niet wilt begrijpen dat we hier voor jullie bezig zijn, maar gewoon doorgaat met zeggen dat wij triest zijn, en niet de moeite waard, en dergelijke.
Gilly schreef op 13 december 2002 @ 23:16:
[...]

En dat hebben "jullie" gisteren gedaan, door volkomen overtrokken te handelen, dus geef dat toe, biedt je excusses aan en open deel 44 weer, dan kunnen wij verder.
Als het zo simpel was, was dat natuurlijk al lang gebeurd. Je moet je alleen wel bedenken dat wij (de mods) niet de enige zijn die fout zitten, anders was die hele modactie niet nodig geweest. Als jij dat niet wilt inzien, tja, dan kan dit nog eindeloos zo doorgaan zonder dat er concreet naar een oplossing gezocht wordt. Ik geef toe, M@NIC had het iets subtieler kunnen brengen, maar dit was niet echt de eerste keer, en ik kan best begrijpen dat M@NIC er onderhand een beetje moe van wordt.
achappey schreef op 13 december 2002 @ 23:43:
The Will, heb je enig idee wat een plezier je hier mee voor de seriouse simmers vern**kt? Wat hebben wij met dit kinderachtige geouwehoer te maken?!
Idd, zeer triest dat het zover heeft moeten komen. ;( :(
Ja, dat heb ik door ja, echter hebben we na overleg met de rest van de Spielerij mods besloten dat we dit toch zouden doen. We zullen dan ook zeker proberen zo snel mogelijk met een oplossing te komen.

Oh ja, nog een ding, het is M@NIC, en niet M@NIAC zoals ik sommige mensen zie schrijven. Overigens ga ik nu slapen, en je kan zeuren wat je wilt, maar mijn privé leven gaat nog altijd voor mijn "leven" op GoT.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ook mijn reactie maar even :)

Ik word overal als "verklikker" uitgemaakt, maar dat vind ik een beetje overdreven. Ik kan het zeggen in het FS2002 topic tegen de betreffendepersoon, maar dan plaats ik zelf ook een offtopic post (waar ik juist zo tegen ben :?) dus dat is niet echt logisch. Ook zou ik het in SM kunnen doen, maar ik vind dat het via MSN/ICQ een stuk sneller en makkelijker gaat.

Ik denk trouwens dat sommige mensen zich moeten realiseren dat er regels gelden voor GoT, en dat die dus ook gelden voor het FS2002 topic! Veel mensen posten alleen maar in het FS2002 topic en weten eigenlijk niets van de andere fora en hiërarchie op GoT. Die mensen hebben een beetje een huiskamer instelling naar mijn mening.

Verder vind ik de reactie's van de meeste users die weggaan overdreven en dom. Omdat een modje een paar offtopic posts verwijdert, worden ze meteen helemaal boos en zeggen dat hij niet zo overdreven moet reageren (wie reageert er nou overdreven!?!?!). En de betreffende mod handelt gewoon naar de regels zoals die op GoT gelden (ja ook in het FS2002 topic), so don't blame him! Jullie zitten fout met jullie offtopic posts! Als je iets steelt en de politie pakt je op, ga je toch ook niet zeuren dat hij niet zo kinderachtig moet doen, en dat jij lekker wat gaat stelen omdat jij dat leuk vindt? :?

De oplossing is waarschijnlijk gewoon je aan de regels houden, en discussie's die niet FS2002 gerelateerd zijn gewoon over msn/icq te doen. Misschien een ideetje dat iedereen uit het FS2002 topic zijn msn adres hier neer gooit, kunnen we elkaar allemaal op onze lijst zetten 8-) O+ (niet dat ik nog niet iedereen heb, maar goed :D)

Ik rust mijn koffer

[ Voor 4% gewijzigd door McFlipp op 14-12-2002 01:05 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

The Will schreef op 14 December 2002 @ 00:54:
[...]

Als het zo simpel was, was dat natuurlijk al lang gebeurd. Je moet je alleen wel bedenken dat wij (de mods) niet de enige zijn die fout zitten, anders was die hele modactie niet nodig geweest. Als jij dat niet wilt inzien, tja, dan kan dit nog eindeloos zo doorgaan zonder dat er concreet naar een oplossing gezocht wordt. Ik geef toe, M@NIC had het iets subtieler kunnen brengen, maar dit was niet echt de eerste keer, en ik kan best begrijpen dat M@NIC er onderhand een beetje moe van wordt.
Dat dit niet de eerste keer is klopt, maar M@NIC reageert wel al vanaf de eerste keer zo "overdreven" (is niet het juiste woord ervoor, maar weet even niets anders).
[...]

Oh ja, nog een ding, het is M@NIC, en niet M@NIAC zoals ik sommige mensen zie schrijven. Overigens ga ik nu slapen, en je kan zeuren wat je wilt, maar mijn privé leven gaat nog altijd voor mijn "leven" op GoT.
Sorry tegenover M@NIC, heb m'n posts geëdit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Ik geef toe, M@NIC had het iets subtieler kunnen brengen, maar dit was niet echt de eerste keer, en ik kan best begrijpen dat M@NIC er onderhand een beetje moe van wordt.
Dit klinkt een beetje flamerig, zo is het slechts ten dele }) bedoeld. Het is inderdaad niet de eerste keer dat M@NIC zo reageert en ik proef dat naast mij nog vele andere FS2002-lezers hier onderhand een beetje moe van worden.

Ik ben zelf erg blij met het feit dat de moderators weer een beetje scherper het topic volgen dan voorheen. Wat er nu fout gaat is dat een stel 'gerespecteerde leden van de FS2002-GoT-gemeenschap' een triviaal klein misstapje hebben gedaan, en dat daar met zeer grote letters (die normale stervelingen zoals wij niet voor niets niet kunnen maken) zeer hard en scherp op wordt ingehakt. Ga op dezelfde voet door, maar met een ander font en een wat vriendelijker reactie.

En bouw een reguliere expressie die mensen die de string 'kom even op MSN' in een bericht plaatsen automatisch 2 dagen verbant.

Ik heb nog iets, maar dat komt misschien beter in een nieuwe reactie tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toch maar weer even m'n nest uit gekropen, topic zit me toch niet helemaal lekker.
Mij ook niet. Doet me toch wat als het topic op slot zit als er de eerste 18 pagina's nog maar zijn geweest. Het topic loop ik zelf ook vanaf het begin mee, maar heb in de eerste 3 delen niet gepost.

En inderdaad, het merendeel hier heeft een alternatief forum, maar zelf hoop ik eigenlijk dat dat van tijdelijk aard is en dat we met een redelijke policy weer terug kunnen naar GoT. 'Hét' FS2002 topic was (en is) een gigantisch succesvol topic wat toch zeker het laatste jaar SGD ook wel een beetje heeft gekenmerkt. We stonden gewoon vrijwel altijd bovenaan.

Over de Ontopic/Offtopic posts hebben we het nu ook wel gehad, maar dit is een topic met in iedergeval een zeer vaste groep mensen. Daarnaast komen er al alle 44 delen mensen bij en er zijn ook mensen weggegaan.. En zoals ik al eerder zei; Civil Aviation (ook daar ging het over) is een zeer serieus onderwerp en ik vind dat er ook wat 'offtopic' posts moeten kunnen zijn, met mate, om de lol naast dit serieuze onderwerp en te houden. De offtopic posts die wij hadden ontstonden vrijwel altijd omdat we elkaar 'kenden' en die hielden dus vanzelf een keertje op. Was dat niet zo, dan bracht iemand uit het topic zijn inbreng daarover en dan gingen we weer ontopic. Mensen die dan niet mee willen werken en er toch weer op ingaan (noem geen namen) verzieken de boel en er hangt weer een dreiging van een slotje.

Ik hoop dat de Modjes is zouden willen kijken naar de hechting die in 44 delen is ontstaan (doordat velen elkaar kennen, is het gewoon een stukje losser), al kan ik mij voorstellen dat de Modjes ons liever kwijt dan rijk zijn. 44 delen = 44000 posts.. Nog een leuke: Veel SGD/FS2002 posters stonden met regelmaat in de Top 20. Zou dat dan nog zo zijn..?

Zelf verwacht ik dat het topic toch weer opengaat, en ik hoop niet met een kille ijskoude sfeer. Dan sterft het alsnog af; gegarandeerd. Als GoT ons deze 'ruimte' om over FS2002 te discussiëren niet gunt, dan zullen we toch helaas op een andere locatie moeten blijven. Maar zelf zal ik GoT met het FS2002 topic (hoe raar dát ook klinkt nu) gaan missen.

Maar ben der nu toch wel een beetje moe van!

[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 14-12-2002 01:28 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik kom er ook nog maar even bij. Mijn kind is door deze actie dus mij ontnomen.

"Wednesday 31 October 2001 11:32" opende ik het eerste topic, nav het uitkomen van fs2002, en de mooie screenies die er te maken waren ermee. Wat we (de mensen die er toen inzaten, een aantal zie ik er nu terug komen) toen niet wisten was dat dit 44 delen vol zouden houden. Nu heb ik mijn instellingen zo staan, dat ik 50 berichten per blz zie.
Dat maakt dan 50 * 20 (gem) paginas * 43 delen = 43000 posts!
Natuurlijk worden er dan wel eens al dan niet onterecht verwijten gemaakt, dingen gezegd, mensen genegeerd en noem maar op. Ook ik heb mijn interesse in posten verloren, enerzijds door tijdgebrek, anderzijds door de sfeer die er soms hing. Maar 1 ding was zonneklaar: het forum stond als een huis, door het enthiousiasme van de leden, en de verdraagzaamheid van velen. Daardoor las ik het forum graag van de zijlijn.

Hoe groot is mijn verbijstering dan ook niet dat het nu dicht is. En weet je wat het gekke is? Ik weet niet eens waarom. Er is iets gezegd door een modje, en weggehaald, en wat geroepen en geschreeuwd, en er zijn mensen opgestapt.
Waarom kan de draad niet gewoon weer open, en gaan we de discussie hier over de omgangsvormen van dit topic verder? Nee, we zijn geen losstaand topic, nee we zijn niet anders dan de anderen, maar waarom moeten a> de goeden het weer beschlechten met de slechten, en b> iets gesloten worden, om, in mijn ogen, iets ogenschijnlijks kleins, wat ook per msn of ander soortig van communicatie middel kan worden gevoerd.

Let wel: ik veroordeel niemand, geen modje, niemand die opstapt, niemand die zijn woorden niet terugneemt. Ik wil alleen dat dit forum openblijft, voor datgene waarvoor het is bedoeld, en daartoe ook gebruikt wordt. Het liefst met de mensen die ik ook er graag bij wil blijven zien, en hun kennis willen delen, en dus niet middels een ander forum hun kennis delen. we hoeven niet met zijn allen vrienden te zijn, we hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn, maar laten we elkaar wel respecteren, en begrip kunnen opbrengen voor datgene waar we allen voor staan.

I rest my case.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Had mezelf eigenlijk voorgehouden me niet te mengen in de discussie omdat ik ergens tussen harde kern en rand inzweef, maar ik vind dit een dermate trieste gang van zaken dat ik m'n neutraliteit tijdelijk ophef.

Goed. De FS2002 topics worden, om maar ff in de tegenwoordige tijd te blijven, sinds dag 1 min of meer gedragen door een vaste groep (die mede dankzij exact dezelfde problematiek waar we nu mee kampen met ieder deel is gekrompen) waarvan sommige leden elkaar inmiddels door&door kennen, en die in grote mate bepalend is voor de sfeer. Wordt er af en toe een offtopic post als "morguh" geplaatst, so what. Draagt in feite net zo goed bij aan de geestelijke gezondheid van het topic als een ellenlange discussie over al dan niet inactieve airways of de zoveelste serie screenshots met tien A4'tjes begeleidend commentaar. Het zwamgehalte valt na ruim 44K! aan berichten nog steeds compleet in het niet, mede dankzij het sterke zelfregulerend vermogen waar we over beschikken.

Dus laat ik het heel simpel formuleren: wat denken jullie te bereiken met deze verdomde anti-offtopic kruistocht? Het begint namelijk dergelijke vormen aan te nemen en daar nemen veel mensen aanstoot aan. Dat stringente beleid dat ieder bericht ENKEL en ALLEEN 100% ontopic mag zijn of de topicbrigade wordt langsgestuurd bewapend met fontsize=100 en color=blue om censuur uit te oefenen in de vorm van het editen danwel weghalen van berichten om maar krampachtig de forumpolicy te handhaven werkt extreem contra-productief. Polarisatie is het enige wat nu bereikt is en daar schiet NIEMAND iets mee op.

[ Voor 8% gewijzigd door DroogKloot op 14-12-2002 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Even nog aan de verantwoordelijken, en ook misschien aan de oudgedienden (incluis mezelf):
Het valt me op dat zoveel oud-leden van de fs2002 gemeenschap zich vanavond melden. Het doet me goed, dat nog steeds een half oog gekeken wordt naar het topic. Ik denk wat dat betreft dat het echt een succesvol topic is. Ik ben het wat dat betreft ook met vele eens, dat de omgangs vormen dan anders worden, wat familiairder. Wat natuurlijk weer strookt met de modjes.
Daarentegen denk ik dat de modjes die sfeer wel hadden kunnen voelen, en dus kunnen zien aankomen.
De discussie die droogkloot aanhaalt, met dat iedereen smorgens vroeg 'morguh' zei, is toendertijd ook in de kiem gesmoord door toenmalige forumbezoekers. Vriendelijk, en beleefd. Het verwaterde.
Ik denk dat door een topic als deze te sluiten, vele zich af zullen vragen waar het is fout gegaan. Door toen niet in te grijpen en onconsequent gedrag? Door de welbekende druppel? Doordat iemand het nu echt te bont maakte?

Misschien moeten er wat meer passieve kijkers, die wel degelijk die duidelijke mening hebben, maar eens wat vaker zijn/(haar? ;) ) gezicht laten zien, en dus het forum weten te sturen. Niet als mod, maar als forum bezoeker. Want blijkbaar zit het eenieder gewoonweg TE hoog.
Eigenlijk ben ik best wel kwaad dat het zover heeft kunnen komen.

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

DroogKloot schreef op 14 December 2002 @ 01:30:
Had mezelf eigenlijk voorgehouden me niet te mengen in de discussie omdat ik ergens tussen harde kern en rand inzweef, maar ik vind dit een dermate trieste gang van zaken dat ik m'n neutraliteit tijdelijk ophef.

Goed. De FS2002 topics worden, om maar ff in de tegenwoordige tijd te blijven, sinds dag 1 min of meer gedragen door een vaste groep (die mede dankzij exact dezelfde problematiek waar we nu mee kampen met ieder deel is gekrompen) waarvan sommige leden elkaar inmiddels door&door kennen, en die in grote mate bepalend is voor de sfeer. Wordt er af en toe een offtopic post als "morguh" geplaatst, so what. Draagt in feite net zo goed bij aan de geestelijke gezondheid van het topic als een ellenlange discussie over al dan niet inactieve airways of de zoveelste serie screenshots met tien A4'tjes begeleidend commentaar. Het zwamgehalte valt na ruim 44K! aan berichten nog steeds compleet in het niet, mede dankzij het sterke zelfregulerend vermogen waar we over beschikken.

Dus laat ik het heel simpel formuleren: wat denken jullie te bereiken met deze verdomde anti-offtopic kruistocht? Het begint namelijk dergelijke vormen aan te nemen en daar nemen veel mensen aanstoot aan. Dat stringente beleid dat ieder bericht ENKEL en ALLEEN 100% ontopic mag zijn of de topicbrigade wordt langsgestuurd bewapend met fontsize=100 en color=blue om censuur uit te oefenen in de vorm van het editen danwel weghalen van berichten om maar krampachtig de forumpolicy te handhaven werkt extreem contra-productief. Polarisatie is het enige wat nu bereikt is en daar schiet NIEMAND iets mee op.
Roerend mee eens...
...en nu naar bed :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
The Will schreef op 14 december 2002 @ 00:54:

Ik wil in ieder geval eerst even met M@NIC en IceStorm overleggen, voordat ik het topic weer open ga gooien, of wat we dan ook besluiten.

Oh ja, nog een ding, het is M@NIC, en niet M@NIAC zoals ik sommige mensen zie schrijven.
Ben blij te horen dat het topic morgen weer op is in ieder geval.

Ik heb ook nooit beweerd dat wij niet fout zouden zitten, het gaat me om de reactie die jullie geven als wij iets fout doen, die was overtrokken. Als dit niet de eerste keer van M@niac was dan wordt het tijd dat hij eruit geknikkert word, lijkt mij, want het had zeker op een fatsoenlijke manier gebracht kunnen worden en het lijkt mij dat het daar allemaal om draait. Was het fatsoenlijk gegaan dan was er niks aan de hand geweest.
En dat we een paar keer eerder gecoriceerd zijn in het FS2002 topic kan ik me wel voorstellen ja na bijna 44.000 posts, maar de corrigeer frequentie lag niet niet zo hoog dat het op deze manier moest gaan en spreek me niet tegen.

En hoe je M@NIAC wel of niet schrijft, kan me niet voorstellen dat dat iets toevoegt aan deze duscussie.
Maniak zal hem beter passsen trouwens, maar daar heb ik geen zin in om dat uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Even naar de topic-titel kijkend: dit lijkt me een mooi moment om het eens te hebben over de mogelijkheid om het FS2002-topic te splitsen in een voor de plaatjes en een voor de vragen/discussies. Ik interesseer me bijvoorbeeld in de theorie achter het vliegen (tot aan het off-topic aan toe, maar het is moeilijk een grens te trekken bij een simulatie van de werkelijkheid) en ik ben graag bereid mijn kennis te delen met mensen die nog niet weten wat een CDA, een MDA of een QNH is. Sommige posters van het eerste uur (ben ik niet een van) waren complete newbies toen ze begonnen en zouden nu een IRL-vliegtuig met gemak aan de grond kunnen zetten. (autoland he ;) ) Dat is natuurlijk een fantastische ontwikkeling!

In het plaatjes-topic zou je ook bepaalde regels kunnen stellen, bijvoorbeeld dat Transavia 737-tjes op final voor 06 verboden zijn, want die hebben we inmiddels wel gezien.

Het is misschien ook een idee om in de openingspost van het topic wat regeltjes op te nemen over wat je niet moet posten ('goedemorgen', '_/-\o_ @ pics', 'wil je even op MSN komen', 'ik heb een nieuw icon met een vliegtuig wat vind je ervan') en vooral waar je niet op in moet gaan. Naar m´n bescheiden mening zou dit zeker kunnen helpen. Als verder de 'vaste kern' de boel een beetje in de gaten houdt, mensen beleefd aanspreken op ongewenst gedrag en af en toe een modje vraagt wat off-topic replies te wissen, en de modjes hun HTML-fetisjisme kunnen onderdrukken, dan lijkt me dat we gewoon op weg kunnen naar deel 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Als eerst over mijn reden waarom ik deze 6/7 offtopic posts heb verwijderd, en waarom zo.
Ik ben dus sinds kort Lite mod in SGD/SPV, zo'n 4/5 weken.
Ik heb hier voor altijd contact gehad met SP mods en vaste users van SP.
Wat ik heb opgepikt in die tijd is dat er wel vaak eens iets was met die FS2002 topics.
Ik zag ze ook wel dicht gaan met het bericht dat alle offtopic replies worden verwijderd, en later weer open gaan.
En sinds ik Lite mod ben is dat alleen maar duidelijker geworden, door gelezen topics en gesprekken met mods.
En natuurlijk doe ik m'n best en houd ik dat topic in de gaten, ookal heb ik daar totaal geen zin in.
Okay, dan m'n eerste optreden in het FS2002 topic:
[rml]Evilernie in "[ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots "[/rml]
Klaar een simpele edit met een vriendelijke vraag of ermee opgehouden kan worden.
Het word blijkbaar genegeerd of niet gezien, ik vraag het nogmaals:
[rml]M@NIC in "[ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots "[/rml]
Deze word wel gezien (blauwe letters, hey!)
Niet veel later begint het weer:
[rml]M_A_P in "[ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots "[/rml]
Deze post valt opzich mee, maar kijk waar het naar toe gaat.
Zulke relatief kleine gevallen heb ik ff zo gelaten zoals ze waren, omdat meestal wel iemand er iets van zei en mensen daar meestal wel naar luisterden.
Op een gegeven moment ging het echt weer te ver: (werd door 2/3 (?) mensen getipt, vaste mensen uit FS2002 topics)
Oh, en niemand snapt natuurlijk waar ik het over heb :|
Dus nogmaals een reply maar dan iets duidelijker:
(Ja wel, minder lief dan voor heen, hoe zou dat komen ? :))
Mensen beginnen het blijkbaar te snappen als het iets minder vriendelijk is ofzo :?
Want plotseling wisten we wel waar het om ging.
Maar er moet weer iemand offtopic reageren, en spammen met z'n website.
Waar mooie vrouwen op stonden, maar de link bleek gewoon je PC te laten crashen. (Iets waar je zover ik weet een OW voor moet krijgen)
Hij zette er zelfs bij dat het spam was! :|
Dus weer ingrijpen:
[rml]Komatsu in "[ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots "[/rml]
Klaar, toen was het weer even stil maar toen begon het weer.
En geloof me, om 2 of 3 offtopic posts maak ik niet zo'n kabaal hoor.
Volgende optreden is hier:
[rml]Komatsu in "[ FS 2002] Vragen en mooiste screenshots "[/rml]
Hier werd ff verteld dat z'n Edonkey langzaam ging, en dat hij warez aan het downloaden was.
Daarna weer enkele offtopic replies, wat ik niet echt het ingrijpen waard vond.
Dat was allemaal in deel 43.

Volgende deel, 44.
Van dit deel had ik nog helemaal niks gelezen.
Vooral omdat ik het echt wel ff had gehad met die FS2002 topics.
Toen werd ik door 2 mensen benaderd via ICQ, dat men weer begon te kloten in het FS2002 topic.
Ik heb het momenteel zo-bij-zo vrij druk, en dus kon ik ook dit gezeur er niet bij gebruiken.
Ik heb 6/7 replies verwijderd die over iemand z'n icoon gingen.
Opzich vind ik dit geen enkel probleem, maar wat ik van het deel 43 had gezien is dat van kleine dingen een complete discussie ontstond.
Dus ik heb er voor gekozen om deze maar direkt de grond in te drukken.
In hoop dat het niet weer zover zou komen, maar dat was blijkbaar voor nealzie de druppel.
Iets wat ik zelf geen probleem vind, ik geloof er in ieder geval niks van dat ie compleet stopt omdat ik één reply post!
Blijkbaar was/ben ik een goed doelwit om je daar op af te reageren.
Voor mij ook echt geen probleem, ben in die 4/5 weken wel iets gewend van users.
Maar mensen zagen dit, en vond het blijkbaar een plicht om met hem mee te doen, en te verdedigen.
Nou en zo kwam het één op het ander.
Mensen begonnen replies te posten die gewoon te ver gingen!
Ik heb me er maar uit gehouden om te zien wat er van kwam, want zo te zien was het niet mogelijk om volwassen te discussieren over dit probleem.
Maar de discusie werd groter en ik besloot om te gaan overleggen met de andere SPV/SGD mods, via ICQ, mail en in het crewforum.
Even leuk om te weten: Ik ben gewoon verder gegaan in een topic die nog liep over FS2002.
Want mij werd na een actie in 43 ooit verteld dat er voor de FS2002 topics een speciale policy gelde!
Ja zeker, offtopic posts zouden gewoon mogen en daar zou niet tegen opgetreden worden.
Dit zou afgesproken zijn met SP mods.
Iets wat dus helemaal niet waar blijkt te zijn!
En sommige mensen geloven het nog steeds aan sommige replies te zien. (zie: 44)

Zo...

Overigens post ik belangrijke berichten altijd in het blauw.
Ik heb geen rode naam die opvalt en mensen lezen gewoon over de zwarte tekst heen. (Nee jullie vast niet..)
Lijkt me vrij duidelijk :)

Nu haalt bennierex er een topic bij die ik volgens heb onterecht heb gesloten.
1) Je kent blijkbaar de FAQ gewoon niet, en je hebt m'n sluit bericht niet goed gelezen.
Anders had je dit helemaal niet gepost.
2) Je kent de achtergrond van deze user _niet_
Bijna al z'n topics zitten in de TC omdat het alleen maar spam is.
Lees z'n sig trouwens ook eens voor de gein als dit nog niet veranderd is.

Ach en veel meer heb ik niet te melden.
Ja alleen dat ik een bepaalde opmerking een beetje scheef vind:
Jullie zien dit als mijn fout, okay dat mag.
Nu word er gezegt dat ik direkt maar moet opzouten en m'n rechten moet inleveren.
Wegens één fout. (Let op! Ik zie het niet als mijn fout)
Maar geloof me als we mensen gingen bannen ect als ze maar maar één fout maakte dan zouden er geen mensen meer zijn in de FS2002 topics.

Nou verder hou ik me nu stil.
Ben al helemaal gek dat ik tot diep in de nacht voor jullie zo'n onnodig bericht zit te typen.
En ik ga dit ook allemaal niet overlezen, dus brakke zinnen/woorden zitten er tussen.

En zoals The Will al zei, mods hebben GoT niet als een full time baan.
Ik heb ook werk, sociale contacten (ja echt) en hobbys.

Oh en Gilly, lekker volwassen jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23
rollebol schreef op 14 December 2002 @ 02:18:
Even naar de topic-titel kijkend: dit lijkt me een mooi moment om het eens te hebben over de mogelijkheid om het FS2002-topic te splitsen in een voor de plaatjes en een voor de vragen/discussies. Ik interesseer me bijvoorbeeld in de theorie achter het vliegen (tot aan het off-topic aan toe, maar het is moeilijk een grens te trekken bij een simulatie van de werkelijkheid) en ik ben graag bereid mijn kennis te delen met mensen die nog niet weten wat een CDA, een MDA of een QNH is. Sommige posters van het eerste uur (ben ik niet een van) waren complete newbies toen ze begonnen en zouden nu een IRL-vliegtuig met gemak aan de grond kunnen zetten. (autoland he ;) ) Dat is natuurlijk een fantastische ontwikkeling!

In het plaatjes-topic zou je ook bepaalde regels kunnen stellen, bijvoorbeeld dat Transavia 737-tjes op final voor 06 verboden zijn, want die hebben we inmiddels wel gezien.

Het is misschien ook een idee om in de openingspost van het topic wat regeltjes op te nemen over wat je niet moet posten ('goedemorgen', '_/-\o_ @ pics', 'wil je even op MSN komen', 'ik heb een nieuw icon met een vliegtuig wat vind je ervan') en vooral waar je niet op in moet gaan. Naar m´n bescheiden mening zou dit zeker kunnen helpen. Als verder de 'vaste kern' de boel een beetje in de gaten houdt, mensen beleefd aanspreken op ongewenst gedrag en af en toe een modje vraagt wat off-topic replies te wissen, en de modjes hun HTML-fetisjisme kunnen onderdrukken, dan lijkt me dat we gewoon op weg kunnen naar deel 50.
Hier ben ik het helemaal mee eens ...

Voor de MODs zou er niet nog een andere extra TOPIC gedeelte geopend kunnen worden waar alleen echte Simmens het voor het zeggen kunnen hebben ..

Zo als mensen die bezig zijn met FS2002 , IL2 STURMOVIK,FALCON 4, GPL en dat soort SIMs ..

Want ik vind het nu ook niet echt thuis horen tussen de GAMES .

Omdat een gemiddelde Simmer een stuk meer geld over heeft voor het aan schaffen van zijn hard en software dan de gemiddelde Gamer.

En ook niet alleen met vragen zit zoals hoe kom ik verder in dat en dat level ..
Maar gewoon bezig is om beter de SIM @ REAL gelijk te brengen .

Daar staan veel technische vragen tegen over en daar kan je alleen maar aan komen door met ervaren mensen of gelijksoorte mensen over te praten .

Want anders was deze draad van FS topics ook allang uit gestorven .

kijk ook maar een naar die andere Sim,
het zijn topic die veel waarde geven aan het simmen en aan heel GOT

PS dit is maar een idee

Want ook oudere (SIMMERS) mensen die hier komen ( ik zelf 31 meegerekend ) hebben er veel aan om hun sim vragen en problemen hier op GoT te bespreken .
En vind het ook af en toe wel eens lastig om door als die GAMESTOPICs te moeten zoeken waar hij nu weer staat die van FS of STUR IL2.

En ook het gebabbel OFFTOPIC vind ik af en toe heel lastig maar kan er nog mee leven want het is meestal zo voor bij , en omdaar voor nu gelijk een hele goed lopende TOPIC te sluiten .
Vind ik iets tever gaan ...
Spreek gewoon iemand op MSN of E mail aan en haal het kleine OFFTOPIC gedoe gewoon weg .. de mensen snappen die hint best wel ..

Zo dit wou ik even kwijd voor het slapen gaan .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 'drama' rond FS topic gisteren zo goed als gemist, had andere zaken aan mn hoofd en meng me niet snel in discussies.
Maar ik wil er toch wat van zeggen.

Ten eerste sluit ik me aan bij de meningen van Sander en Droogkloot. Met een te strak beleid aangaande offtopic posts kill je het forum. Er moet wat ruimte zijn voor opmerkingen heen en weer anders wordt het een zielloze database van informatie. Wel handig zoiets, maar, en daar kom ik nu op, juist door dit topic zijn er de nodige databeestjes opgericht. Mensen hebben elkaar leren kennen en zijn aan het ondernemen gegaan. Zie ILA, zie FS Support Project.

Vergeet dus niet het sociale aspect. Het is toch geweldig dat je via dit forum mensen met dezelfde interesses ontmoet, IRL nog wel, en vrienden wordt? Zonder het FS2002 topic zou mijn MSN lijst er een stuk kleiner uitzien en zou ik de mensen die ik nu ken en waarmee ik samenwerk nooit hebben leren kennen.

FS2002 topic leeft! En een levend wezen breng je niet om. Het maakt fouten hier en daar, ja, het universum is nu eenmaal niet perfect.

Door de mogelijkheid binnen GoT dit topic onder te brengen komen mensen met dezelfde interesses en doelstellingen t.o.v. FS elkaar tegen, dat vind ik belangrijk, zeker in deze toch al zo onpersoonlijke maatschappij.

Do not kill FS2002 topic!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:25
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 07:47:
Ik heb het 'drama' rond FS topic gisteren zo goed als gemist, had andere zaken aan mn hoofd en meng me niet snel in discussies.
Maar ik wil er toch wat van zeggen.

Ten eerste sluit ik me aan bij de meningen van Sander en Droogkloot. Met een te strak beleid aangaande offtopic posts kill je het forum. Er moet wat ruimte zijn voor opmerkingen heen en weer anders wordt het een zielloze database van informatie. Wel handig zoiets, maar, en daar kom ik nu op, juist door dit topic zijn er de nodige databeestjes opgericht. Mensen hebben elkaar leren kennen en zijn aan het ondernemen gegaan. Zie ILA, zie FS Support Project.

Vergeet dus niet het sociale aspect. Het is toch geweldig dat je via dit forum mensen met dezelfde interesses ontmoet, IRL nog wel, en vrienden wordt? Zonder het FS2002 topic zou mijn MSN lijst er een stuk kleiner uitzien en zou ik de mensen die ik nu ken en waarmee ik samenwerk nooit hebben leren kennen.

FS2002 topic leeft! En een levend wezen breng je niet om. Het maakt fouten hier en daar, ja, het universum is nu eenmaal niet perfect.

Door de mogelijkheid binnen GoT dit topic onder te brengen komen mensen met dezelfde interesses en doelstellingen t.o.v. FS elkaar tegen, dat vind ik belangrijk, zeker in deze toch al zo onpersoonlijke maatschappij.

Do not kill FS2002 topic!!
I agree.

Is het niet een goed idee om het topic te spitsen zoals al genoemd werd? Een topic voor screenshots en een topic waar allerlei vragen gesteld kunnen worden, waaronder ook ik. Dan worden vragen denk ik ook beter en uitvoeriger beantwoord.

Vooral sites zoals http://www.fssproject.com/ moeten door gaan. Er zitten mooie tutorials bij. De site moet alleen nog maar groter worden. Als het fs2002 topic sluit, zal het een stuk langzamer gaan. Ik bedoel: jullie hebben toch al Interline Aviation tot parter en een .com adres?

[ Voor 1% gewijzigd door Qylos op 14-12-2002 09:21 . Reden: typo ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ben het helemaal met Ratelman eens! :) het mag gewoon niet stoppen. ik ben er sinds deel 4 ofzo verslaafd aan geworden en heb zeer veel geleerd van iedereen. dit zou ik zonder het GoT forum nooit gedaan hebben en zou er serieus HEEL erg van balen als het dicht zou gaan. het percentage offtopic gelul is gewoon erg klein. mocht het weer gebeuren laten we elkaar er dan gewoon op wijzen via msn ofzo. OPEN dat topic :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

Ik ben het volledig met ratel eens,

Door de verstandhouding tussen mensen uit het FS2002 topic, en M@NIC (goed gespeld volgens mij, anders sorry), is het misschien een idee dat M@NIC het FS2002 topic niet meer MOD (dit is om het duidelijker te maken, met die hoofdletters), maar iemand anders. Door vooroordelen van bijde kanten is de situatie nu eigenlijk onhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je 2 aparte topics hebt, dan moet je zoveel switchen en komen er automatisch toch wel weer vragen tussen de plaatjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Goed gaan we dan....

Ik loop sinds deel 1 al mee, en na 44000 posts in het topic is er een band onstaan tussen de vaste en die hard virtual pilots, waaronder ik. Het probleem zit denk ik zo :
M@NIC, die sinds een maand lite mod is, kent het topic reeds niet lang genoeg. En als ik zijn verhaal hierboven lees had hij het wel gezien qua reacties in 1 deel van de 44? (deel 43) Als ik ook zo kort het topic kon volgen, dan snap ik zijn reactie/handelen.

Vanaf deel 1 tot en met +/- deel 20 is de sfeer toppie, en gaat alles goed. Warez request? Kreeg je op fatsoenlijke wijze een OW, en niks aan het handje. in deel 21 werd het topic dicht gegooid, want toen ging het erger als nu. en hierna ging tot deel 44 goed

M@NIC vind het genoeg na alleen dee 43 bij te houden, maar heeft de resterende 42 delen niet kunnen/willen volgen. (nofi) Maar als M@NIC wel deze delen had gevolgd, had hij kunnen zien dat als er een offtopic post was van een vaste user, een andere vaste user het "snapte" want we kennen elkaar al heel wat langer. Wij weten dat een ander niet constant offtopic zit te posten. Probleem komt bij de niewkomers, die vatten een offtopic verkeerd op, en gaan zelf CONSTANT offtopic, waar de vaste users niet blij mee zijn. Ik erger me er niet aan, ik lees er dan gewoon overheen.

Paar delen terug had ik ook een nieuw icoontje, ik zeg "Rateltje, check mijn icoon" Rateltje reageert met 2 woorden, NIKS AAN DE HAND Waarom? Omdat wij daar voorheen, en erna ALLEEN MAAR ONTOPIC/FS en VLIEGTUIG gerelateerd werd gepost. En laat nou net zijn dat wij 2 vaste users zijn....

Owja : Men moet RL vliegtuigen NIET als offtopic beschouwen. Beetje raar als FS een simulator is van vliegtuigen, en je daar niet over mag praten. Zou het zelfde zijn als je in GTA3 niet over de wapens mag praten...

Een apart forum gedeelte voor simulators is al meerdere malen voorgesteld. Maar hier is ook meerdere malen NIET OP INGEGAAN door mods. En dan krijg je dus bovenstaand probleem met nieuwkomers.

Als je een echte simmer bent ben je bereid om de sim te kennen ofwel te leren. Hoe kunnen wij, die hards, een FMC bedienen? Door de manual te lezen, en de fijne kneepjes worden dan gevraagd. Een niet simmer zou dan meteen gaan vragen.......zeggen wij dan moet je naar INIT REF gaan vragen hun weer "waar zit die???" (en tis niet eens verstopt)

Ik geef niemand de schuld, geen user(s), geen mod(s).....Ik zie wel wat er gebeurt.....

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon naar de volgende link gaan:

http://sanderik.hostingworx.net/fsboard/

daar zitten meer van de 'oude garde' en is er geen gezeik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23
PS gaat het FS2oo2 topic nog open of is het hier helemaal afgelopen :(

zou wel jammer zijn ... hopelijk denken de modje nog eens na met wat ze doen en waar ze mee bezig zijn ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Blackhole schreef op 14 December 2002 @ 11:58:
PS gaat het FS2oo2 topic nog open of is het hier helemaal afgelopen :(

zou wel jammer zijn ... hopelijk denken de modje nog eens na met wat ze doen en waar ze mee bezig zijn ...
Ja dat zal toch wel, heb bergen pic's inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gilly schreef op 14 december 2002 @ 12:03:
[...]

Ja dat zal toch wel, heb bergen pic's inmiddels ;)
ik verwacht dat nu de meeste doorgaan op sanders forum.. link is net gepost (terwee)

edit:

ik las het topic altijd nog hoor, alleen poste er niet meer in vanwege gebrek aan tijd voor te vliegen en zin , en de sfeer is totaal anders..:)

[ Voor 26% gewijzigd door KIMBLE op 14-12-2002 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
McFlipp schreef op 14 december 2002 @ 01:00:
Ook mijn reactie maar even :)

maar dan plaats ik zelf ook een offtopic post (waar ik juist zo tegen ben :?)

Ik denk trouwens dat sommige mensen zich moeten realiseren dat er regels gelden voor GoT, en dat die dus ook gelden voor het FS2002 topic! Veel mensen posten alleen maar in het FS2002 topic en weten eigenlijk niets van de andere fora en hiërarchie op GoT. Die mensen hebben een beetje een huiskamer instelling naar mijn mening.

En de betreffende mod handelt gewoon naar de regels zoals die op GoT gelden (ja ook in het FS2002 topic), so don't blame him! Jullie zitten fout met jullie offtopic posts! Als je iets steelt en de politie pakt je op, ga je toch ook niet zeuren dat hij niet zo kinderachtig moet doen, en dat jij lekker wat gaat stelen omdat jij dat leuk vindt? :?

Ik rust mijn koffer
Kijk we hebben een zedenprikker (NOFI) in ons midden, hoe aardig 8)7

Dus jij bent zo tegen offtopic posten? Bekijk dan eens even die van jou dd. 10-12 2002 20:21 en 12-12-2002 13:51. Iets constructiefs toevoegen aan het topic kan ik het niet vinden.
Jij doet er dus net zo hard aan mee is mijn conclusie. En dat vind ik helemaal niet erg want dat doen we allemaal, net alsof we allemaal mensen zijn.

Verder kom je met een vergelijking van de mod-jes met de politie: die zijn er ook niet wanneer je ze echt nodig hebt

Dit even vooraf want dan ben ik wel bij de kern van mijn betoog aangekomen. Wat betreft de politie, die heeft vervolgingsbevoegdheid maar geen vervolgingsverplichting: het opportinuteitsbeginsel art. 176/242 Wetboek van Strafvordering; alleen vervolging in het algemeen belang. --> Das de Nederlandse wet, die blijkt ook hier te gelden kan je een paar zinnen verder lezen.

Dat er regels zijn is 1, dat die ook worden nageleefd is 2. Ik heb niets voor niets in mijn reactie de regels aangehaald:

Algemeen beleid / Terms of Use
Verder geldt de Nederlandse wet, waar van toepassing, ook op Gathering of Tweakers.net. Bij het niet respecteren van bovenstaande zullen maatregelen volgen. Zie de Banrichtlijnen voor verdere informatie.

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

De reden waarom dit topic is afgegleden naar een soort chatbox is het feit dat bovenstaande regels de laatste delen voor geen meter door de mod-jes is nageleefd.
Keer op keer dezelfde onzinvragen die met een blik op de openeningspost geheel overbodig zijn of vlak daarvoor al benantwoord. Juist het feit dat dit soort vragen de boventoon is gaan voeren is de rest ook wat losser geworden met zijn postings. Dat is dus niet de oorzaak, maar het gevolg.

Een vraag van Nealzie "wat is mijn ïcon" en mijn antwoord "close-up van een velg van een Citroën 2CV " zullen niet zo snel de serieuze hobbyist wegjagen lijkt me en kunnen misschien nog door sommigen onder het kopjehumor worden geschaard.

Wat echter wel de serieuze hobbyist wegjaagt en al weg heeft gejaagd is de hoeveelheid vragen/opmerkingen die puur het gevolg zijn van "helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt" mentaliteit, een onwil de manual te lezen en het ontbreken van enige vorm van zelfresearch.
Door XX - Thursday 05 December 2002 17:28
..., ik heb een leuke suggestie. Probeer eens je berichtjes zelf na ongeveer 10 minuten nog eens te lezen. Kijk dan of je het nog begrijpt, en of je eigenlijk wel een vraag stelt. Voor je laatste post kan ik alleen maar verwijzen naar mijn ondertitel.
Door rdluca - Thursday 05 December 2002 21:46
Nog ff op XX terug komen want heb al de nodige reactie gekregen via msn:

"Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet"

Wat wil je dat we hierop antwoorden? Vertel eens hoe je de A/P opdroeg naar HDG 005 te gaan. Welke knoppen gebruikte je bijvoorbeeld of doe er eens een pic bij. Als de A/P iets niet doet dan is dat meestal op de MCP terug te vinden. Als je daar met geen woord over rept of geen pic van de MCP laat zien, hoe kunnen we je dan helpen.

"Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert."

Zoals ik vanmiddag al vertelde: als je de T/D van de FMC aanhoudt vanaf CRZ dan krijg je een CDA. Zeker niet in alle STARS zitten de hoogterestricties ingebakken en veel STARS zijn STARS en geen APPROACHES. Een STAR is een hulp voor de ATC, dat het verkeer via vaste banen binnenkomt maar is niet als APPROACH bedoelt. Whats in a name.

Als je in real life of op VATSIM vanuit het zuiden een HELEN of DENUT arrival vliegt dan zit je bij FERDI al rond FL220. Volgens de FMC zit je dan nog hoger zitten omdat die de descend berekent maar geen rekening met de ATC houdt.
De chart is een hulp, net zo als de FMC, jij vliegt dat ding dus jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je plane en pax. Zit je voor je gevoel te hoog dat meldt je de ATC dat je omlaag wil. Draagt de ATC je op met een bepaalde v/s en speed te dalen en dat lukt je niet: zeg het dan de ATC, vlieg jij dat ding of doet de ATC het?

Lees ook eens de vragen en antwoorden van anderen in dit topic, ook ik leer veel van de anderen door gewoon alles te lezen en niet alleen de plaatjes te bekijken en op het moment dat het niet lukt wat losse lege kreten te posten als vraag.

“Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen”

Hoe heb je de A/P uitgezet, ook de F/D en A/T uitgezet?? Een pic kan soms veel uitsluitsel geven.

“Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway?

Wat is dit nu weer voor een vraag Nee hoor, als ik op EHAM vlieg, kies ik de approach voor 06 en land op 19R.

“Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts?”

Ik heb lang op een antwoord zitten broeden maar deze vraag gaat me boven mijn pet.

“Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY Ik dus selecteren kom ik daar wilde ik graag niet zo omvliegen en direct naar MAY heb daarna alle waypoints zitten verwijderen maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen??”

De onduidelijkheid van deze vraag is waarschijnlijk ook de oorzaak dat de FMC het allemaal niet meer kan volgen.

“Ben eigenlijk alleen de DF FMC gewend die me beter bevalt:)”

Gelul!. De DF FMC werkt hetzelfde als de PIC FMC. Als je die van de DF echt kent moet je geen moeite met de PIC hebben. OK, hij is wat uitgebreider maar als je de volgorde aanhoudt die je bij de DF ook moet aanhouden kom je die extra functies geeneens tegen. Je kent de DF FMC dus ook niet.

“En gewoon naar mijn IAF vliegen”

Gewoon er naartoe vliegen. Jij vliegt en niemand anders. Doet de FMC niet wat jij wilt dan doe je het zonder. In real life ga je de passagiers toch ook niet vertellen dat ze weliswaar boven Schiphol zijn aangekomen maar de landing nog wel een uurtje kan gaan duren omdat de FMC ff niet wil en je een uurtje vruchteloos gaat zitten rommelen.
Zoals je ziet probeer ik zelf een beetje de kwailiteit van dit topic hoog te houden waardoor het voor iedereen interessant blijft om te bezoeken. Als het volstaat met niet te beantwoorden vragen en steeds dezelfde terugkerende onzinvragen laat iedereen het links liggen. Zelf had ik ook al min of meer besloten dit topic voor gezien te houden omdat het niets meer toevoegt.

Dat ik nu wat mensen heb aangehaald bedoel ik niet persoonlijk maar is om de dagelijkse praktijk te illustreren.
Wanneer ik vervolgens van M@NIC, n.a.v. 1 zin, het dringende advies krijg om voortaan in ieder geval twee keer na te denken voordat ik in het vervolg iets post, heb ik inderdaad de gedachte van "waar zit M@NIC als die echt nodig is."

Als je de oorzaak bestrijd, voorkom je daarmee ook de gevolgen en uitwassen. Oftewel doe het goed in plaats van achter de feiten aan te hollen en puin te ruimen.

Het is algemeen bekend dat de mod-jes niet al te veel op hebben met FS2002 op zich, laat staan die knurften die de hele dag pics van een lege lucht posten.

Echter de bezoekers met een serieuze interesse voor FS2002 doen hier een schat aan informatie op die nergens anders op een nederlands forum is te krijgen. Dit topic heeft FS2002 behoorlijk gepromoot en voor een hoop mensen een stuk toegankelijker gemaakt. Dat help je om zeep wanneer je de regels verkeerd toepast.

De groep FS2002 fanaten is groeiende als nooit ervoor, alleen als vanwege een verkeerd mod-beleid de mensen vertekken die juist iedereen op weg helpen krijg je pas echt een topic waar éénoog koning is en haal je deel 50 niet.

De postings in dit topic gaan zo snel dat het voor de mods ook moeilijk danwel onmogelijk is om de inhoud goed te bewaken. Dat is niet erg mits ze openstaan voor kritiek.
Zelf proberen we al zoveel mogelijk coorigerend op te treden maar dat kan alleen door offtopic te gaan. Oftewel te regels maken zichzelf praktisch onhandelbaar.
Stel anders iemand als FS2002 mod aan, in de meest afgeslankte vorm mogelijk, die beter kan inschatten op welke wijze wanneer moet worden ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

M@NIC schreef op 14 December 2002 @ 02:59:
[...]
Overigens post ik belangrijke berichten altijd in het blauw.
Ik heb geen rode naam die opvalt en mensen lezen gewoon over de zwarte tekst heen. (Nee jullie vast niet..)
Lijkt me vrij duidelijk :)
Logisch, maar dan hoef je na 2 off-topic posts nog niet zo heftig te reageren. Voor de rest heeft ND hierboven al duidelijk gemaakt hoe het zit.
Ik kan me trouwens ook niet echt voorstellen dat iemand heeft gezegd dat er een aparte policy geldt voor het FS2002-topic (dat zou ik niet eens eerlijk vinden ALS dat al zo zou zijn!). Ik denk dat men bedoelde dat de mods het topic een beetje met rust lieten, omdat het (op dus dat ene deel na) niet snel uit de hand loopt. Al zou het wel dreigen te gebeuren zijn er genoeg mensen die dat even melden in SM (al beweert The Will van niet).
Nu haalt bennierex er een topic bij die ik volgens heb onterecht heb gesloten.
1) Je kent blijkbaar de FAQ gewoon niet, en je hebt m'n sluit bericht niet goed gelezen.
Anders had je dit helemaal niet gepost.
2) Je kent de achtergrond van deze user _niet_
Bijna al z'n topics zitten in de TC omdat het alleen maar spam is.
Lees z'n sig trouwens ook eens voor de gein als dit nog niet veranderd is.
Nu was het misschien niet zo'n geweldige actie van mij om dat topic erbij te halen, maar het stukje uit de FAQ wat jij daarbij post slaat imho niet echt op zijn topic. Maar aangezien dat hier niets mee te maken heeft en ik geen zin heb daar ruzie over te maken ga ik daar niet verder op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 10:16:
Maar als je 2 aparte topics hebt, dan moet je zoveel switchen en komen er automatisch toch wel weer vragen tussen de plaatjes door.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel jammer de mooie plaatjes te moeten gaan missen, maar de meerderheid is gewoon dertien in een dozijn. We zouden ook als regel kunnen instellen 'post niet wat je al eens gezien hebt', 'post niet boven 7000 voet' (want daar zie je toch alleen maar de plane en die kan je ook met een leuke scenery erachter op de plaat zetten) en 'post bij voorkeur alleen je mooiste pic'.

Die 'episodes' van een hele vlucht zoals die er nu staan zijn vaak ook heel erg leuk, je vliegt als het ware mee, maar voor mij is de essentie toch het ontdekken van nieuwe sceneries en vliegtuigen. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Zo eindelijk doorgelezen :)

Ik wil even 1 ding zeggen. NIET HET TOPIC SPLITSEN IN PIC'S EN NON-PIC'S

Ik denk dat het zover is gekopen doordat het zich afwisselt. Ik heb respect voor de mensen die regelmatig pic's posten (Fly High, Gilly, Rico, Droogkloot, McFlipp (mist hieriemand: sorry))

Mij hoor je toch ook niet zeiken over een apart topic voor flightplans :/ Het gebeurt af en toe dat er 3 mensen een hele discussie voeren over hoe een flightplan in inkaar zit of een weer berichtje. Dit intereseert me niet dus lees ik er overheen.

Voor online afspraken is wel een apart topic nodig (wat al is alleen vaak niet word gebruikt (of sommige users na)) Dit doordat een online afspraak vaak meer een chat word en dat is zeer vervelend lezen als je een dagje er niet bij was.

Als het gewoon zo verder gaat als 2 delen terug is er niet aan de hand.

En voor de mensen die weg rennen: Denken dat hierdoor de sfeer beter word? .... pricies ;)

Dit wilde ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
ND schreef op 14 december 2002 @ 11:30:
Goed gaan we dan....

Ik loop sinds deel 1 al mee, en na 44000 posts in het topic is er een band onstaan tussen de vaste en die hard virtual pilots, waaronder ik. Het probleem zit denk ik zo :
M@NIC, die sinds een maand lite mod is, kent het topic reeds niet lang genoeg. En als ik zijn verhaal hierboven lees had hij het wel gezien qua reacties in 1 deel van de 44? (deel 43) Als ik ook zo kort het topic kon volgen, dan snap ik zijn reactie/handelen.

Vanaf deel 1 tot en met +/- deel 20 is de sfeer toppie, en gaat alles goed. Warez request? Kreeg je op fatsoenlijke wijze een OW, en niks aan het handje. in deel 21 werd het topic dicht gegooid, want toen ging het erger als nu. en hierna ging tot deel 44 goed

M@NIC vind het genoeg na alleen dee 43 bij te houden, maar heeft de resterende 42 delen niet kunnen/willen volgen. (nofi) Maar als M@NIC wel deze delen had gevolgd, had hij kunnen zien dat als er een offtopic post was van een vaste user, een andere vaste user het "snapte" want we kennen elkaar al heel wat langer. Wij weten dat een ander niet constant offtopic zit te posten. Probleem komt bij de niewkomers, die vatten een offtopic verkeerd op, en gaan zelf CONSTANT offtopic, waar de vaste users niet blij mee zijn. Ik erger me er niet aan, ik lees er dan gewoon overheen.

Punt 1, ik vertik het om alle 42 delen hiervoor te lezen :|
En ik vind het onvoorstelbaar dat jij dat niet snapt.
Een mod is ook een mens, en die hebben ook hun eigen dingen, school, werk, vrienden, hobbys.
Je wilt niet weten hoeveel tijd alleen al zit om één deel bij te houden, en ook nog eens de rest van SGD/SPV.
(Voor alle duidelijkheid ik lees SGD/SPV door met alle plezier :))
Probeer jij voor de gein nu eens alle actieve topics in SPV/SGD door te lezen.
En ja ik vind het genoeg om me er pas vanaf deel 43 mee te bemoeien.
Weet je waarom ? Omdat dat pas sinds toen mijn taak was.
Mods die al langer mod zijn hebben die topics daarvoor in de gaten gehouden, ga ik vanuit.
Snap trouwens niet waarom ik dit allemaal moet vertellen, dit is allemaal toch wel zo logisch.

Spotter schreef op 14 december 2002 @ 10:13:
Ik ben het volledig met ratel eens,

Door de verstandhouding tussen mensen uit het FS2002 topic, en M@NIC (goed gespeld volgens mij, anders sorry), is het misschien een idee dat M@NIC het FS2002 topic niet meer MOD (dit is om het duidelijker te maken, met die hoofdletters), maar iemand anders. Door vooroordelen van bijde kanten is de situatie nu eigenlijk onhandelbaar.

Nou, ik zo er blij mee zijn als dat besloten word.
En niet om de reden die jij geeft maar om de reden dat die FS2002 topics een hell zijn om te volgen.

Overigens vind ik dat deze discussie plotseling een beetje scheef gaat.
De problemen begonnen in 43, ik heb in 43 (bijna) net zo gehandeld als in 44.
Maar men begon (in 44) te klagen dat ze niet meer (extreem) offtopc mochten posten.
Omdat één iemand begon, begon iedereen, ik geloof er niks van dat dit zover was gekomen als er gewoon was gereageerd zoals in 43.
Nu is plotseling mijn post het probleem.
En niemand leest blijkbaar mijn reply en weet dus niet wat daarvoor is gebeurd. (in 43)
En mijn reden achter deze actie.

rdluca > heel leuk dat je nu er iets anders bij haald, dat veel met de discussie te maken heeft.
Ik kan geen verschil maken tussen een n00b vraag en een pro vraag over FS2002.
En dat is niet meer dan logisch!
Jullie mogen ook echt wel iets posten in SM of doorgeven via mail/ICQ/MSN.
Ik ga verder ook niet over dit onderwerp in.

[nohtml]
bennierex schreef op 14 December 2002 @ 12:41:
[...]

Logisch, maar dan hoef je na 2 off-topic posts nog niet zo heftig te reageren.
Lees m'n bovenstaande reply eens.
Voor de rest heeft ND hierboven al duidelijk gemaakt hoe het zit.
Ik kan me trouwens ook niet echt voorstellen dat iemand heeft gezegd dat er een aparte policy geldt voor het FS2002-topic (dat zou ik niet eens eerlijk vinden ALS dat al zo zou zijn!). Ik denk dat men bedoelde dat de mods het topic een beetje met rust lieten, omdat het (op dus dat ene deel na) niet snel uit de hand loopt. Al zou het wel dreigen te gebeuren zijn er genoeg mensen die dat even melden in SM (al beweert The Will van niet).
Mij is zeer zeker wel verteld via ICQ dat er een speciale policy binnen deze topic reeks was.
Dit heb ik daarna ook na gevraagt in het crewforum, wat dus niet waar blijkt te zijn.
Verder kan ik niet meer praten over SM meldingen, sinds ik LM ben heb ik iig nog nooit één gezien.
Als ik nu de search gebruik zie ik maar liefst 5 melding, over 44 delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Frank: Het verschil tussen pics overslaan en gezeik over flight plans ;) overslaan is ongeveer 100 megabyte. ;)

Het was alleen maar een suggestie, zoals het nu is vind ik ook prima en leuk. Maar dit is een mooi moment om over deze dingen na te denken.

M@NIC: Je kan wel verschil maken tussen n00b-vragen en pro-vragen. Dat is precies wat rdluca zegt. Of bedoel je dat jij er niet toe in staat bent? Dan is het misschien een idee om, zoals rdluca ook al voorstelde, een moderator aan te stellen die wel ter zake kundig is, zoals dat bij de andere subfora van GoT het geval is. No offense overigens.

[ Voor 41% gewijzigd door rollebol op 14-12-2002 13:20 . Reden: reactie op m@nic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
kan er niet een lite-mod speciaal voor het fs2002 topic aangesteld worden ?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

rdluca schreef op 14 december 2002 @ 12:18:

Stel anders iemand als FS2002 mod aan, in de meest afgeslankte vorm mogelijk, die beter kan inschatten op welke wijze wanneer moet worden ingegrepen.
Is dat een sollicitatie? ;)

Verder heb ik weinig toe te voegen aan alles dat al gezegd is. Ik wil alleen zeggen dat de wijze waarop dit de laatste dag allemaal gegaan is me behoorlijk aan het hart gaat (ben ook al vanaf deel 1 aanwezig). Wat mij betreft ging het prima zo, en die (vaak maar éénregelige) off-topic posts nam ik totaal geen aanstoot aan. Zoals al vaak is gezegd waren dat meestal maar een paar posts en ging het topic dan altijd wel weer "serieus" verder. Het liefste zou ik dus zien dat het topic gewoon weer hier op GoT verder gaat, maar dan met een duidelijke policy over wat er wel en niet kan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

M@NIC schreef op 14 december 2002 @ 13:15:

[...]

Lees m'n bovenstaande reply eens.

[...]

Mij is zeer zeker wel verteld via ICQ dat er een speciale policy binnen deze topic reeks was.
Dit heb ik daarna ook na gevraagt in het crewforum, wat dus niet waar blijkt te zijn.
Verder kan ik niet meer praten over SM meldingen, sinds ik LM ben heb ik iig nog nooit één gezien.
Als ik nu de search gebruik zie ik maar liefst 5 melding, over 44 delen!
Dat was dan een foute actie van die persoon. En als er niet in SM wordt gepost, dan wordt het wel via ICQ/MSN/etc. doorgegeven en nog weer anders ziet een modje het gewoon en reageert daar (normaal) op.
En als je zegt dat ik bovenstaande reply moet lezen, dan moet je eerst mijn replies in dit topic nog maar even overlezen.

[edit]
en als het zo'n k*twerk is om die FS2002 topics te modden en je klaagt dat de rest ook al zo veel is, waarom heb je er dan voor gekozen lite-mod te worden?

[ Voor 10% gewijzigd door bennierex op 14-12-2002 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker

Overigens vind ik dat deze discussie plotseling een beetje scheef gaat.
De problemen begonnen in 43, ik heb in 43 (bijna) net zo gehandeld als in 44.
Maar men begon (in 44) te klagen dat ze niet meer (extreem) offtopc mochten posten.
Ik zou graag willen weten wat die "problemen" inhouden.

1. Dat je over 1388 reply's er 6 hebt weggehaald, 0.43% ?? (deel 43 + 44)

2. Dat er "te veel" offtopic geluld is, waar blijkbaar niemand zich aan gestroord heeft op 1 man na (volgens jullie 2) anders was de "zelf correctie" wel toegepast zoals dat al heel lang goed gaat.

3. Anders, namelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 14 December 2002 @ 12:48:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel jammer de mooie plaatjes te moeten gaan missen, maar de meerderheid is gewoon dertien in een dozijn. We zouden ook als regel kunnen instellen 'post niet wat je al eens gezien hebt', 'post niet boven 7000 voet' (want daar zie je toch alleen maar de plane en die kan je ook met een leuke scenery erachter op de plaat zetten) en 'post bij voorkeur alleen je mooiste pic'.

Die 'episodes' van een hele vlucht zoals die er nu staan zijn vaak ook heel erg leuk, je vliegt als het ware mee, maar voor mij is de essentie toch het ontdekken van nieuwe sceneries en vliegtuigen. Wat vinden jullie hiervan?
Om heeeeeel heeel erg eerlijk te zijn beste vriend.......
kvinnet bullshit. ;) Voor mijn part zie ik op 1 dag 20 HV's op short 06 hangen. Dat zal me een drol wezen. Ik blijf me verbazen over de pics, met of zonder AA :P

Wat jij dus wil is regels opstellen waar een pic aan moet voldoen......hoe ver wil je gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:35:
[...]

kvinnet bullshit. ;) Voor mijn part zie ik op 1 dag 20 HV's op short 06 hangen. Dat zal me een drol wezen. Ik blijf me verbazen over de pics, met of zonder AA :P

Wat jij dus wil is regels opstellen waar een pic aan moet voldoen......hoe ver wil je gaan 8)7
Voor de modemmers die ook mee willen genieten kan dat een goede uitkomst zijn hoor!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
[...]
In laat je mooiste digitale foto zien deel 317 doen ze het ook hoor. :)

En dergelijke topics. Aan de tekstuele inhoud van de posts worden ook eisen gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
McFlipp schreef op 14 December 2002 @ 13:37:
[...]

Voor de modemmers die ook mee willen genieten kan dat een goede uitkomst zijn hoor!
Ja klopt dat kan .....

Maar M@NIC hoe lang gaan we door met deze dicussie, want ik geloof niet dat we eruit komen ??

Ik denk dat het niet geheel onterecht is dat het TOPIC weer opengaat en dat je ons maar is goed in de gaten houdt.

oftewel, neem is een beslissing !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
M@NIC schreef op 14 December 2002 @ 13:15:

[...]

rdluca > heel leuk dat je nu er iets anders bij haald, dat veel met de discussie te maken heeft.
Ik kan geen verschil maken tussen een n00b vraag en een pro vraag over FS2002.
En dat is niet meer dan logisch!
Jullie mogen ook echt wel iets posten in SM of doorgeven via mail/ICQ/MSN.
Ik ga verder ook niet over dit onderwerp in.

[!
Jammer dat je het niet begrijpt. Jij grijpt in met een beroep op de regels. Ik doe vervolgens op diezelfde regels een beroep en dan hebben de regels niets met de discussie te maken.
Worden de regels nou consequent toegepast of alleen van stal gehaald wanneer het een mod uitkomt?

En je zegt zelf datgene wat ik ook opmerk: "Ik kan geen verschil maken tussen een n00b vraag en een pro vraag over FS2002.
En dat is niet meer dan logisch!"

Dan kan je je hoofd in het zand steken en op dezelfde weg verder gaan of iets met de kritiek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[...]

Idd, want dat is toch niet iets waar het nu om gaat? Het ging toch om off-topic gewauwel (die in mijn ogen nog steeds in geen verhouding staat tot het off topic gezwam enige maanden geleden, plm topic 15 oid.)
Of moeten we idd een definitie gaan maken om wat er wel en niet mag worden gepost in het topic?
Gebeurt dat ook in andere topics? Moeten we dan nu ineens weer wel als speciaal worden verondersteld?
Het is gewoon een populair topic, wat misschien wel uit zijn jasje is gegroeid, maar ik denk dat alleen al DIT topic heeft aangetoond dat het MOET blijven, en dat we zelf wel kunnen in schatten wat wel en niet kan.
En als iemand zich daar weer aan te buiten gaat, wordt ie weer gewaarschuwd. Net als in andere topics.
En dat van een lite-mod onder het fs topic is een PRIMA idee! Want blijkbaar wringt daar dus de schoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 14 December 2002 @ 13:39:
[...]
In laat je mooiste digitale foto zien deel 317 doen ze het ook hoor. :)

En dergelijke topics. Aan de tekstuele inhoud van de posts worden ook eisen gesteld.
Ik snap je wel, maar strax wordt er nog gezegd alleen runways van minimaal 13000ft mogen op de pic o.i.d ) stom voorbeeld tuurlijk.

Magoe.........zulle we de status van de 2 draadjes verwisselen, dus dees op slot.

nog ff offtopic........me hele toetstebord indeling klopt voor geen meter meer op dit forum....kan bijv. geen correcte leestekens plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga ook nog even een antwoordje tikken.

Ten eerste, ik vind het jammer als mensen weggaan omdat ze van mening zijn dat de mods een stel machtsgeile mannetjes zijn. Om het maar simpel te zeggen, dat is niet waar.

Waar voor mij het probleem zit is in het feit dat FS2002 mij zelf niet kan boeien waardoor ik het topic niet bij ga houden (daarvoor groeit het te snel). Het vervelende is echter dat als ik een keer kijk dat ik het topic niet over vind hellen van de 'vragen', ook geen punt uiteraard, ik kan me voorstellen dat voor 'buitenstaanders' het BG II topic ook 'vreemd' was :). Grootste nadeel sinds het probleem van deel 21 is dat er teveel mensen denken dat SGD een FS2002 forum is. Op dit moment vind ik het een beetje forum 'in' een forum en helaas is dat niet de bedoeling.

Kijk dat 'jullie' (sorry, vervelend woord) ook gewoon lol willen hebben snap ik wel maar probeer elkaar gewoon iets beter in de hand te houden zodat het leuk blijft voor iedereen. Als er een keer wat is, meld het dan gewoon in SM want daar is het gewoon voor (mail/icq kan ook, maakt niet uit). Laat gewoon zien dat jullie volwassen zijn (wie de schoen past trekke hem aan overigens en niet iedereen past hem ;)).

Ik heb er geen probleem mee als jullie doorgaan tot deel 100 maar laat het dan eens zo zijn dat als ik een keer in een FS topic kijk dat het er gewoon 'vriendelijk' uitziet zonder slowchat taferelen.

Regels voor pics lijkt me niet nodig maar dat zou ik aan de 'die-hards' overlaten ;)

Een lite-mod voor FS lijkt me gewoon simpelweg niet nodig. Een topic kun je altijd sturen, ook als user. En als er een keer wat is dan staan er 4 man tot de beschikking ;)

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 14-12-2002 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

IceStorm schreef op 14 december 2002 @ 13:48:
...
>GOED VERHAAL<
Hear hear!!!

Ik heb deze opmerkingen al eerder gehoord van deze en gene. Ondertussen groeit dit topic en niet het pics topic.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door 456 op 14-12-2002 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de 65e reply op dit draadje.

/me has spoken enough

[ Voor 72% gewijzigd door IceStorm op 14-12-2002 14:16 . Reden: Zucht, dat is dus niet echt overtuigend voor mij ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
456 schreef op 14 december 2002 @ 13:42:
[...]

Idd, want dat is toch niet iets waar het nu om gaat? Het ging toch om off-topic gewauwel (die in mijn ogen nog steeds in geen verhouding staat tot het off topic gezwam enige maanden geleden, plm topic 15 oid.)
Of moeten we idd een definitie gaan maken om wat er wel en niet mag worden gepost in het topic?
Gebeurt dat ook in andere topics? Moeten we dan nu ineens weer wel als speciaal worden verondersteld?
De hele definitie van het verschijnsel off-topic is dat er een definitie gemaakt van wat er wel en niet gepost mag worden.

Er zijn allang officieuze afspraken over wat niet mag. Liever alleen MS FS maar stiekem wordt een Falcon 4-pic bij wijze van uitzondering geaccepteerd. Maar het wordt niet geapprecieerd als je gaat praten over of een BFG-9000 nu effectiever is dan een railgun bij one on one.

Maar goed, ik bedoel met deze post niet zo veel, wilde alleen even aangeven dat het helemaal niet raar is om eisen aan de inhoud te stellen. Op GoT zijn ook andere topics waarin dat gebeurt, en die zijn inderdaad ook niet speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
IceStorm schreef op 14 december 2002 @ 13:48:
Ik heb er geen probleem mee als jullie doorgaan tot deel 100 maar laat het dan eens zo zijn dat als ik een keer in een FS topic kijk dat het er gewoon 'vriendelijk' uitziet zonder slowchat taferelen.
Je bedoelt dat het topic weer open kan? :*)
Een lite-mod voor FS lijkt me gewoon simpelweg niet nodig. Een topic kun je altijd sturen, ook als user. En als er een keer wat is dan staan er 4 man tot de beschikking ;)
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Het standpunt van het MOD team lijkt een beetje troebel te worden in deze discussie.

IceStorm (02:11 PM) :
Ok, kort samengevat:

- Hou het leuk/ontopic.
- Als er iets fout dreigt te lopen probeer je dat te sturen.
- Als het fout gaat meldt je het in SM.

---------

Hier komt het op neer en hier moeten we ons beter aan gaan houden, bij total agree gaan we rap weer open.

[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 14-12-2002 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

rollebol schreef op 14 december 2002 @ 13:58:
[...]
De hele definitie van het verschijnsel off-topic is dat er een definitie gemaakt van wat er wel en niet gepost mag worden.

Er zijn allang officieuze afspraken over wat niet mag. Liever alleen MS FS maar stiekem wordt een Falcon 4-pic bij wijze van uitzondering geaccepteerd. Maar het wordt niet geapprecieerd als je gaat praten over of een BFG-9000 nu effectiever is dan een railgun bij one on one.

Maar goed, ik bedoel met deze post niet zo veel, wilde alleen even aangeven dat het helemaal niet raar is om eisen aan de inhoud te stellen. Op GoT zijn ook andere topics waarin dat gebeurt, en die zijn inderdaad ook niet speciaal.
Klopt.
Kbedoelde met de definitie opmerking, dat het een slechte zaak is, dat er bepaalde eisen aan fotoos moeten worden gesteld, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Volgens mij hadden we al zo'n dip in deel 13 gehad correct me if i'm wrong.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou schiet op dan, open dat ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 14:48:
nou schiet op dan, open dat ding..

Nou ja, om eerlijk te zijn, niet op die manier. Het moet niet zijn van 'ja doe maar open en ga maar weer weg'.

Overigens blijft deel 44 gewoon dicht, het lijkt me een stuk beter om daar met een nieuw topic te beginnen. Mensen die zich geroepen voelen om een nieuw topic te maken mogen dat aangeven en dan kies ik/we er wel 1 uit zodat we niet met 7 delen 45 zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik wil wel een nieuwe openen. Gewoon doen? Ik zou graag ff op ICQ overleggen maar je bent offline.

Ja, gewoon doen. ;)

[rml][ FS2002] Vragen en mooiste screenshots, deel 45[/rml]

[ Voor 92% gewijzigd door rollebol op 14-12-2002 15:15 . Reden: topic maar aangemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

IceStorm schreef op 14 December 2002 @ 13:48:

Ten eerste, ik vind het jammer als mensen weggaan omdat ze van mening zijn dat de mods een stel machtsgeile mannetjes zijn. Om het maar simpel te zeggen, dat is niet waar.

Waar voor mij het probleem zit is in het feit dat FS2002 mij zelf niet kan boeien waardoor ik het topic niet bij ga houden (daarvoor groeit het te snel). Het vervelende is echter dat als ik een keer kijk dat ik het topic niet over vind hellen van de 'vragen', ook geen punt uiteraard, ik kan me voorstellen dat voor 'buitenstaanders' het BG II topic ook 'vreemd' was :). Grootste nadeel sinds het probleem van deel 21 is dat er teveel mensen denken dat SGD een FS2002 forum is. Op dit moment vind ik het een beetje forum 'in' een forum en helaas is dat niet de bedoeling.

Kijk dat 'jullie' (sorry, vervelend woord) ook gewoon lol willen hebben snap ik wel maar probeer elkaar gewoon iets beter in de hand te houden zodat het leuk blijft voor iedereen. Als er een keer wat is, meld het dan gewoon in SM want daar is het gewoon voor (mail/icq kan ook, maakt niet uit). Laat gewoon zien dat jullie volwassen zijn (wie de schoen past trekke hem aan overigens en niet iedereen past hem ;)).

Regels voor pics lijkt me niet nodig maar dat zou ik aan de 'die-hards' overlaten ;)

Dan wil ik alleen als laatste opmerking nog ff vermelden dat ik het met bovenstaande eens ben :Y)
Jammer dat "mijn" deel nu vroegtijdig op slot is, maar ik heb de hele week al pech :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah, tis nog psies hetzelfde hoor....heel de tijd door liggen sauwelen over een "niet in te voeren flightplan". En deze persoon in kwestie staat daar dus bekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

[...]

Punt 1, ik vertik het om alle 42 delen hiervoor te lezen :|
En ik vind het onvoorstelbaar dat jij dat niet snapt.
Een mod is ook een mens, en die hebben ook hun eigen dingen, school, werk, vrienden, hobbys.
Je wilt niet weten hoeveel tijd alleen al zit om één deel bij te houden, en ook nog eens de rest van SGD/SPV.
(Voor alle duidelijkheid ik lees SGD/SPV door met alle plezier :))
Probeer jij voor de gein nu eens alle actieve topics in SPV/SGD door te lezen.
En ja ik vind het genoeg om me er pas vanaf deel 43 mee te bemoeien.
Weet je waarom ? Omdat dat pas sinds toen mijn taak was.
Mods die al langer mod zijn hebben die topics daarvoor in de gaten gehouden, ga ik vanuit.
Snap trouwens niet waarom ik dit allemaal moet vertellen, dit is allemaal toch wel zo logisch.
Je snapt niet waarom je dit allemaal moet vertellen? Sluit dit topic dan ook maar. :? Dit topic is ervoor om hierover te discussieren.

En ik zeg ook niet DAT je alle 43 delen moet doorlezen, maar ik geef een oorzaak gevolg aan.

ik heb nog meer te typen, maar ik moet nu weg :7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde forum gepost... maar toch jammer dat Manic er zo gemakkelijk vanaf maakt.. door te zeggen dat hij er niet meer op in gaat.. Maar goed..

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 12:23:
Verkeerde forum gepost... maar toch jammer dat Manic er zo gemakkelijk vanaf maakt.. door te zeggen dat hij er niet meer op in gaat.. Maar goed..

Beetje jammer dat jij m'n reply niet goed leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik wil graag ook nog even mijn ei kwijt, maar dan maar over het feit dat ik offtopic zou zijn gegaan met mijn 'wat is mijn icoon' vraag.
Dat is natuurlijk vrij offtopic, al helemaal dankzei de reply van rdluca over velgen, maar om nu nog even te vertellen wat het is, het is een knopje in een 737 cockpit (de a/t disengage knop). Had ik dit als los plaatje gepost, wat het vast wat makkelijker geweest voor manic om te begrijpen dat het wel iets met fs te maken heeft. Toen ik mij dat bedacht (dit komt dus weer terug op mijn verhaal, dat ik geen zin meer had om modjes blij te maken), heb ik er bij gezet dat het topic-related was. Maargoed, dit mocht niet van manic, oke oke, een beetje get.the.picture achtig maar ik kan mij herinneren dat er een hele reeks van inzoom plaatjes waren in het fs topic waarbij je erachter moest komen wat het was :?

toen zei nog iemand iets van 'natuurlijk met blauwe letters, dan helpt het tenminste'.
Sorry hoor maar ik kon respect opbrengen voor ice storm en itsnows die af en toen een fatsoenlijke post plaatstte om het topic gaande te houden, maar als er ineens een of andere mod langkomt die met grote blauwe letters komt schreeuwen dat het nou maar eens afgelopen moet zijn...

naja, het maakt eigenlijk ook allemaal niks meer uit, ik ben toch al weg zoals ik eerder heb vermeld. Echter wil ik wel nog even Ice-storm en Itsnows bedanken voor de 1e paar delen voor het wél orde houden (tot een paar keer toe dan ;)).
Pagina: 1