[USB HDD]apparaat start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 08:48
Deze week heb ik van een vriend een 40GB Maxtor in een externe USB behuizing gekregen.
Deze wil ik aansluiten op mijn laptop, want die heeft maar een hdd van 6GB.
Ik sloot de bay dus via een USB kabel aan op m'n laptop en er kwam keurig de melding: nieuwe hardware gevonden.
In apparaatbeheer stond de Maxtor schijf ook onder "schijfstations" (net zoals m'n interne hdd).
Onder eigenschappen is er een tabblad: volumes.
Hier zag ik dat de schijf nog niet ingedeeld was. (ik zag de schijf bij Deze Computer ook nog niet).
Daarom heb ik 'm uit de behuizing gehaald en op m'n normale PC aangeloten.
Met Partition Magic 8.0 heb ik er een normaal benaderbare schijf van gemaakt en ik kon de schijf ook zien in m'n BIOS en Deze Computer.
Daarna deed ik de schijf weer in de behuizing en sloot ik 'm weer aan op m'n laptop.
Er kwam weer de melding: nieuwe hardware gevonden.
Onder apparaatbeheer staat de behiuzing onder "USB-controllers" als "USB-apparaat voor massaopslag".
Er staat echter wel een geel uitroepteken naast.
Als ik dan bij de eigenschappen kijk zie ik het volgende:
Apparaattype: USB-controllers
Fabrikant: Opslagapparaat dat compatibel is met USB
Apparaatstatus:
Dit apparaat start niet. (Code 10)
De hdd staat ook niet bij "schijfstations" en/of Deze Computer.
Op de bay/behuizing zelf is 1 LED aanwezig, deze kan rood of groen zijn.
Rood is ie alleen tijdens het opstarten van de bay.
Als de schijf eenmaal opgestart is, is de LED groen.

Specs laptop:
Packard Bell Easy Note VX: Celeron 500, 256 MB PC100, Hitachi 6GB interne schijf, 2 USB poorten. De chipset is Intel 82440MX. OS = Winows XP Pro NL.
Het typenummer van de externe HDD is: Maxtor 40 GB D740X-6L.
Er staat geen merk op de bay en ik heb ook geen manual of driver(-cd).
Het maakt geen verschil of ik de bay op een andere USB poort aansluit.
Volgens apparaatbeheer werken de USB universele host-controller en de USB-hoofdhub correct.
Weet iemand hoe ik dit probleem op moet lossen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

RAILGUNNER schreef op 13 December 2002 @ 22:05:
In apparaatbeheer stond de Maxtor schijf ook onder "schijfstations" (net zoals m'n interne hdd).
Onder eigenschappen is er een tabblad: volumes.
Hier zag ik dat de schijf nog niet ingedeeld was. (ik zag de schijf bij Deze Computer ook nog niet).
Daarom heb ik 'm uit de behuizing gehaald en op m'n normale PC aangeloten.
Met Partition Magic 8.0 heb ik er een normaal benaderbare schijf van gemaakt en ik kon de schijf ook zien in m'n BIOS en Deze Computer.
Bij schijfbeheer kun je de HD toch ook formatteren voor in gebruik in windows? :?
(configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer)
Dit was tenminste zo bij mijn externe laptop hd. Dus je hoefde hem eigenlijk niet uit te schroeven en ff los aan een IDE connector te hangen lijkt me.

Heb je het "USB-apparaat voor massaopslag" ook al verwijdert in apparaatbeheer, en windows hem opnieuw laten detecteren?

BF2 stats Systemen