Toon posts:

Probleem met Textinvoer

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het geval:

Ik heb een HTML pagina met plain text. Ik wil "een gedeelte" van deze tekst laten zien binnen een andere pagina. Dit moet voorkomen dat tekst 2 keer moet worden upgedate. De originele tekst is plain html en staat niet in een form... Heeft iemand enig idee wat een mogelijke oplossing is.

Mijn dank is groot

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
Dit kan je met php doen..
Met behulp van de include functie ( include ("pagina.html"); ) de andere pagina (je HTML file) aanroepen in je phpfile.

Edit:
Op die manier hoef je dus alleen maar je HTML pagina te updaten.

[ Voor 36% gewijzigd door eXtReMeBiE op 13-12-2002 21:52 ]

Verwijderd

Als je dat "gedeelte" in een divje zet en daar een id aan geeft, kun je met innerHTML in javascript ook de tekst uitlezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 21:54 . Reden: alcoholpercentage: ]

• eXtReMeBiE
Hoe bedoel je? Ik luister :) (en ik maar denken dat ik HTML wel kende :X)

[ Voor 4% gewijzigd door eXtReMeBiE op 13-12-2002 22:01 . Reden: Smileypercentage: te laag. Hij werkte niet :P ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Je kunt de tekst in een SPAN zetten met een identifier.

blaat bla bla complete verhaal
<span id="grotelaptekst">blat blaaat tekst die je wil gebruiken in de andere pagina</span>
bla bla blaaat verhaal gaat verder.

Het voordeel hiervan is dat je geen afwijking ziet in de pagina waar de 'volledige' tekst in staat..

In de pagina die het uittreksel moet leveren zul je wel een verborgen mechanisme moeten maken die de andere pagina inlaadt.

Bijvoorbeeld:

<iframe style="display:none" id="tempFrame" src="volledigetekst.html"/>

In de pagina waar je dit element invoegt zul je een stukje script moeten zetten, bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
function loadExcerpt(iFrameName, spanName, destinationNode)
{
    var oSpan = document.createElement("SPAN")
    destinationNode.appendChild(oSpan)

oSpan.innerText = document.all(iFrameName).document.all(spanName).innerText
}

Deze functie zou je kunnen aanroepen als loadExcerpt('tempFrame', 'grotelaptekst', document.body)

Bovenstaande functie (Niet helemaal correct, ff blind uit het hoofdje) voegt een SPAN toe aan het huidige document met de inhoud van de gedefinieerde selectie uit het andere document.

Een dergelijke aanpak zou kunnen werken, je kunt dit eigenlijk het beste oplossen d.m.v. serverside scripting maar het lijkt er niet op alsof je daar beschikking over hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door dominic op 13-12-2002 21:58 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen dat ik geen aanpassingen kan maken in de originele html file. Ik weet niet zeker of het uberhaupt mogelijk is. Met behulp van de include functie krijg ik de hele pagina ipv een klein gedeelte ( bijv regel 60 t/m 68 ) wat juist mijn bedoeling is..Help me out

• eXtReMeBiE
als je geen aanpassingen kunt maken in de HTML file, zoals je zei, is het volgens mij niet mogelijk... of maak ik nu een te grove fout?

Edit: heb je wel of niet beschikking over PHP of iets in die richting?

[ Voor 24% gewijzigd door eXtReMeBiE op 13-12-2002 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Asp is hetgeen wat er het dichtst bij in de buurt komt maar zoals ik al eerder vertelde heb ik geen mogelijkheid om aanpassingen te maken op de gewone html pagina. Ik denk dat je gelijk hebt extremebie maar inderdaad, als iemand anders een oplossing weet. I'll be all yours..

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 22:14:
Asp is hetgeen wat er het dichtst bij in de buurt komt maar zoals ik al eerder vertelde heb ik geen mogelijkheid om aanpassingen te maken op de gewone html pagina. Ik denk dat je gelijk hebt extremebie maar inderdaad, als iemand anders een oplossing weet. I'll be all yours..
Zal moeilijk gaan als je geen controle hebt over de andere HTML pagina (Waar de tekst uit moet komen)

Wat is precies je doel? Wil je tekst halen uit een willekeurige pagina ergens op internet?

Download my music on SoundCloud

• eXtReMeBiE
Met php zou het misschien met fopen() en explode() kunnen, ik weet niet of er bij ASP een soortgelijke functie is? Misschien moet je aan een modje vragen of ze m even naar P&W kunnen moven, dat gaat meer over ASP etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is voor een FAQ pagina van bedrijf. Het klinkt allemaal vrij simpel en dat was het ook tot ik met dit probleem kwam. De meeste antwoorden komen uit het employee handbook dat online staat. ik wil dus bepaalde gedeeltes tekst uit dit employee handbook op de FAQ page hebben.. Als het employee handbook wordt upgedate dan is het vrij handig als de antwoorden dezelfde updates bevatten..
Pagina: 1