Chello doet vreemd op mijn computer. De verbinding is geregeld niet aanwezig als ik de pc aanzet. De ledjes op mijn Motorola Modem zijn in orde (4 groen en activiteit oranje knipperend). Wanneer ik mijn ip controleer (ipconfig onder Windows XP) staat er '169.254.5.137'. Dit klopt uiteraard niet. Vervolgens schakel ik de stroom van mijn kabelmodem uit voor ongeveer 10 minuten. De pc laat ik aan staan. Wanneer ik de stroom weer aanzet op het kabelmodem, even wacht en vervolgens nogmaals mijn ip controleer, dan geeft ipconfig '192.168.100.XX' aan. Dit klopt wel en ik kan weer internetten.
Dit komt geregeld voor. Chello zegt dat het kabelmodem in orde is en zegt dat de problemen in mijn pc zelf zitten. Een firewall is de boosdoener, terwijl ik geen firewall geinstalleerd heb. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Is het trouwens ook mogelijk om mijn Motorola kabelmodem middels een USB-kabel met mijn computer te verbinden in plaats van met een UTP-kabel? En zouden mijn problemen dan voorbij zijn? Heeft dit nog gevolgen voor de verbindingssnelheid?
Dit komt geregeld voor. Chello zegt dat het kabelmodem in orde is en zegt dat de problemen in mijn pc zelf zitten. Een firewall is de boosdoener, terwijl ik geen firewall geinstalleerd heb. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Is het trouwens ook mogelijk om mijn Motorola kabelmodem middels een USB-kabel met mijn computer te verbinden in plaats van met een UTP-kabel? En zouden mijn problemen dan voorbij zijn? Heeft dit nog gevolgen voor de verbindingssnelheid?