FreeSCO probleempje.

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb een 486 die ik als router wil gebruiken, dus heb ik daar het blijkbaar erg fijne en handige programma FreeSCO geinstalleerd.

Ik heb 2 Isa NE2000 netwerkkaarten In de setup wordt op een gegeven moment het i/o adres (0x300 ofzo) en het irq gevraagd van de 2 netwerkkaarten.

Maar hoe kom ik er nou achter wat de 1ste en wat de 2de netwerkkaart is? in hoe kom ik erachter wat de i/o en irq adressen zijn?
please help me!!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
i/o en irq adressen kan je meestal zien door ff in dos te booten en de driver disk erbij te pakken. Eerste/Tweede netwerkkaart is net hoe jij het wil, mag je zelf dus kiezen.

Verwijderd

Als je bij beide (adres en IRQ) een nul (wel het getal 0)in vult dan zal er een autodetectie gebruikt worden, welke nu de 1e of 2e is is weer afhankelijk van welke kaart op welk adres/irq zit, dit is in te stellen als je de adressen/irq's weet in een bestandje. Dacht dat het syslinux.cfg was, maar kan er naast zitten. Hier in staan iets van 5 regels, op de laatste regel worden je eth1 en eth0 gedefinieerd, er staan rijen met 0'en achter, daar kun je dus je adressen en irq's invullen.