Om te beginnen: de router is een router
Tot zover het moeilijke. Ik wil dat alle clients kunnen internetten via de 2 verbindingen. Dit kan je doen door bij de clients 2 gateways op de te geven(de routers) maar dat is te makkelijk. Andere manier is om 3 netwerkkaarten in de server te zetten en deze tussen de switches te hangen direct op de routers zodat ik met linux of een andere prgramma ala winroute de verbindingen deel.
Alleen is dit niet haalbaar, dus dacht ik om de server tot proxy server om te zetten en deze de inkomende connecties te laten evrdelen over de 2 routers. Dit moet gebeuren op sessie(dus niet 1 sessie over 2 verbindingen) en de proxy server moet de load bijhouden van de routers en zo de connecties verdelen.
Dus in het kort: Client heeft 1 gateway(de proxyserver). Deze server heeft 1 netwerkkaart voor inokmende en uitgaande connecties en is verbonden met switch 1. Deze server krijgt een aanvraag binnen en gaat vervolgens kijken welke verbindingen de beste optie is. De server heeft dus de keuze uit de 2 routers/gateways en moet de sessie hierover delen.
Is dit mogelijk en waarmee? Op deze manier kan ik bij een lanparty @ * jadjong en de buren het internetverkeer delen over de 2 verbindingen en als Chello weer eens neer gaat dan kunnen de lanners bij de buren tog nog internetten(hetzij wat langzamer).
Als iemand een moeilijkere manier weet moet hij het zeggen