Laserjet 5Si geinstalleerd, wel PCL geen Postscript

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo ik heb hier 2ehands printer gekregen, een Jetdirect HP printer dus, met een simpel tooltje snel alles geinstalleerd

maar echter alleen de driver van PCL werkt en postscript werkt niet, dan zegt de printer alleen maar "klaar"

ik heb op de LPT1 en UTP aansluiting geprobeerd maar beiden werken niet

Postscript is voor mij noodzakelijk, dus alleen in PCL printen is geen optie voor mij...

ik heb ff in het menu van dat ding gekeken maar ik vind alleen maar PCL menu's en geen postscript, aangezien er wel drivers zijn met postscript, neem ik aan dat het mogelijk is met die bak

of moet ik een firmware upgrade doen? en weet iemand toevallig of dit wat makkelijk werkt met HP printers?

ter duidelijk er zit een JetAdmin ding op

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HP Laserjet 5Si is afaik geen Postscript-printer, dan moet je de HP Laserjet 5Si MX hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
of een postscript Dimm erin plaatsen..

• M4RTiN
aha dan moet de leverancier me die maar leveren, want hij zei dat het een postscript level 2 printer is, dus zodoende :)

• M4RTiN
trouwens iemand ook een idee hoe je de firmware kan upgraden? degene die erop zit komt van 1996 ...

Verwijderd

M4RTiN schreef op 14 December 2002 @ 00:31:
trouwens iemand ook een idee hoe je de firmware kan upgraden? degene die erop zit komt van 1996 ...
Waarom wil je dat eigenlijk?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 03:26:
[...]

Waarom wil je dat eigenlijk?
Zoals de meeste mensen biossen updaten en Branders opdaten e.d.? Waarschijnlijk om dezelfde redenen :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• M4RTiN
nieuwer betekent meer tweak opties, en daar kicken wij tweakers op >:)

maar misschien komt er dan ook een postscript functie bij dacht ik...

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

De firmware-update van HP-printers gaat hardwarematig (extra onderdelen toevoegen/onderdelen vervangen), dus niet zoals met bv. je moederboard dat je iets download, dat naar een chip stuurt en dat die dan geupdate is.

Bloed, zweet & koffie

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vilenin schreef op 14 december 2002 @ 11:27:
De firmware-update van HP-printers gaat hardwarematig (extra onderdelen toevoegen/onderdelen vervangen), dus niet zoals met bv. je moederboard dat je iets download, dat naar een chip stuurt en dat die dan geupdate is.
Klopt, het enige wat je softwarematig kan flashen is de JetDirect-kaart (het netwerkkaartje van de printer dus). Dat doe je met de HP (Web) JetAdmin software, waar je ook allerlei instelling mee kan doen.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1