[XP] user profile ineens corrupt

Pagina: 1
Acties:

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33

Not Pingu

Dumbass ex machina

Topicstarter
offtopic:
note: ik heb de search gebruikt maar kon geen soortgelijke topic vinden. het lijkt me wel sterk dat hierover nog geen topic is geweest dus als dit een dubbele topic is: sorry.

ik wou vanmorgen inloggen op Windows Xp, met mijn local account met admin rechten, maar kreeg de volgende melding:
Windows cannot load your profile because it may be corrupted. Contact your administrator
na enkele keren uit- en inloggen laadde het profiel wel, maar met standaard windows instellingen, en mijn settings bleven dus niet bewaard.
uiteraard was ik al mijn outlook email, settings, cookies e.d. doodleuk kwijt, en pas nadat ik in Documents and Settings map mijn profiel verwijderde, deed ie het weer normaal.

een blik in de event viewer laat zien dat ook deze melding geweest is:
Windows was unable to load the registry. This is often caused by insufficient memory or insufficient security rights.

DETAIL - The configuration registry database is corrupt. for D:\Documents and Settings\Gunp01nt\ntuser.dat
het profiel werd opgeslagen op mijn vrij nieuwe maxtor 40gb (maandje oud), NTFS.

mijn vraag: moet ik me hierom zorgen maken? kan het vaker voorkomen dat je profile gewoon ineens corrupt wordt, of is hier een oorzaak voor?

scandisk gaf geen fouten aan, en ik kan me ook niet herinneren dat ik m'n pc fout heb afgesloten gisterenavond, of zelfs daarvoor...

hebben anderen dit ook wel eens gehad?

[add] even verder zoekend in de event viewer vind ik het volgende:
Windows saved user SIMON\Gunp01nt registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.
hmm, dit is dan waarschijnlijk de oorzaak :(

[ Voor 17% gewijzigd door Not Pingu op 13-12-2002 21:04 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Je kan nog steeds bij je mail enzo als je even inlogt als Admin en naar een map gaat die lijkt op
C:\Documents and Settings\<USER>\Local Settings\Application Data\Identities\{E0FD594C-F4E6-483A-BB79-3529DFC699A4}\Microsoft\Outlook Express

:)

Human Bobby

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33

Not Pingu

Dumbass ex machina

Topicstarter
thx, dat onthou ik dan voor de volgende keer... want zoals ik al zei heb ik de map inmiddels al gewist, en al m'n ouwe instellingen alweer terug gezet (inclusief werkbalken, bookmarks en weet ik wat)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Profielen kunnen wel eens corrupt raken, ja
Daarom mag je nooit iets belangrijks in je profielen zetten.