Ik ben dus de trotse eigennaar
van een Matsonic mobo. Nooit van gehoord? Wel het bestaat. K heb juist het geflasht omdat het fsb gelockt is. Ook nog nooit van gehoord? Wel het kan dus. K kan enkel de kloksnelheid omhoog gooie maar dit helpt ook geen .... Dus ik dacht van de bios te flashen. Helpt niks. Kan ik op een of andere manier toch de fsb ophoog doen want ik word zot van die 66mhz.
Als je bios geflasht hebt met OC-versie/nieuweste bios en hij kan die fsb nog steeds niet omhoog gooien gaat het natuurlijk niet lukken..... En stel je vraag wat duidelijker... ik snap niet wat je met
bedoelt , want dan gaat je fsb ook niet helpen hoorK kan enkel de kloksnelheid omhoog gooie maar dit helpt ook geen ....
Raku
Ik ben op de site van matsonic een update voor de bios van m'n mobo gehaald. Deze heb ik dan geflasht.
In mijn bios staat er bv
Clock frequence 400mhz
Front side bus frequence 66mhz
multiplier 6x
De clock frequence kan ik aanpassen, omhoog en omlaag, maar dit helpt niks hij geeft nog altijd 400mhz aan bij sisoft bv.
De front side bus kan ik niet aanpassen. Deze is niet ingekleurt net zoals de multiplier.
In mijn bios staat er bv
Clock frequence 400mhz
Front side bus frequence 66mhz
multiplier 6x
De clock frequence kan ik aanpassen, omhoog en omlaag, maar dit helpt niks hij geeft nog altijd 400mhz aan bij sisoft bv.
De front side bus kan ik niet aanpassen. Deze is niet ingekleurt net zoals de multiplier.
Waarschijnlijk heb je een Celeron of een pentium2; in beide gevallen is de multiplier ingebakken en (dus) niet te veranderen (welke BIOS je ook hebt).
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ja maar kan ik de fsb dan niet aanpassen. Ik heb een twin mobo socket 370 voor celeron en slot 1 voor p2 of p3
Het is misschien handig als je ff meldt wat voor 'n matsonic je hebt, hoe moeten we je anders helpen?
socket 370 is ook voor p3 en slot 1 is ook voor de celeron hoorVerwijderd schreef op 13 december 2002 @ 20:23:
Ja maar kan ik de fsb dan niet aanpassen. Ik heb een twin mobo socket 370 voor celeron en slot 1 voor p2 of p3
Volgens de handleiding kan je de clock frequency in het bios op 'manual' zetten, begrijp ik het goed dat je dat al gedaan hebt maar dan alsnog niets kon veranderen?
[ Voor 40% gewijzigd door The Third Man op 13-12-2002 20:41 ]
Ik heb niets veranderd k heb juist de optimal defaults gekozen. Meer heb ik niet veranderd. K kan de clock frequence aan passen maar dit haalt niets uit. De fsb kan ik niet aanpassen.
Ok, maar ik vraag je of je nou wel of niet de clock frequency op 'manual' kan zetten. Ten tweede: heb je al met JP4 gespeeld? En waar staat die nu op?
K zou het niet weten. Hoe kan ik dit te weten komen.
Wat is JP4? Jumperswitch? als het dat is heb ik er nog niet aangezeten.
The Matsonic MS7192S motherboard is expandable via 4 PCI slots, 2 ISA slots, and a single AGP port. It also sports three 168-pin DIMMs, which can hold upto 768MB of active memory. PCI slots 1, 2, and 3 cannot hold full-size cards, however, due to the positioning of several wires and connectors.
Configuration of the MS7192S is accomplished from within the BIOS menu labeled "SeePU Chipset Features Setup"; not a single jumper need be touched to change either the clock multiplier, or FSB frequency. Jumper JP4, however, can be used to force the FSB to operate in Auto mode (which sets it to 66MHz, or 100MHz, according to the processor detected), or to 100MHz. No options pretaining to the adjustment of the CPU's core voltage are included.
Available FSB frequencies range from 66Mhz to 133Mhz, and include: 66/75/83/100 /103/112, and 133Mhz. A standard configuration is also offered for the particular CPU's recommended setting, and the system can be set to use a default setting wherin it automaticly determins the FSB setting according to the CPU that is installed.
Available clock multiplier settings range from 2X to 8X in steps of 0.5X.
uit deze review:
http://www.active-hardwar...ews/mainboard/ms7192s.htm
Even een beetje je best doen, het moet lukken...
Configuration of the MS7192S is accomplished from within the BIOS menu labeled "SeePU Chipset Features Setup"; not a single jumper need be touched to change either the clock multiplier, or FSB frequency. Jumper JP4, however, can be used to force the FSB to operate in Auto mode (which sets it to 66MHz, or 100MHz, according to the processor detected), or to 100MHz. No options pretaining to the adjustment of the CPU's core voltage are included.
Available FSB frequencies range from 66Mhz to 133Mhz, and include: 66/75/83/100 /103/112, and 133Mhz. A standard configuration is also offered for the particular CPU's recommended setting, and the system can be set to use a default setting wherin it automaticly determins the FSB setting according to the CPU that is installed.
Available clock multiplier settings range from 2X to 8X in steps of 0.5X.
uit deze review:
http://www.active-hardwar...ews/mainboard/ms7192s.htm
Even een beetje je best doen, het moet lukken...
Nou, misschien door de optie in het bios te veranderen? Een beetje moeite is ook niet verboden hoorVerwijderd schreef op 13 December 2002 @ 20:45:
K zou het niet weten. Hoe kan ik dit te weten komen.
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 20:51:
Ok ik zal eens in de bios kijken maar naar wat moet ik eigenlijk zoeken
Hm.. volgens de handleiding is het BIOS Features Setup, maar hij komt er wel uit (hoop ikGianni Rombios schreef op 13 december 2002 @ 20:54:
SeePU Chipset Features Setup
Vreemd. Nouja lumminsky, comôn je kunt het. Laat maar horen of het lukt
het is geluk Bedankt allemaal
Hij draait nu op 450mhz.
Nog even te melden: Ik kon hem op manual zetten en dan kon ik de mp en de fsb ook aanpassen. Met de mp aan te passen gebeurde er niks maar met de fsb wel.
Nog eens bedankt.
Nog een vraag waarop moet ik nu letten bij over te klokken. AGP? temps? pci? moet ik wat benchmarks draaien?
Hij draait nu op 450mhz.
Nog even te melden: Ik kon hem op manual zetten en dan kon ik de mp en de fsb ook aanpassen. Met de mp aan te passen gebeurde er niks maar met de fsb wel.
Nog eens bedankt.
Nog een vraag waarop moet ik nu letten bij over te klokken. AGP? temps? pci? moet ik wat benchmarks draaien?
Je komt nu op het grondgebied van onze vriendjes van Die-Hard Overclocking & Cooling ik zou daar maar gaan kijken en gebruik vooral de search(!!!).Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 21:06:
het is geluk Bedankt allemaal
Hij draait nu op 450mhz.
Nog eens bedankt.
Succes!
Check even ter oriëntatie
www.overclockers.com en dan database
Celeron 400 A Results....
Total Entries in Database for Celeron 400 A - 350
Average overclocked speed - 543 Mhz
Met die jumper JP4 waardoor je de FSB op 100 zet zou je op 600 uitkomen: de kans dat dat zomaar lukt is dus erg klein (gemiddelde van ervaren overclockers is dus maar 543 MHz)
Dat je de MP (multiplier die dus op 6 staat) niet kan veranderen klopt omdat die gelocked is (door Intel, MVRGR).
Hoewel het maar heel weinig lijkt is die 450 toch een leuk verschilletje omdat je FSB op 75 draait gaat hij net wat soepeler, ik vond dat op een Celeron 700 ook de moeite waard.
Als je de FSB op 83 zet moet je erg uitkijken of je schijf geen fouten geeft, dat gaat vaak niet goed. Je kunt je schijf ermee beschadigen..!
Hey lumminsky de groetjes.
www.overclockers.com en dan database
Celeron 400 A Results....
Total Entries in Database for Celeron 400 A - 350
Average overclocked speed - 543 Mhz
Met die jumper JP4 waardoor je de FSB op 100 zet zou je op 600 uitkomen: de kans dat dat zomaar lukt is dus erg klein (gemiddelde van ervaren overclockers is dus maar 543 MHz)
Dat je de MP (multiplier die dus op 6 staat) niet kan veranderen klopt omdat die gelocked is (door Intel, MVRGR).
Hoewel het maar heel weinig lijkt is die 450 toch een leuk verschilletje omdat je FSB op 75 draait gaat hij net wat soepeler, ik vond dat op een Celeron 700 ook de moeite waard.
Als je de FSB op 83 zet moet je erg uitkijken of je schijf geen fouten geeft, dat gaat vaak niet goed. Je kunt je schijf ermee beschadigen..!
Hey lumminsky de groetjes.
Pagina: 1