Toon posts:

netwerk : WinMe <--> Win98

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet dat er al meerdere topics zijn over het aanleggen van een netwerk en ik heb ze allemaal gelezen maar ik kom er niet uit.

Mijn situatie :
Pentium 166@200MMX
48 MB RAM
Realtek RT8019 LAN adapter
Win 98

Pentium Celly 533@625 :)
128 MB RAM
Realtek RT8019 LAN adapter
Kabel internet
WinMe

Ik gebruik een utp kabel van 5m. Ik gebruik alleen tcp-ip.
workgroup is hetzelfde, ip en subnet zijn ingesteld (192.168.0.* 255.255.255.0) Beide computers hebben een andere naam.
Kan iemand mij ff helpen ? kom er niet uit :(

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Gebruik je een hub of een cross-cable?

Branden er lampjes op je NICs? (geeft aan of er verbinding/verkeer is)

Kan je op de ene computer in een dos-prompt
ping <ip andere pc> intikken?

Bovendien bij bestandsdeling duurt 't altijd ffies voordat je de andere computers op 't netwerk ziet, wacht dus ff een paar minuten, misschien dat 't dan werkt

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ehh... Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem.

Verwijderd

Als je nou ook nog eens een vraag stelde dan zou't helemaal een mooi verhaaltje zijn!
(!)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

idd, heb je een hub, of een cross kabel.. Branden bij bijde netwerkaarten de lampjes als de comps aanstaan en de kabel erin zit?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Humz. ik sluit me aan bij de vorige posters: crosscable? die kun je gebruiken om 2 pc's direct te linken, als je via een hub werkt moet je gewone kabels hebben.
Ik heb nog een opmerking: ik zou even netbios gebruiken met client voor ms netwerken om je resources (hdd, printer, cd-r?) te delen. Dan moet je in TCP-IP even de binding met client voor ms networks losmaken anders kun je namelijk in principe via internet anderen laten meegenieten van jouw gedeelde sources :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een directe verbinding tussen de 2 comps dus cross cable.
Als allebei de comps aanstaan en de kabel er in zit branden bij allebei de kaarten de oranje en groene ledjes.

pingen doet ie niet.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 20:38 schreef Oviparous het volgende:
Ik heb nog een opmerking: ik zou even netbios gebruiken met client voor ms netwerken om je resources (hdd, printer, cd-r?) te delen. Dan moet je in TCP-IP even de binding met client voor ms networks losmaken anders kun je namelijk in principe via internet anderen laten meegenieten van jouw gedeelde sources :)[/quote]Bedankt zal ik zeker doen. btw ze kunnen zichzelf wel pingen maar elkaar niet.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Geen ping=geen netwerk. doe eens : ping 127.0.0.1 (of ping localhost) als dit wel werkt is je netwerkkaart ok, anders is die niet goed geinstalleerd. Als dit werkt, dan is je kabel niet ok (dus waarschijnlijk niet crosslink. Of is het soms 100 Mb en heb je full duplex aan staan!! bij cross moet die meestal uit.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar mezelf wil wel dus de kaarten zijn ok. Dan kan het dus alleen liggen aan de kabel (of een instelling die daar betrekking tot heeft) of een IRQ conflict.
klopt dit ? :?
Dit staat op mijn kabel :

(UL) E178558 TYPE CM 24 AWG 4 PR - c(UL) E178558 CMG-FT4 - ETL VERIFIED TIA/EIA 568A CAT-5 PATCH

Angelfire : hoe zet ik full duplex uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar

Netwerk werkt !!! :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Nu alleen nog ff zorgen dat de andere comp ook op internet ken. Ik download wel sygate ofzo.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Pak dan Winroute...
Sygate zuigt vacuum...:)
Pagina: 1