Beschikbare ruimte blijft gelijk :?

Pagina: 1
Acties:

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Mijn Maxtor 80 gig 7200 rpm(fat32) hangt aan de promise raid controller van mijn a7v333.
Ik had nog maar 759 MB beschikbare ruimte. Toen heb ik 3 gig aan meuk weggegooid. Ik zag dat er nog steeds 759 MB beschikbaar was.
Dus ff scandisk erover gehaald (ook badsectorscan). Nog hetzelfde probleem. Bij defragmentatie en sandra ziet hij ook maar 759 MB beschikbare ruimte.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:15
Jahwel.

Met Norton Utilities ff scannen. Dit proggie detecteerd vanzelf of het verkeerd word weergegeven. Als het dan verkeerd word weergegeven in Windows gaat ie dat voor je fixen :)

• HitmanWVU
Het is namelijk niet alleen windows. Sandra geeft het ook aan. Hoewel dit proggy natuurlijk onder windows draait.

Verwijderd

prullenbak wel geleegd?

• HitmanWVU
De prullenbak is uitgeschakeld

Ik heb nog wat getest. Bij het bijkopieren van bestanden word de beschikbare ruimte wel minder, maar bij het verwijderen word de beschikbare ruimte niet meer.

Verwijderd

toevalling norton protection oid ?

• HitmanWVU
Ik heb norton antivirus & systemworks

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

moet je je pc eens uitdouwen zondwer afsluiten, en dan dat ie automatisch scandisk doet, meetal repareert ie dan ook de fouten van fout weergegeven beschikbare ruimte...

• HitmanWVU
MiMiC schreef op 14 december 2002 @ 01:05:
moet je je pc eens uitdouwen zondwer afsluiten, en dan dat ie automatisch scandisk doet, meetal repareert ie dan ook de fouten van fout weergegeven beschikbare ruimte...
Heb scandisk ed al uitgevoerd.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Hoeveel geeft ie in dos aan?
Probeer anders eens in pure dosmode op te starten, en daar bv eens wat te wissen.

BF2 stats Systemen

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

sll

Probeer eens met een command box in de prullenbak te kijken. De prullenbak-administratie van Windows is namelijk niet altijd vlekkeloos.

Als je in de root van de schijf staat, doe dan:

code:
1
2
cd \RECYCLED
dir /a

Staan je bestanden hier nog?

[Edit]
Het is ongelooflijk, maar van Windows 95 tot en met Windows XP heb ik hiermee problemen gehad. Gisteren heb ik weer ongeveer een halve GB aan bestanden gevonden die de prullenbak-administratie 'kwijt' had geraakt.

[ Voor 33% gewijzigd door sll op 14-12-2002 02:05 . Reden: Toevoeging ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb altijd grote problemen gehad met software van norton, veeels te intrusief, speelt met je settings, vertraagt je bak. Alleen speeddisk is handig. De rest is het kwaad zelve. Ik zou het eens allemaal verwijderen.

specs

• HitmanWVU
sll schreef op 14 December 2002 @ 01:59:
Probeer eens met een command box in de prullenbak te kijken. De prullenbak-administratie van Windows is namelijk niet altijd vlekkeloos.

Als je in de root van de schijf staat, doe dan:

code:
1
2
cd \RECYCLED
dir /a

Staan je bestanden hier nog?

[Edit]
Het is ongelooflijk, maar van Windows 95 tot en met Windows XP heb ik hiermee problemen gehad. Gisteren heb ik weer ongeveer een halve GB aan bestanden gevonden die de prullenbak-administratie 'kwijt' had geraakt.
Heb het ff gechecked. Hier staat niks. Waarschijnlijk omdat ik bij de prullenbak heb aangegeven dat alles direct weg mag.

Verder had ik al in dos gekeken. Hier hetzelfde probleem. Niet van dat deleten ed.

• HitmanWVU
Ben ff wezen kijken in de norton opties. En die had de protected recycle bin weer aangezet :| Waarschijnlijk na een liveupdate, want ik weet zeker dat ik die op standard recycle bin had gezet.

Deze hield dus ongeveer 7 gig aan meuk vast. Hoop dat anderen hier wat aan hebben

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

gladiool schreef op 14 december 2002 @ 02:00:
Ik heb altijd grote problemen gehad met software van norton, veeels te intrusief, speelt met je settings, vertraagt je bak. Alleen speeddisk is handig. De rest is het kwaad zelve. Ik zou het eens allemaal verwijderen.
Dan doe je toch iets verkeers. Heb al jaren plezier van :

Norton-Antivirus
Norton- diskdokter
Norton Speeddisk
Norton systeminfo
Norton Internet Security
Norton Ghost
Norton Cleansweep

en evt. wat ik vergeten ben.

inderdaad, de systemwatch moet je nooit activeren. Helemaal niet met de default-settings. Met een paar tweaks heb je er prima software aan. Voor de gemiddelde nOOb is het iets teveel van het goede, dat wel.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1