audigy 2 platinum icm creative inspire 5.1 digital 5500

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een week een nieuwe computer, met een audigy 2 platinum in combinatie met de boxenset creative inspire digital 5500, aangesloten via een 4 geleider ministekker naar RCA (contrastekker), RCA naar RCA (stekker).

Het probleem is echter dat de rear speakers in alle gevallen (games, windows media player, enz) geen tot heel erg weinig geluid maken. Daarnaast doet de center speaker het soms, maar staat deze veels te hard (dat valt echter nog redelijk in te stellen). De front speakers doen het overigens naar behoren.

Het "vreemde" is echter dat bij de test via de afstandbediening, waar geen gebruik gemaakt wordt van de computer/software, alle boxen het naar behoren doen, maar bij de test via de software (nota bene van de fabrikant om te laten zien hoe indrukwekkend surround sound wel niet is) alleen de front speakers en de subwoofer werken.

Verder is alles goed ingesteld/aangesloten (5.1 instelling, drivers, draden goed aangesloten, dolby pro logic op kastje geselecteerd, enz)

Op het forum van creative vond ik een topic van iemand met hetzelfde probleem en kwam een moderator met de volgende tip: "The only way to get all 6 speakers to work without playing a Dolby Digital source into the decoder is to activate CMMS on the amp itself." Dat is allemaal wel leuk en aardig maar wat is CMMS en waar kan ik dat activeren op de 5500 (met 5 boxen, ipv de 6 waar de moderator het over heeft, of je moet de subwoofer meerekenen)? ik post dit ook hier omdat dáár niet/erg langzaam gereageerd wordt en ik dit probleem toch wel voor de jaarwisseling verholpen wil hebben

Nu kan ik (neem ik aan tenminste, nog niet geprobeerd) de subwoofer (+ boxen) wel via haar analoge uitgangen aansluiten op de audigy 2 met behulp van drie analoge draden (die nu naar het kastje gaan, en vervolgens 1 digitale draad naar de audigy 2) maar dan zet ik het kastje buitenspel en had ik net zo goed de 5300 kunnen kopen. Daarnaast heb ik dan de voordelen van het kastje (digitaal, snel switchen tussen in en uitgangen, vollumeregeling, enz) niet.

Alvast bedankt :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Lees de sticky

Dit topic is gesloten.