Toon posts:

Hoe Videokaart +TV out op TV aansluiten????

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een Guillemot TNT2 Ultra met TV out en wil die op een TV aansluiten voor games en internet enz. De TV heeft een scart aansluiting. Ik heb wel een klein kabeltje (+/-) 10 cm die bij de videokaart zat, en in een uitgang van de videokaart past.

Mijn vraag:

Wat voor kabel heb ik verder nog nodig en hoe duur is zoiets??? hoeft niet zo lang te zijn die kabel (paar meter)

Verwijderd

je hebt hiervoor een svhs kabel nodig.

je gaf al aan dat er op de tv een scartaansluiting zit dan heb je dus ook nog een svhs -> scart plug nodig.

Het beste is om een svhs verlengkabel te kopen en een svhs->scart blok.

kosten:

svhs kabel = vanaf 29.95 ( betere svhskabel is betere kwaliteit maar kost dan ook 49.95 )

svhs->scart blok = 49.95

PRMartijn

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx,

Maar die tv heeft ook een gewone aansluiting(gewone tv kabel) EN een scartaansluiting. moet die videokaart dan toch perse op de scart van de TV worden aangesloten??? Zodat ik dus die extra Scart blok moet kopen.

Verwijderd

Hoe bedoel je dat precies?
Wil je je videokaart op de coax ingang van je tv pluggen? Dat je er dus geen tv meer op kunt kijken ofzo? Ik heb zelf pas geleden precies het zelfde gekocht welliswaar voor een viperII.
Scartadapter 13,- (bij de gamma tja....)
svhs 5m 20,-

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Als je een beetje kan solderen zou ik eerst eens wat zoeken op internet :)
Er is bijna geen kabel onbeschreven als je weet wat voor plugjes er aan moeten :-)))

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
He R3d Baron,

Ik wil het hetzelfde als jouw doen. Ik hoef geen TV meer erop te kijken. Ik wil gewoon gamen/internetten enz op die TV.

Moet ik mijn monitor gewoon eraf gooien en die TV aansluiten??? Of moet ik nog een programma ervoor gebruiken????

IK heb Nvidia Detonator3 waarin iets staat over TV opties (NTSC en PAL).

Ik heb wel een kabel met aan de ene kant een Scart plug en aan de andere kant een Video in en/out plug (geel) maar weet niet of dit goed is. Anders koop ik wel ff een scart blok en een s-vhs kabel.

Wie kan me ff precies uitleggen hoe ik het fix???

----------------------------------
Who knows.......

Verwijderd

Topicstarter
Yo iemand???

Staat namelijk ook niet in de handleiding bij de videokaart. (TNT2 Ultra+ TV)

--------------------------------------
Gore or Bush, that s the question......

Verwijderd

Ik heb toevallig gister zo'n svhs kabel gehaalt en 'n svhs->scartplug gehaalt maar nu heb ik dus zwartwit beeld schijnt iets met y/l y/(iets) ofzo te maken te hebben las ik vanmorgen (ja ja zowaar de search gebruikt hier) kan ik in die scartplug niet wat draadjes omzetten dat ik wel kleur krijg?

--Ray

Verwijderd

Ik heb thuis een kabel gemaakt voor TNT2 utlra naar tv, die bestaat uit een tulip stekker voor beeld + 3.5"plug voor geluid en dan de scartstekker. Als je daar het "schema" van moet hebben moet je me maar ff mailen (Kijk ff bij mijn profiel voor mijn mailadres)

Verwijderd

'k zal er helaas niets aan hebben want die tnt2 hier heeft alleen 'n vshs out...

--Ray

Verwijderd

Okay!! gevonden tv-tool saves the day ;)

--Ray

Verwijderd

Sorry dat van die coaxshit in m'n eerste reply was een beetje onzin. Ik had niet goed gelezen, het begon een beetje laat te worden :-)
Nee je kunt je beeldscherm er gewoon aan laten hangen. Ik weet niet of je tegelijkertijd dan beeld kunt krijgen en in verschillende resoluties (ik kan namelijk m'n tv maar op max 640 x 480 zetten, maar dan springt de monitor resolutie daar ook op helaas. ik heb een viper II trouwens), maar het werkt wel. En zoals Yarvieh al zei kun je tv-tool gebruiken voor tnt2 kaarten.
<url>http://come.to/tvout</url>.
Maar ik weet niet wat voor tv je hebt, maar je moet geen wonderen van je tv verwachten als je gaat internetten ofzo. Ik denk dat je dat gewoon beter op je monitor kunt blijven doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx,

ff Tv tool gedownload. Maar nog niet geprobeerd. Ik heb een BT869 chip op TNT2.

Instellingen gewoon op PAl 800*600 laten staan? Ik heb een 63 CM Phillips monitor van +/- 5 jaar oud.

Ik heb wel een kabel met aan de ene kant een Scart plug en aan de andere kant een Video in en/out plug (geel) maar weet niet of dit goed is???

Anders moet ik een apart Scart blok en een s-vhs kabel kopen.

Ik ben niet van plan om blijvend m n TV aan te sluiten maar wil gewoon ff UT en Quake3 enzo checken op een 63 CM TV:)

------------------------------
!!!!
@@
--

Ik heb wel een kabel met aan de ene kant een Scart plug en aan de andere kant een Video in en/out plug (geel) maar weet niet of dit goed is. Anders koop ik wel ff een scart blok en een s-vhs kabel.
Pagina: 1