Ik heb dus een asus a7v333 maar kheb het volgend probleem: Ik wil dat men proc (een AMD 2200+) op 166FSB draait, dit lukt natuurlijk ni, maar zo te zien heb ik een geunlockte proc dus wou ik de multiplier verlagen en dan 166FSB gebruiken. Standaard is de multiplier 13.5x , maar ik wil de multiplier verlagen naar 11x zodat hij dan kan draaien op ongeveer 1826Mhz. Maar het moederbord wil dit echter niet, het laat me maar tot 13x gaan, en ik wil echt wel lager. Weet er hier iem een oplossing voor ? Kheb net de laatste BIOS versie (15) geprobeerd maar ik kan het nog altijd niet verlagen naar 11x. En ik heb Apacer DDR 333 dus dat zou wel moeten lukken.
Hoe weet jij dat je cpu geunlocked is...? lijntjes verbonden? of is t 'n tbred..?
als je de multiplier maar met een halve stap kunt verlagen dan betekent dit dat je AMD niet geunlockt is.
als je de proc meer dan een halve stap verhoogt OF verlaagt dan zal je pc niet opstarten, (na 10 sec. wel weer)
als je de proc meer dan een halve stap verhoogt OF verlaagt dan zal je pc niet opstarten, (na 10 sec. wel weer)
Verwijderd
Die athlon xp 2200 kon ik instellen van 12,5 tot 22, dat zijn de multipliers die beschikbaar zijn bij mij, nadat ik de pin-mod truuk had gedaan kon ik van 5 tot 12 instellen. Maar die van jou is dus in ieder geval niet unlocked.
Wel ik kan multipliers instellen van 13 tot 22 (of 24). Mss heb ik het mis op , maar ik dacht dat als je de multiplier kan veranderen je cpu geunlocked is , en ik heb al gehoord dat die 2200+ soms standaard unlocked komt.
Verwijderd
Dit is bij alle xp 2200+ zo, dat de multiplier van 13-22 beschikbaar is geloof ik, in ieder geval bij mij wel, maar de 5-12,5 zone is onbeschikbaar en die is juist het interessantst. Als je proc unlocked zou zijn kon je een mp van 5-22 instellen, die van jou is dus gewoon niet unlocked omdat dit niet kan.lordtino schreef op 13 december 2002 @ 19:51:
Wel ik kan multipliers instellen van 13 tot 22 (of 24). Mss heb ik het mis op , maar ik dacht dat als je de multiplier kan veranderen je cpu geunlocked is , en ik heb al gehoord dat die 2200+ soms standaard unlocked komt.
Ah zo ok, kzal eens kijken of ik em wel durf te unlocken, thnx fo your replies guys.
wat houd die pin-mod eigenlijk in?
Verwijderd
Onder je processor zitten allemaal pinnetjes, als je 2 bepaalde met elkaar verbindt krijg je de lagere mp settings, 5-12.5 i.p.v 13-22. Zo kun je dus je FSB flink omhoogschroeven. Het is niet echt unlocken omdat je niet alle mp's krijgt, 5-22, maar je krijgt wel de meest interessant, de 5-12.5GraasGast schreef op 13 december 2002 @ 20:06:
wat houd die pin-mod eigenlijk in?
Zou je me een link naar een guide kunnen geven om dat te doen, ik heb toch even op Google gezocht maar niks echt gevonden behalve een paar kits die te koop stonden.
edit: foutje weggehaald
edit: foutje weggehaald
[ Voor 9% gewijzigd door constantino op 16-12-2002 18:33 ]
ik heb hier ook een a7v333, en ik kan m'n xp1900+ ook MP geven tot 22 ofzo, maar dan heeft het geen ffct (loopt nog steeds op 1600mhz)
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Voor de pinmod die ik gedaan heb, kan ik je gewoon 1 plaatje mailen waar je genoeg aan hebt.
Koop HEEL dun draad en maak het 4mm lang (liefst koper) en leg dat in 2 gaatjes van je socket, is ff gepiel heeft bij mij 1 uur geduurd
als je wil kan ik je het plaatje wel sturen, probeer me te bereiken op icq ofzo.
Koop HEEL dun draad en maak het 4mm lang (liefst koper) en leg dat in 2 gaatjes van je socket, is ff gepiel heeft bij mij 1 uur geduurd
als je wil kan ik je het plaatje wel sturen, probeer me te bereiken op icq ofzo.
als hij gelockt isq3a_manchurian schreef op 13 December 2002 @ 18:53:
als je de multiplier maar met een halve stap kunt verlagen dan betekent dit dat je AMD niet geunlockt is.
als hij dat wel kan is hij gewoon ge unlockt
en btw als hij na 10 sec reboot staat hij bij een asus in SAFE MODE
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Mja , dacht ik ook, maar ik vraag me dan toch wel af waarom ik die MP niet lager krijg dan 13x
Ik heb een soortelijke (volt) mod gedaan op m'n p4.
Ik heb met een loep op mijn werk en een 3e hand (houdertje) een alu draadje om 2 pinnetjes gevlochten aan de buitenkant, vervolgens afgeknipt en met een pincet over de juiste pinnetjes geduwd.
Dit was binnen 10~15 minuten geklaard, let wel, zonder goed gereedschap zal je er ongetwijfeld langer over doen.
Ik heb met een loep op mijn werk en een 3e hand (houdertje) een alu draadje om 2 pinnetjes gevlochten aan de buitenkant, vervolgens afgeknipt en met een pincet over de juiste pinnetjes geduwd.
Dit was binnen 10~15 minuten geklaard, let wel, zonder goed gereedschap zal je er ongetwijfeld langer over doen.
Verwijderd
heb zelfde cpu en ram en krijg em nu niet hoger dan 1926mhz op multiplier 13.5 en fsb op 142
hoger loopt hij niet meer stabiel
Pagina: 1