Ik heb hier 4 PC's (2 WinXP+ 1 WinME + Freesco)met realtek 8139 NIC's aan een safeway 10/100Mbit 8 port switch. Bij bestanden kleiner dan 300 Meg vliegt de snelheid, echter bij grote bestanden word Windows ontzettend langzaam. Als ik in de taskmanager kijk dan gebeurt deze performance decrease wanneer mijn geheugen vol is (alle comps hebben 512 MB behalve de Freesco) Ik vermoed dus dit dit een probleem met de realtek netwerkkaart is in combinatie met een VIA chipset. Alle PC's uitgevoerd met VIA chipset hebben dit probleem behalve mijn Dell Laptop met Intel Mini Pro (van de compaq naar de Dell Lattitude 600). Die pompt altijd stevig door. Zijn hier workarrounds voor?
Ik heb verschillende 4 in 1 drivers en realtek drivers geprobeerd. Ik heb 1 KT133 (Asus A7V-E) 1 KT-333 (MSI-geval) en een compaq P4 1500 (met realtek). Allen dus de 8139 chip. De problemen treden dus op zodra het geheugen volloopt (512MB).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb verschillende 4 in 1 drivers en realtek drivers geprobeerd. Ik heb 1 KT133 (Asus A7V-E) 1 KT-333 (MSI-geval) en een compaq P4 1500 (met realtek). Allen dus de 8139 chip. De problemen treden dus op zodra het geheugen volloopt (512MB).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik ben malle Pietje niet.