Realtek problemen bij grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb hier 4 PC's (2 WinXP+ 1 WinME + Freesco)met realtek 8139 NIC's aan een safeway 10/100Mbit 8 port switch. Bij bestanden kleiner dan 300 Meg vliegt de snelheid, echter bij grote bestanden word Windows ontzettend langzaam. Als ik in de taskmanager kijk dan gebeurt deze performance decrease wanneer mijn geheugen vol is (alle comps hebben 512 MB behalve de Freesco) Ik vermoed dus dit dit een probleem met de realtek netwerkkaart is in combinatie met een VIA chipset. Alle PC's uitgevoerd met VIA chipset hebben dit probleem behalve mijn Dell Laptop met Intel Mini Pro (van de compaq naar de Dell Lattitude 600). Die pompt altijd stevig door. Zijn hier workarrounds voor?

Ik heb verschillende 4 in 1 drivers en realtek drivers geprobeerd. Ik heb 1 KT133 (Asus A7V-E) 1 KT-333 (MSI-geval) en een compaq P4 1500 (met realtek). Allen dus de 8139 chip. De problemen treden dus op zodra het geheugen volloopt (512MB).

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

uh ff-n opmerking; hoe groot zijn je swap files??

• BeachPatroller
Mijn comp (KT133+winme)
Minimum 0
Maximum 1536

Bij winXP (buurjongen) Let windows manage my virtual memory

Verwijderd

oke, was er niet een rekensom voor swap file's 2x hoeveelheid geheugen + 10% ? dus zet ff-n begin bij 1300 tot 1700....

Verwijderd

Hmmmz... nooit problemen mee gehad :p (ik pomp dr nog wel eens een gig of wat door :9~

Euh wat heeft die VriesCo ermee te maken? Die zit toch alleen aan inet en de switch?
Of stuur je die 0.5 Gb door de VriesCo naar de andere PC...? :X

edit:
Quinto:
Ligt er natuurlijk wel aan wat je doet... x2.2 is leuk voor t normale werk, niet als je dr met regelmaat zulke grote bestanden doorheenpompt, én ook nog wil fotosoapen, etc. Bovendien kan ie beter min = max doen... Dan hoeft windows niet de hele tijd te rekenen, en de swapfile groter/kleiner te maken! Mogelijk trouwens ook een ruimte probleempje bij die XP :X Hoe meer je overpompt, hoe groter die schijf moet zijn, tot t gekopieerde ruimte gaat pikken (owjee TROUBLEZ!!!) van de swapfile wat in de min=max-mogelijkheid niet mogelijk is!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 18:10 ]

• BeachPatroller
Die freesco heeft er idd weinig mee te maken. Het gaat om de van client naar client. Die swap file daar had ik al geexperimenteerd maar dat maakt niets uit. (net jouw instellingen geprobeerd), het probleem blijft.
Al mijn kaarten hebben een eigen IRQ (SBLive+ symbios scsi + radeon 8500) Ik probeer alleen zo volledig mogelijk te zijn, daarom betrek ik die freesco er maar bij.
Die realtek die slurpt dus bij het pompen al mijn physical memory op. Hoe groot die swapfile ook is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 18:06:

edit:
Quinto:
Ligt er natuurlijk wel aan wat je doet... x2.2 is leuk voor t normale werk, niet als je dr met regelmaat zulke grote bestanden doorheenpompt, én ook nog wil fotosoapen, etc. Bovendien kan ie beter min = max doen... Dan hoeft windows niet de hele tijd te rekenen, en de swapfile groter/kleiner te maken! Mogelijk trouwens ook een ruimte probleempje bij die XP :X Hoe meer je overpompt, hoe groter die schijf moet zijn, tot t gekopieerde ruimte gaat pikken (owjee TROUBLEZ!!!) van de swapfile wat in de min=max-mogelijkheid niet mogelijk is!
Sorry maar ging er even van uit voor het standaard netwerk verkeer ja, maar hier heb ik thuis nooit problemen mee gehad, heb zelf ook die kaarten, met via tech, alleen geen XP maar 2x win2000

Heb alleen een routertje tussen hangen... :D

• BeachPatroller
RCy2k
Wat is jouw configuratie? Welk PCI slot? Welke drivers welk OS?
Ik heb het probleem overigens ook wanneer ik met USB in de weer ga (mijn digitale camera).

Eerste foto's download ie snel na een tijdje zakt de snelheid in elkaar. Ik heb nu USB overigens weer gedeactiveerd omdat deez anders een IRQ conflict veroorzaakt.
Komt dit probleem bekend voor?

Op de laptop gebruik ik overigens Win2000 Proffesional. Maar die Dell heeft ook dan out of tha box hele relaxte hardware die het zonder gekut doet met standaard drivers (in tegenstelling tot die via rotzooi)

[ Voor 24% gewijzigd door BeachPatroller op 13-12-2002 18:28 ]

• BeachPatroller
F.Y.I.
Ik heb zojuist mijn realtek vervangen met een 3com905B-TX. Het probleem blijft, ik vermoed dus dat het alleen aan de VIA chipset ligt.

Gaat er nu bij iemand een belletje rinkelen?

Verwijderd

Beach... ik heb geen troublez hoor :+

Ik ga maar niet alle configuraties posten van al die systemen die ik draaiende hou... Heeft niet zoveel zin denk ik...
gebruikte kaartjes: Realtek 8139 / Intel Pro 10/100
1x netwerk: ASUS CUV4X + E-versie, 1x Chaintech 6BTM, compraq lappie, DFI K6V3B+, Biostar pentium1 166mmx (nog wat... i.i.g. intel chippies). Daar zit 3 keer een via chipset in... allen met 4 in 1 driverkes... 1x IntelPro 10/100 rest realtekkies 8139 :+
ander netwerk: 2x ASUS CUV4X en nog een oude intel pentium realtekkies... etc. etc.
Ik ga dus niet alles opnoemen... alleen zeg ik dat ik niet wegga als t niet loopt! Tot nu toe weinig werk gehad aan die "hobby-klusjes"

OS's gemengd... dr draait van alles vanaf win98SE, win2K en XP...

PCI-sloten? Hmmmz in ieder geval niet de eerste, en niet de laatste... afhankelijk van t moederbord :p

USB... ik weet niet wat voor moederbord je hebt... maar soms (vooral bij oudere systemen) kun je IRQ's toewijzen aan een slot ofzo... :9~

Hmmmz... ik snap dr geen jojo meer van... t ene moment breng je heel overtuigend dat je geen IRQ-troublez hebt... en nu toch wel... Los eerst die IRQ-troublez op! Daar zit je probleem met die realtek/andere netwerk kaart ook... :+

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op welke manier heb je die bestanden proberen te versturen?
Misschien eens op een van de pc's een ftp-servertje draaien en kijken of het downloaden daarvan wel goed gaat :?

• BeachPatroller
doormiddel van gewoon filesharring, ik heb geen ftp server draaien, misschien ligt het wel aan filesharring ofzo ben nu moe, probeer ik andere keer wel

Pagina: 1