AT voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb hier nog een AT voeding liggen, en nu vraag ik me af hoe het kan dat dit ding 1 bundel draadjes heeft (de power connectors voor cdroms, harddisks & floppies, samen met de 2 connectors voor de mobo & nog 2 losse draadjes) ipv van 2 bundels, waarvan er 1 is zoals ik net had opgenoemd (k denk zonder die 2 losse draadjes) en nog 1 bundel naar de aan/uit schakelaar.

Maar nu is mijn vraag: zijn de 2 losse draadjes de draadjes die dienen als aan/uit schakelaar?
(beetje rotte formulering al zeg ik het zelf :))

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>beetje rotte formulering al zeg ik het zelf [/quote]Ik snap er idd geen moer van.

Maar de kabel die naar de aan/uit schakelaar gaat betaat normaal gesproken uit de kleuren Zwart/Wit/Bruin/Blauw, gebundeld in 1 huls, met soms nog een draadje voor de aarde.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 09:47

sus

is druk :+

De aan/uit schakelaar is een dikke (zwarte) kabel met een drukknop of met vier klemmetjes.

De twee draadjes zijn waarschijnlijk om een FAN aan te sluiten.

Dit is bij mij in ieder geval zo. (Heb meerdere AT voedingen van verschillende merken)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

:? Ikke nie snappe

Maar sluit iig die draadjes van je voeding niet verkeerd op de schakelaar aan, dan zit je huis een tijdje zonder stroom (totdat je de stoppen vervangt) en naar je voeding kun je ook fluiten.
Heb ervaring...

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
die kabel met 4 draadjes zit dus niet aan de voeding.
en ik weet zeker dat het een AT voeding is, daar de mobo-stekkertjesd die eraan zitten.