Toon posts:

Uber Net-MD speler goedkoop of MP3 speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een draagbaar muziek apparaat om mijn al zwaarachterhaalde walkman te vervangen en heb al talloze recenties over md-spelers en mp3 spelers gelezen maar ik kom er niet uit. Die mp3 spelers zijn wel snel en handig maar op een md-speler kan nu nog steeds veel meer en heeft meer functies dus waarom doen mensen steeds md-spelers weg voor mp3 spelers? ik heb bv die Net-MD spelers gezien en die slaan muziek al met 32x op dus dat valt mee. de mp3 spelers zijn ook nog eens duur.

Ik wil dus zo'n MZ-N707 van sony kopen op ebay voor maar 200 eurotjes (kweet ook niet of dat wel veilig is) maar eerst ff jullie mening t.o.v. mp3 spelers? (b.v. de Creative Muvo met 128 MB is ook wel redelijk geprijst)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=1943832046

Zijn er trowens lui die deze al hebben? Ik hoor dan graag wat je er van vind!

Edit:
ter vergelijking ook even een Muvo link:
http://www.nomadworld.com/products/muvo/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:15 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mp3 CD spelers zijn ook niet erg duur meer, en wel makkelijk (helemaal met CD-RW)
Ik denk vooral omdat er veel meer op 1 schijf past :)

Verwijderd

Topicstarter
Hielkej schreef op 13 december 2002 @ 17:12:
Mp3 CD spelers zijn ook niet erg duur meer, en wel makkelijk (helemaal met CD-RW)
Ik denk vooral omdat er veel meer op 1 schijf past :)
nou ja ik bedoel eerder die met compact flash of smart media kaarten. die cd-spelers zijn mij te groot, ik heb liever zo'n ding dat in je zak kan zodat hij overal mee naartoe kan.

Verwijderd

kijk eens naar de freecom beatman2 met van die kleine cdtjes die zijn zeer goed
ik spreek uit ervaring want ik heb er zelf ook een :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, die veiling loopt over twee en half uur af dus dan heb ik als het goed is wel een van de nieuwste md-spelers voor 200 euro :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In dat geval zou ik idd voor de minidisk gaan. Het nadeel daarvan wel is dat er draaiende onderdelen in zitten en dat de batterijen minder lang meegaan.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 17:41:
nou ja, die veiling loopt over twee en half uur af dus dan heb ik als het goed is wel een van de nieuwste md-spelers voor 200 euro :)
Hmm das dus deze: http://www.sonystyle.com/...NiasAAADyWhXA1ReM&Dept=pa

Ziet er goed uit, doet 50 uur met 1 AA en komt met een oplaadbare batterij en oplader. Ik ga je denkik maar outbidden want die wil ik ook! :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hielkej schreef op 13 December 2002 @ 17:43:
In dat geval zou ik idd voor de minidisk gaan. Het nadeel daarvan wel is dat er draaiende onderdelen in zitten en dat de batterijen minder lang meegaan.
ik dacht juist dat een MD 'best' zuinig is :?
ik speel met m`n 505 ofzo zo`n 40/50 uur op 1 alkaline..

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Aidix

Geluidspietlut

MD werkt veeeel beter dan die MP3 onzin, probleemloos systeem. Alleen is het wel een AUDIO opnamesysteem en geen veredelde cdromspeler. Je zal dus wel je muziek op moeten nemen, maar het resultaat kan MP3 niet aan tippen.

Verwijderd

Aidix schreef op 13 december 2002 @ 17:57:
MD werkt veeeel beter dan die MP3 onzin, probleemloos systeem. Alleen is het wel een AUDIO opnamesysteem en geen veredelde cdromspeler. Je zal dus wel je muziek op moeten nemen, maar het resultaat kan MP3 niet aan tippen.
Dit klopt allemaal..

Alleen moet de Topic starter niet denken dat de kwaliteit van dat 32x opgenomen spul even goed is als de standaard Atrac Compressie.

De Kwaliteit gaat dus naar beneden wanneer je de muziek met 32 speed over zet ipv van 1x.

Ik zou voor de MD gaan btw :)

sorry voor de kromme zinnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 19:12 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 18:11:
[...]

Dit klopt allemaal..

Alleen moet de Topic starter niet denken dat de kwaliteit van dat 32x opgenomen spul even goed is als de standaard Atrac Compressie.

De Kwaliteit gaat dus naar beneden wanneer je de muziek met 32 speed over zet ipv van 1x.

sorry voor de kromme zinnen
Klopt want @32 speed neem je op @lp4 en dat is niet om aan te horen.

In maart komt de n10 op de markt die kan wel sneller de md's beschrijven @ bijv. lp2

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 17:26:
kijk eens naar de freecom beatman2 met van die kleine cdtjes die zijn zeer goed
ik spreek uit ervaring want ik heb er zelf ook een :)
ik heb ook een beatman 2, en het is eigenlijk een rotding. meeste cd's slaan over als een gek en rw's zijn helemaal erg. verder kan je er weinig op instellen. een eq voor rock jazz en classical geloof ik. alsof je daar wat aan heb.
ben weer m'n elcheapo sharp md gaan gebruiker. is een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zeg... wie heeft me beoutbid? Dan maar ff een andere manier vinden om hem goedkoop uit de VS te krijgen ;( :P

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 13 december 2002 @ 18:30:
[...]

Klopt want @32 speed neem je op @lp4 en dat is niet om aan te horen.

In maart komt de n10 op de markt die kan wel sneller de md's beschrijven @ bijv. lp2
MDLP4 niet om aan te horen?

Ik heb nu denk ik een maandje mijn sony net-md 707 en na het vele lezen in topics hier zei men dat MDLP4 voor geen meter klonk, dus ik vanaf het begin maar opnemen op MDLP2.

Zit er een gast bij mij in de klas ook met een net-md, dus ik ff zijn mindiscje luisteren en hij had opgenomen op MDLP4, en ik hoor gewoon geen verschil.

Mijn oren zullen dan wel verrot zijn ofzo, maar tussen MDLP2 en 4 hoor ik geen verschil.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 19:51:
Nou zeg... wie heeft me beoutbid? Dan maar ff een andere manier vinden om hem goedkoop uit de VS te krijgen ;( :P
Ik zou gewoon een nieuwe n707 kopen, bijvoorbeeld in duitsland (www.mediaran.de)
Daar verkopen ze helaas niet meer de n707 zie ik net. Maar wel de n505 voor €222,- :)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
als je mensen in amerika kent is deze erg handig:
http://www.etronics.com/product.asp?stk_code=sonmzn707blu

162 dollar :*) ze leveren niet internationaal maar als je daar mensen kent kan je ze hem laten opsturen :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:23 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

RekZ schreef op 13 December 2002 @ 19:58:
[...]

MDLP4 niet om aan te horen?

Ik heb nu denk ik een maandje mijn sony net-md 707 en na het vele lezen in topics hier zei men dat MDLP4 voor geen meter klonk, dus ik vanaf het begin maar opnemen op MDLP2.

Zit er een gast bij mij in de klas ook met een net-md, dus ik ff zijn mindiscje luisteren en hij had opgenomen op MDLP4, en ik hoor gewoon geen verschil.

Mijn oren zullen dan wel verrot zijn ofzo, maar tussen MDLP2 en 4 hoor ik geen verschil.
idd ik hoor ook absoluut geen verschil tussen lp2 en lp4, snap niet wat mensen zeuren over het verrotte geluid van lp4.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik zou snel een afspraak maken met de KNO arts want jullie hebben echt een probleem met jullie oren.
LP4 heeft een lowpass filter op 13khz staan, en de vervorming is echt gruwelijk.

Ik zal me wel weer opofferen om wat testmateriaal te maken, dan kan je het nog even goed beluisteren.....

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

doe dat ben erg benieuwd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

http://www.revolution70.net/lp.mp3

Begint met LP2

op 00:23s LP4 slis slis en stereo imaging helemaal weg

00:58 weer LP2

1:14 CD audio

Verschil tussen LP2 en CDA is erg lastig maar ook zeker te horen bij de juiste nummers & apparatuur!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Aidix schreef op 13 december 2002 @ 21:37:

Begint met LP2

Verschil tussen LP2 en CDA is erg lastig maar ook zeker te horen bij de juiste nummers & apparatuur!
Mja, maar wordt het verschil nu niet heel erg overdreven doordat er ook nog informatie verloren gaat bij het converteren naar mp3 ?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dus volgens jou doet een een 320kbit mp3 met de allerzwaarste instelling van Lame 3.93 afbreuk aan het geluid van een LP4tje?? :O :Z

Het is godsonmogelijk het verschil te horen tussen CDA en die instelling..

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Aidix schreef op 13 december 2002 @ 21:37:

Begint met LP2

mm idd met me zeer gevoelige senheiser hoor ik duidleijk verschil :/

maareh ik ga toch 505 halen denk ik
(is deze lp met netmd of gewone md lp opgenome btw :?)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Met NetMD, maar via je MD recorder klinkt het net zo gruwelijk.
LP4 op je recorder opnemen heeft een nog verder afgeknepen lowpass filter, dus het klinkt nog doffer. Dit in een poging de vervorming iets te verminderen.

Voor toekomstige solid state spelers (http://www.sony.jp/CorporateCruise/Press/200212/02-1210/)
heeft sony inmiddels Atrac3+ ontwikkeld. Dat klinkt bij 64kbit zeer acceptabel, ongeveer als een goede 96kbit MP3. Helaas hebben die Kneuz0rx bij sony meteen 64kbit als maximale bitrate gekozen, dus een enorm goede 132kbit Atrac3+ zit er niet in |:(
Pagina: 1