Toon posts:

Creative SBPCI Ensoniq Probleem [ES1371;ES1373]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze soundcard, waar ik geen drivers bij heb gekregen. Dat is ook niet het probleem, want die heb ik wel.
Mijn probleem is dat het systeem de kaart wel herkent (en werkt correct), maar zodra ik iets wil afspelen geeft hij een error, en zegt dat het systeem niks kan afspelen. Dit is zowel het geval bij WIN98 als bij XP.
Wel opvallend: Als ik bij volumeregeling de WAVE-volume hoger of lager zet gaat dit erg langzaam en met schokken. Ik heb het idee dat het aan mijn IRQ-bezetting kan liggen. Zowel mijn SB als TV-kaart (Hauppauge) gebruiken IRQ 10.

Kan iemand me verder helpen?
(systeem: Intel Celeron 333/128MB/5GB)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
gewoon even kaarten swappen naar andere pci sloten wil wel es helpen. anders in je bios de boel handmatig installen -> PnP OS op 'no' zetten.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Heb je al gespeeld met de geluids-instellingen in het configuratiescherm? Of anders de hardware-interrupt zelf instellen bij de 'Bronnen' van 'Systeem' (configuratiescherm).
Ik heb hem zelf ook gehad onder Win98 en dat werkte goed.
Welke drivers gebruik je? Ver: 4.05.1139 ?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

shared interupt zou bij 98 niet zo'n groot probleem moeten zijn. Gebruik anders eens een ander PCI slot.

bij www.pcpartner.com zijn goed werkende drivers weg te halen. ze hebben veel onboard audio op basis van die chips gemaakt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden