athlon 850 overclock settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik heb een vraagje
ik heb een msi k7 pro2 moederbord met athlon 850 cpu en een coolermaster erop.
radeon 8500le op 280 mhz draaien.
ik kan overclocken door clock bij slight adjust hoger te zetten bv 110
probleem is ... dat dit eerst goed werkte maar er ineenz rare vastnaaiers bij kwamen zitten.
dit kan ook natuurlijk door videokaart gebeuren.
maar welke settings kan je nog meer overcloken?
cpu vcore select? ( nu default )
cpu vio selcet? ( nu 3.3 )
cpu clock ratio? ( nu default )
36 graden warm

[ Voor 51% gewijzigd door streafer op 13-12-2002 18:02 ]

Verwijderd

Ligt het aan mij of praat jij geen Nederlands?

Maar ik zou geen antwoord weten want je praat onzin.

Je overclockt iets van 3.3 naar 3.45? Heb je het dan over de Cas Latency of over voltage en waarvan?

Wat overclock je?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neem even de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) door, want volgens mij ben je gewoon het voltage van je geheugen aan het verhogen...en daarmee wordt het niet sneller ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• streafer
  • Niet online
zo beter?

[ Voor 88% gewijzigd door streafer op 13-12-2002 19:24 ]

• streafer
  • Niet online
weet niemand wat settings zodat je redelijk kan overcloken???

Verwijderd

je bent niet zo slim he. verhoog gewoon je mp of fsb!! simpel toch. en je moet wel weten wat je doet hij. wie gaat er nou zomaar met het voltage kloten.

• streafer
  • Niet online
euh alles staat op default hoor behalve nu dan clock bij slight adjust die staat op 105 ... 893 mhz.
alleen als ik 110 wat ie eerst wel aankon krijg ik nu rare vastlopers.
maar daar is dus niks aan te doen volgens jouw.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als hij het eerst wel op 110 deed en nu niet meer lijkt het erop dat de processor richting Filistijnen aan het gaan is... Het is een 850 dus eigenlijk een ouder beestje waar je maar beter wat zuinig op moet zijn.

Zo niet, dan de cpu vcore een stapje verhogen, ik zou niet teveel verhogen anders heeft hij het snel gehad.

Verwijderd

Volgens de MSI website (archives) bestaat de MSI K7 PRO2 niet..... Wel een K7 Pro(MS-6195) (Slot A plank) of een Socket A plank van een type K7T- Pro2- })

Dus wij weten bij GoT niet waar je het over hebt, draai je een Athlon classic of een Athlon Tbird Slot A of een Athlon Tbird socket A. Erg belangrijk om te weten wat voor cpu je hebt....

Overigens als het een classic is, kan het zijn dat je L2-cache aan het vergaan is door een te 'hoge' clockfreq. van je L2.

edit: Beetje sockelig geweest ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 20:18 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

sockel ?? :/
ok het zit zo als je rare vast lopers krijgt probeer eens de Vcore iets hoger in testellen let hier bij wel goed op de temps ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• streafer
  • Niet online
lol
die oban is tot nu toe het wakkerst :)
het is een k7t pro 2-A ATX VA ook wel een k7t pro2-a (ms-6330) om precies te zijn ...
en wat is een goede vcore? hij staat nu op default en daarna krijg ik 1.550

[ Voor 46% gewijzigd door streafer op 15-12-2002 21:10 ]

Verwijderd

Okidoki het is dus een Tbird Socket A cpu. Daar heb ik geen kaas van gegeten slechts een beetje ervaring met de classic Slot A. :+

Jammer voor je, suc6

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom ga je niet gewoon lekker zelf oc'en ipv het aan ons te vragen ?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Default = 1.7 overigens.
Valt heel weinig aan te klokken.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1171

waaruit dit stukje:
Our Athlon 850 sample was no different, we were able to hit 950MHz at the default voltage setting of 1.70v without any problems at all. Increasing the clock multiplier to 10.0x resulted in being able to POST at 1000MHz (1GHz) as well as enter Windows at this landmark speed. We managed to run a couple of trials of Winstone, but the system wasn’t stable enough at 1.70v. Bumping up the core voltage to 1.80v increased the stability, but the system still wasn’t rock solid.

The limiting factors here could have been the L2 cache speed, which was 400MHz, or heat since the CPU was being air-cooled. The important thing to keep in mind here isn’t that the 850 failed to reliably overclock to 1000MHz using very little tweaking, the important thing is that the potential to reach 1000MHz using conventional overclocking methods is there with currently available Athlon CPUs. Using Swiftech’s MC1000 cooler and a slightly higher core voltage settings (1.85v or 1.90v) it wouldn’t be surprising to see the setup run flawlessly at 1000MHz.

en uit de database van www.overclockers.com

AMD K7 850 Results....

Total Entries in Database for AMD K7 850 - 70
Average overclocked speed - 1000 Mhz

[ Voor 70% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-12-2002 23:21 ]

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 15 December 2002 @ 00:52:
Als hij het eerst wel op 110 deed en nu niet meer lijkt het erop dat de processor richting Filistijnen aan het gaan is... Het is een 850 dus eigenlijk een ouder beestje waar je maar beter wat zuinig op moet zijn.

Zo niet, dan de cpu vcore een stapje verhogen, ik zou niet teveel verhogen anders heeft hij het snel gehad.
Zuinig op 850? Ik heb er hier een lopen @ 1150. >:) Ik heb em toch maar over dus als ie overlijdt dan heb ik nog een Duron die naar de eeuwige processorvelden mag... Ik hoop dat ik nu niet Front Anti Processor Mishandeling en Misbruik over me heen krijg.

Verwijderd

DOC FAQ werk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.