Toon posts:

Eat your heart out!! WIFI link op 310 km!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WORLD'S LONGEST WI-FI CONNECTION MADE BY THE SWEDISH SPACE CORPORATION

Wireless broadband connectivity achieved over 310km }) using equipment from Alvarion

December 13, 2002 -- The Swedish Space Corporation (SSC) announced today that they have transmitted information via a broadband wireless link over a distance of 310km. They believe that this is the longest distance achieved using wireless connectivity.

The link was made between a stratospheric balloon that was launched from Esrange near the town of Kiruna in northern Sweden and a base station located near Esrange.

Onboard the balloon was an antenna supplied by Alvarion, the world's most successful provider of broadband wireless products. The antenna was connected to a high-power amplifier with 6 watts power output, a camera and a server.  Data, such as environmental conditions and weather patterns, was collected and the information was sent back to Esrange via an Alvarion base station which measured 2.4 meters with 6 watt power output and automatic tracking of the antenna using GPS technology.

Information received at the base station was then sent back to Esrange via the internal network. The information between the balloon and the base station was transmitted over the 2.4GHz spectrum (2480 Mhz which the SSC is allowed to use with higher ERP) with a stable signal strength of -68 dBm.

The round trip ping response at 300Km was 300-500 mSec.

The weather balloon reached a maxium height of 29.7 km and drifted steadily. It finally touched down east of Sodankylä in the northern part of Finland, having travelled approximately 315 Km.
Lars-Olov Jonsson, System engineer RF and microwave, at SSC Esrange commented: “This is an amazing technical achievement, the difficulty of which should not be underestimated. Alvarion has developed extremely robust equipment capable of operating in a very harsh environment. Its technology has helped us save money, time and energy.”

Zvi Slonimsky, CEO of Alvarion, said: “Time and time again, wireless is proving to be a genuine option in the broadband arena for enterprises, incumbent and alternative operators looking for alternatives to fibre and satellite to be continued.”

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Pfrt ja nogal logisch als je kijkt wat voor link het is.. My god..

2.4 meter schotel met gps tracking , dikke amp's (hierdoor is je wireless link dus niet meer zomaar legaal maar heb je een vergunning nodig), geen gebouwen en storende invloeden op de grond.. DUH..

op zich natuurlijk hartstikke mooi, maar om dat nou nog Wifi te noemen.. nee..

IP Rocks

Verwijderd

nou, beam mijn kant maar ff op dan.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Het is wel een leuk idee voor mensen die een netwerk willen bouwen met een persoon die een paar honderd meter of een paar kilometer. :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

aKra

Intentionally left blank.

Het is alleen jammer hoe verder het is, hoe hogere "ping" je krijgt (mSec zoals hier wordt aangegeven).

Jammer genoeg moet je zendvergunning vragen in Nederland voor dit soort dingen ;(

Intentionally left blank.

Verwijderd

doe mij maar een kabeltje voorlopig :)

Verwijderd

Ik vind wel dat er een beetje "valsgespeeld" is. De verbinding was de lucht in en niet over de grond

• The_Greater
Volgens mij gebruikt het officiele Wifi maar een milliwatt. Deze gebruikt 6watt en een dikke richt antenne met GPS. Geen wonder dat ze ver komen :/

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:47
The_Greater schreef op 14 December 2002 @ 20:23:
Volgens mij gebruikt het officiele Wifi maar een milliwatt. Deze gebruikt 6watt en een dikke richt antenne met GPS. Geen wonder dat ze ver komen :/
correctie: 100 mwatt, das het maximale vermogen wat je de lucht in mag sturen met wifi

• The_Greater
kieskes schreef op 14 december 2002 @ 20:41:
[...]

correctie: 100 mwatt, das het maximale vermogen wat je de lucht in mag sturen met wifi
Er moest staan "een paar milliwatt" :) Dus dit signaal is 60x sterker.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 14-12-2002 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 11:22:
Ik vind wel dat er een beetje "valsgespeeld" is. De verbinding was de lucht in en niet over de grond
Mee eens, maar wees nou eerlijk is duidelijk een LVT (leuk voor thuis)

Als ik maar 1/16 van die afstand kon halen maar helaas :(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

aKra schreef op 14 December 2002 @ 11:12:
Jammer genoeg moet je zendvergunning vragen in Nederland voor dit soort dingen ;(
Een zendmachtiging krijg je niet zomaar, die moet je verdienen door te slagen voor je examen. Maar dan nog, dan mag je niet op de 2,4Ghz gaan zenden hoor ;)
Die frequenties zijn alleen maar voor de grotere telecom providers zoals: SSC
Pagina: 1