Wel ping naar netwerk maar geen netwerk XP

Pagina: 1
Acties:

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
Ik heb hier 3 computers met XP, gekoppeld via een router aan het internet.
Alledrie de computers hebben internet, 2 van de 3 zien elkaar wel en kunen op elkaars schijf, naar en vanaf de derde pc kan wel gepingd worden maar, deze pc is niet zichtbaar in netwerkomgeving en ziet de andere pc s dus ook niet. Ik heb het standaard xp netwerk MSHOME geinstalleerd.
Iemand een idee want ik kom er niet meer uit....

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

.....tja, idd... als je ZO VEEL probeert als jij...hehe

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

soms kan het even duren voor hij zichtbaar is. Probeer anders eens start>run>\\computernaam

Localhost is where the heart is

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
start>run>\\ ff geprobeerd maar haalt niks uit, resulteerd in een search error. comp is trouwens al 3 weken aan netwerk gekoppeld maar ziet hem nog steeds niet

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

wat zijn de tcp/ip instellingen op de computer die het niet doet???
ip, gateway, dns enz

edit:
en de instellingen van de andere computers zijn ook wel makkelijk...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:56 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 18:47

Hu9o

Schokkend

Staat file and printer sharing wel aan bij de 3e pc?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
file en printer sharing staat aan... (de derde pc en een van de anderen maakten hiervoor samen zonder problemen ook al deel uit van een netwerk elders)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad ... de oplossing is dat je op de 3 computers moet ingelogd zijn onder dezelfde usernaam én paswoord (en dit passwoord mag niet 'blank' zijn, dus je moet een paswoord invullen)

Hoop dat dit helpt :-)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:14:
Ik heb dit probleem ook gehad ... de oplossing is dat je op de 3 computers moet ingelogd zijn onder dezelfde usernaam én paswoord (en dit passwoord mag niet 'blank' zijn, dus je moet een paswoord invullen)

Hoop dat dit helpt :-)
wat is dat nou weer voor belachelijke oplossing? Denk je dat ze dat in elk netwerk doen ofzo? school, bedrijven.. rings a bell?

Je zit hiermee echter wel dicht bij iets anders: om bestanden in te zien op een andere computer moet je een 'login' hebben op de andere computer of moet het guest account aanstaan.

Dit is echter niet van belang als de computers elkaar al niet kunnen vinden.
--

Nog een paar andere dingen om na te lopen:
• firewall
• proxy instellingen
• local security policy (heb je daar ooit iets mee gedaan?)

deze zou niet uit mogen maken, de computer moet sowieso gevonden worden. Voor de zekerheid toch ff goed zetten:
• Zijn er uberhaupt wel shares

Localhost is where the heart is

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je al naar het IP adres van de 3e pc gekeken? Als deze namelijk op een ander subnet zit, dan krijg je de symptomen zoals jij hebt.
Als bijv pc's 1 en 2 192.168.0.1 en 192.168.0.2 als IP adres hebben, en pc 3 heeft 192.168.1.1, en het subnet mask staat op alle 3 op 255.255.255.0, dan kunnen ze elkaar niet in het netwerk zien.

[ Voor 4% gewijzigd door E-Vix op 13-12-2002 17:37 . Reden: typo ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

als ze op een ander subnet zitten kunnen ze mekaar ook niet pingen en dat wel, tenminste dat is wat ik uit zijn eerste verhaal haal.

probeer eens weer dir start => run
maar nu met \\computernaam\c$
vooral die c$ is van belang zo kom je op de administrative share van de machine, die heeft iedere NT based machine dus ook XP.
mocht dat werken dan draait die machine opzich goed.

iets wat je ook eens moet checken is of ze in een workgroup staan of in een domain.

in geval van een workgroup zou ik ff proberen hem opnieuw in de workgroup te zetten.
heb de ervaring dat dat nog al eens fout gaat met XP daarom heb ik hier zelf ook een domain.

• hellegers

hellegers

www.foksuk.nl

Topicstarter
ik heb alles wat met netwerk dns ip tcp ect te maken heeft gewist en toen alles precies zo ingevuld als de pc hiernaast. Nu heb ik ineens wel netwerk...... Had me broertje schijnbaar toch ergens een foutje gemaakt, of weer zo n vaag windows probleempje.
iedereen bedankt voor de tips

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Zal wel verkeerde werkgroep zijn opgegeven of iets dergelijks.

Ik ben malle Pietje niet.

Pagina: 1