Toon posts:

adsl in studentenhuis: wat is de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen, ik zit met het volgende:
ik woon in een studentenhuis, met 9 man. Het plan is om adsl te nemen, kabel kan nl. niet. Nu zijn er een aantal opties wat betreft het delen van inet(we hebben trouwens een gedeelde isdn lijn)
- extra pc tot als server aanstellen.
-hardware router
-alcatel modem tweaken
-multi pc modem
Wat is volgens jullie de beste optie? We hoeven geen bestanden te delen thuis, uitsluitend inet.

En wat is volgens jullie beter om te nemen;
een usb of een ethernet modem?

En hebben jullie nog goede ervaringen met bepaalde isps voor adsl?

thnx.

Verwijderd

zijn allemaal goede opties. Ik zou een pc als server neer zetten. Die is makkelijk te configgen met Firewall e.d.

Verwijderd

Ethernet modem. USB is leuk voor als je hem maar op een computer wil aansluiten, al zou ik er dan nog niet eens voor kiezen. Maar gewoon zorgen de je de Thomson Speedtouch 510 (modem die je nu krijgt geleverd in plaats van de Speedtouch Home) krijgt en daar een hub/switch aan hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:27 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
volgens mij kun je op een multi pc modem geen 9 pc's aansluiten dus dat is geen optie. ik zou gaan voor de server.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19
idd zoiezo een ethernet modem nemen en dan tweaken is de goedkoopste optie, werkt hier al een jaar probleemloos.

PVOutput: VO18

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
Als er een paar mensen verstand hebben van het opzetten van een server, kan je dat wel doen. Als dat niet zo is en gebeurt wat mee en jij bent er niet, wordt iedereen weer boos op jouw enzo :P
Een hardware router heeft denk ik minder onderhoud

[ Voor 8% gewijzigd door monkel op 13-12-2002 16:34 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Server heeft m.i. alleen maar nadelen.

- kost een computer
- kost stroom
- vaak lastig installeren
- herstarten bij stroomstoring

dan ben je met tweaken vele malen makkelijker en goedkoper uit.

Ook een optie is om MxStream 'kaal' te bestellen en dan een router met modem ingebouwd te kopen. Heb je een officiële router met garantie en een modem in één. Scheelt vaak ook nog in prijs!

[edit]
Overigens woon ik zelf met 7 man in een studentenhuis en hebben wij ook een getweaked modem. Dat werkt al 1,5 jaar probleemloos... zeker met de DHCP aanpassing van www.weethet.nl

[edit2]
Zorg er overigens voor dat je hub / switch een uplink heeft. Auto-sensing hubs / swiches werken vaak niet met een getweaked ADSL modem.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 13-12-2002 16:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Ik zou gaan voor de getweakde Alcatel icm router. Heb ik hier ook, werkt prima en bovenal is heel gemakkelijk te installeren.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Alcatel tweaken is niet meer nodig als je een pakket besteld nu. Met de Thomson Speedtouch 510 kan je gewoon internet delen.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met XS4all, werkt al 1,5 jaar prima hier.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Hiero studentenhuis in Tilburg met fast-adsl van xs4all (2 jaar storingsvrij ondertussen...)
Wij gebruikten eerst ICS van microsoft op 1 pc en hadden vanaf daar een utp-netwerk gemaakt naar de andere gebruikers. Dat had dus als nadeel dat van die bewoner de pc altijd moest aanstaan omdat je anders niet kon internetten.
Naderhand hebben we dat opgelost door een Draytek vigor 2200E router te kopen en daarop ons alcatel modempje aan te sluiten. Aan die router hangt weer een 16-poorts-switch. En zo delen wij "ons internet" met 12 mensen.
Pagina: 1