[CPU] hoe krijgen/houden jullie 'm koel?

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik ben van een TB 800 naar een 1800+ Tbred gegaan. nu had ik het een en ander gehoord over een koelere CPU die 1800+ maar nix is minder waar als ik mijn speedfan moet geloven.

TB 800 was ca 46 - 52 graden en mijn 1800+ idem die temp.

Ik heb een geschikte cooler volgens AMD (zie specs)

Ik heb een mini tower met een 250 voeding. Geen extra case fan aangesloten. Heb ik er wel in maar voorheen een keer aangesloten maar dat hielp totaal niet alleen meer herrie.
Ik heb geen OC en alles op default in mijn BIOS.

Ik weet dat de CPU die temp wel kan hebben maar hier en daar lees ik dat de TEMP op 33 graden zit. wel erg koel. De pc staat gewoon in een kamer temperatuur.

Oja en ik heb er van dat headsink compounts "Silver Grease" TTG-S104 TITAN er tussen zitten (koelpasta)

Hoe krijgen jullie 'm koeler?

En deze temp is toch zeker niet te hoog?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

1 TB 800 naar Tbred 1800 met DEZELFDE temps en dat vindt jij maf? da's juist tof !
2 33C luchtgekoeld...of met water?
3 koop Arctic Silver 3 want die Titan is nep/rommel nmbm
4 in je specs staat alleen een merk koeler, en dat merk koop ikzelf nooit meer, of koel maar herrie of stil en nie koel, ik was erg tevreden met Spire Whisperrock2 op mn Palomino 1800

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Ik zou toch minstens 1 extra casefan aanraden, namelijk achteraan.
Als je de hete lucht achteraan wegblaast, zul je je temp. onmiddelijk omlaag zien gaan. Je hoeft daarom nog geen "grasmachine" gebruiken, er bestaan momenteel casefans die enkel 12db geluid geven ,wat volgens mij praktisch onhoorbaar is. En als je er zo 2 aanschaft, 1 vooraan en 1 achteraan, zal je een goede airflow creëren en zal je temp zeker drastisch omlaag gaan.
Ik denk ook dat die 250W-voeding volstaat voor die extra casefans, daar ze maar 0.6-1W verbruiken.

'k Had voorheen dezelfde temps als jou met een silverado op m'n Xp 1800, met twee extra fans , zit ik nu op 40°idle en max 48°.

Wat je ook kan proberen is die ide-kabels (en dergelijke) netjes bijeen binding en wegwerken, zodat de koele lucht onderaan kans krijgt om naar boven te komen.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik heb een Zalman. Deze ziet er niet alleen COOL!! uit, maar koelt prima en is zeer stil tot geluidsloos in silent mode.

Verwijderd

Ik heb een XP2000+ met daarop een Zalman CNPS6000CU met een Papst 120mm in de zijkant van m'n kast recht erop. Idle temp (silent) : 27 graden

Verwijderd

Zalman CNPS5100Cu @ XP2000+ @ 2200+ @ 42 Idle
Op full speed nu dus, @ 2000+ @ 39 Idle @ Silent issie bijna niet hoorbaar. :)
2x 80MM Antec out, 1x 80MM Thermaltake in.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:26 ]

• tweak_master
  • Laatst online: 06-08 16:20
Jongens, de vraag hier is: "hoe maak ik m'n pc koeler?" , het is dus niet de bedoeling om op te scheppen over jullie lage temperaturen (waar het uiteindelijk in veel topics op uitdraait), maar om de topicstarter te helpen met zijn probleem... Heeft iemand nog enkele (goedkope) tips en trics?

Verwijderd

tweak_master schreef op 13 December 2002 @ 17:36:
Jongens, de vraag hier is: "hoe maak ik m'n pc koeler?" , het is dus niet de bedoeling om op te scheppen over jullie lage temperaturen (waar het uiteindelijk in veel topics op uitdraait), maar om de topicstarter te helpen met zijn probleem... Heeft iemand nog enkele (goedkope) tips en trics?
Ok, dan zeg ik het anders :)
Maak een blowhole in de zijkant van je kast ter hoogte van de proc, maak vanaf daar een duct naar de processorkoeler. Zal denk ik een hele hoop schelen.

Verwijderd

Ik wil niet opscheppen, maar ik vertel boven jou alleen dat ik mijn pctje zo koel houd.

Ow ja, die Zalman die ik heb is niet goedkoop, maja, dan heb je ook goei spul.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:46 ]

Verwijderd

Toen ik pas op school bezig was om een P4 over te klocken had ik een 6 bar lucht slang erop gericht...
maar dat zal wel niet reel zijn voor thuis, en dit was maar tijdelijk...

Ik heb een AMD XP1900+
Zelf hing mijn PC ERG vaak tot ik de kabels weg deed en 2 extra fans plaatste die de lucht UIT de kast zogen...
Hierdoor kwam er een betere airflow en dat scheelde 4 grade op m'n proc.

Ik hoor wel eens dat je de meeste fan-kracht moet gebruiken om lucht AF te voeren ipv. AANvoeren.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

* Zorg voor goede airflow in je pc.
* Zorg voor een goede koeler, een Thermaltake Volcano 7+ in de stand HIGH wil wel erg goed koelen >:)

Andere mogelijkheden om CPU koel te krijgen, echter geen echte oplossingen voor op lange termijn. :P
* Laat de kap van je kast eraf als je geen goede airflow hebt
* Raam openen met dit weertje :7

BF2 stats Systemen

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Samenvattend zou ik ook zeggen:
* Temperatuur is niet te hoog, eigenlijk geen probleem
* Laat de kap eraf om te kijken hoeveel je kastje opwarmt
* Zet 1 stille fan aan de achterkant van de kast dan ben je er wel wat mij betreft.

Verwijderd

Fireman schreef op 13 december 2002 @ 16:15:
Hoe krijgen jullie 'm koeler?
Ik heb mijn proc 5% ondergeklokt. De Vcore ook wat omlaag (15%) , dat scheelt echt stukken. Misschien kan je de Vcore omlaag gooien zonder te onderklokken, maar overklokken zal dan niet meer lukken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

arjanscholl schreef op 13 December 2002 @ 18:23:
Koel? Niks ervan stoken met die handel :D P3 933 @ 1050 @ 58 graden :D
ja das warmpies..

ik had me P3 650 eens opgeklokt gehad naar een vette 866 Mhz (216 Mhz OC!!!!!!) super-rete-stabiel. en werd stressed nog niet eens 45 graden.. maar ja.. de kast ZOEMDE ook van de koelers..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
De enige "case" koeler die erin zit en aan staat is volgens mij de koeler van de voeding. volgens mij zit er aan de onderkant van de voeding in de kast een roostertje en aan de buitenzijde (achterkant kast) een fan. Ik ga zodadelijk eens die andere fan aansluiten. Iet suitbouwen zou ook wel helpen denk ik. staat nu redelijk onder mijn bureau.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Tsja, ik lees heel erg veel methode's die men toepast om computers koeler te maken. Van de meest vreemde dingen zoals een handje ventilatoren, waterkoelingen etc etc. Ik heb hier een XP1800, gewoon standaard vanaf de computershop. De temperatuur bij online gamen werd zo'n 53 graden en is ooit 57 gradeb geweest. Sinds ik nu de zijklep van de machine eraf gehaald heb, wordt de processor temperatuur niet warmer meer dan 43 tot 46 graden. Dus ik vraag me nu nog steeds af of al dat geld erin stoppen nu wel zo'n zin heeft.

Mijn advies is dan ook, haal de zijkanten eraf en voíla de temperatuur zakt gelijk naar normale waarden. En de machine draait zo al 6 maanden :) :)

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

EntonoX

Team leider

beter topic voor Die-Hard Overclocking & Cooling??? :?

[ Voor 34% gewijzigd door EntonoX op 14-12-2002 13:35 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Ben erg veel bezig geweest met mijn temperaturen. Ik heb net een 2000+ systeem gebouwd, en kreeg de temperatuur van de cpu maar niet onder de 50 C. Ierdereen heeft het over airflow en extra case koelers, maar het hielp allemaal geen zier. Ik had op een gegeven moment 4 koeler in mijn systeem gezet, maar de temperatuur van de cpu wilde niet zakken. Mijn kast temperatuur was rond de 30 C, zelfs vaak daar nog onder. Verschillen keren de koelers om gedraaid (in en uit blazen) maar niets hielp. De kast temperatuur zakte, maar de cpu niet. Zelfs met de veel geprezen Zalman CNPS6000CU koeler wilde het niet lukken. Uiteindelijk een 80mm delta fan gemonteerd met een adapter. Leverde een hoop herrie op, maar geen verlaging in de temperatuur van de cpu.

Uiteindelijk een nieuwe koeler gekocht en wel deze:

http://www.coolinkcooler.com.tw/products/h2tb.php

Alle overige case koelers verwijderd op 1 na en mijn temperatuur van de cpu zakte maarliefst met 10-11 graden C. Ik zit nu dus op 39 C idle. Mijn kast temperatuur is nog steeds rond de 30 C. Ook de geluidsproductie is aanzienlijk afgenomen en weer terug op m'n Piii niveau ;)

Kortom, als je het mij vraagt kan je een hele kast vol hangen met koelers, maar de belangrijkste investering is je cpu koeler. Geef er wat meer aan uit. Bovenstaande koeler is aan te raden, althans, voor mij heeft het goed gewerkt. Hij kost wel 35 euro...

• paknaald
  • Laatst online: 18-08 18:57
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 12:49:

Mijn advies is dan ook, haal de zijkanten eraf en voíla de temperatuur zakt gelijk naar normale waarden. En de machine draait zo al 6 maanden :) :)
Lijkt me niet de meest ideale oplossing ivm stof ed.
Bij jou lijkt me een uitlaat voldoende om de doorstroming te verbeteren.
Topicstarter: een koeler met een groot koelblok en een langzaam draaiende fan (koel en toch stil) en een case-fan als je niet zeker bent is zowel ruim voldoende koeling voor een XP 1800 als je niet OC-ed en zeker ook estetisch.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 20:15:

Uiteindelijk een nieuwe koeler gekocht en wel deze:

http://www.coolinkcooler.com.tw/products/h2tb.php

Alle overige case koelers verwijderd op 1 na en mijn temperatuur van de cpu zakte maarliefst met 10-11 graden C. Ik zit nu dus op 39 C idle. Mijn kast temperatuur is nog steeds rond de 30 C. Ook de geluidsproductie is aanzienlijk afgenomen en weer terug op m'n Piii niveau ;)

Kortom, als je het mij vraagt kan je een hele kast vol hangen met koelers, maar de belangrijkste investering is je cpu koeler. Geef er wat meer aan uit. Bovenstaande koeler is aan te raden, althans, voor mij heeft het goed gewerkt. Hij kost wel 35 euro...
Das wel een COOLE cooler :9. Waar heb je die gekocht?

Verwijderd

Das wel een COOLE cooler . Waar heb je die gekocht?
X-ray Systems, Nieuw Vennep. Gekocht op de computer-expo in de jaarbeurs...

http://www.x-raysystems.nl/

• Gianni Rombios
  • Niet online
Thanks, ga eens kijken.
-> Ai geen onderdelen prijslijst <-

[ Voor 104% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-12-2002 01:36 ]

Verwijderd

- Arctic Silver 3 gebruiken
- Heatsink polijsten
- Strak monteren
- geen troep kopen
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:15:
Ik heb een XP2000+ met daarop een Zalman CNPS6000CU met een Papst 120mm in de zijkant van m'n kast recht erop. Idle temp (silent) : 27 graden
Onmogelijk.. sorry. Temp klopt niet, bestaat gewoon niet. Met water haal je dat niet eens laat staan met een Zalman. Lees fout dus.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb een paar replies verwijderd; nutteloosheid laat ik niet zomaar een topic verstieren :) Ontopic please en posts als "mijn cpu draait @ zoveel graden" achterwege laten als je er verder niks relevants over te vertellen hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Steve
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Ik heb een gewone aluminium sink (van een Volcano 7/9) op m'n P III.

Daarbij een Zalman FB123 (92mm fan die je bevestigt aan de AGP/PCI brackets), en een 92mm blowhole in de zijkant van m'n case, ter hoogte van die Zalman, en dan een klein ductje uit blauw transparant plastic ertussen (gewoon afkomstig van een A4 mapje, heel mooi met m'n blauwe CCFL).
Onderaan rechts en in het toppanel, tussen voeding en DVD een 120mm Delta op 7V (en dat ding is verbazingwekkend stil).

CPU is steeds gelijk aan kampertemperatuur :9

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

Smarron

The bend

Ik had hiervoor een Aopen bigtower. Sinds een tijdje heb ik deze vervangen voor een Thermaltake Xaser II 6000A (a la Chieftec etc). Dit heeft bij mij echt al een heel zooitje graden gescheeld. Ook de fanin- en outtakeszijn ruimer aanwezig.

- 5 fans (Papst)
- Thermaltake Volcano7 (ook de Volcano7+ gehad, maar kon niet echt veel graden verschil zien)
- Aluminium kast
- Arctic Silver 3

Het is bij mij echt vooral de goede airflow die het hem heeft gedaan. Mijn temperaturen zijn idle op mijn XP1800+:
CPU 43, Case 33 (Doordat mijn moederbord foute temps weergeeft, kan ik er nog ruim 5 graden afhalen)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Het belangrijkste is volgens mij nog altijd de heatsink en de bevestiging daarvan. Als dat in orde is kun je je pc heel erg stil koel houden. Zelf heb ik een XP 1800+ (wel t-bred) die niet OC'ed niet warmer wordt als 38graden en toch erg stil is. De heatsink is een Alpha pal 8045 met AS III bevestigd met een Papst NGM erop (@ 2500RPM), daar achter als case fan een Papst NGL en ook nog een NGL in de voeding. Verder heb ik me hele kast geisoleerd (zo'n hele set: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=318 + nog wat extra matten erin gedaan, werkt perfect) waardoor die NGM nauwelijksmeer geluid maakt als die NGL fans.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Voor het koeler maken van je proc.. zie ook eens het software progje Vcool... en btw.. wat is er eigenlijk in godsnaam mis met je temps? Niks toch?

• Boullie
  • Laatst online: 20:41

Boullie

Da Bulster

Ik heb een AMD XP 1800+ met 1 van de goedkoopste koelers erop (€15,-) van Speeze,
hij is lekker rustig en koelt als de beste (na 3 uur max payne 45 graden).
In mijn kast heb ik alleen maar 1 extra fan en dat is die van een pci slot koeler (zo'n zwarte),
mijn tip is dus dat je een goede cooler moet kopen en niet de duurste, en dat je de airflow in de kast moet optimaliseren (onder intake, boven outtake) zo krijg je de boel het koudst.

Veel suc6

Boullie

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
Boullie schreef op 16 December 2002 @ 12:25:
Ik heb een AMD XP 1800+ met 1 van de goedkoopste koelers erop (€15,-) van Speeze,
hij is lekker rustig en koelt als de beste (na 3 uur max payne 45 graden).
In mijn kast heb ik alleen maar 1 extra fan en dat is die van een pci slot koeler (zo'n zwarte),
mijn tip is dus dat je een goede cooler moet kopen en niet de duurste, en dat je de airflow in de kast moet optimaliseren (onder intake, boven outtake) zo krijg je de boel het koudst.

Veel suc6
huh? hoe kan dat nou weer dan, ik heb er ook een speeze koeler op zitten, maar ondertussen wordt mijn xp2000+ wel 65 graden na stevig UT2K3. prutsen met koelpasta hielp ook niet.
wat voor koeler heb jij precies dan?, dezelfde als die op de www.norrod.nl staat? (standaard koeler intel/AMD)
misschien trekt max payne niet zoveel van de processor?
ik heb er ook zo'n PCI slot koeler in zitten, boven de AGP kaart dus mooi dicht bij de CPU, en nog een casefan vooraan onderin. Ik kan mij voorstellen dat een xp1800+ minder heet wordt dan een 2000+, maar het zal toch geen 20 graden schelen?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Het verschil zit hem waarschijnlijk gewoon in het verkeerd of onnauwkeurig uitlezen v/d temp sensor door het bios of mbm. En misschien leest ie bij jou wel de core temp en bij Boullie vanaf de onderkant v/d cpu :) Die sensors moet je sowieso niet echt vertrouwen, het is meer een indicatie. Als ik bv naar een ander bios flash (v/d Asus A7V8X) dan gaat de temp bij iedereen 10 graden omlaag. Dan zou mijne 31 graden stressed worden. Natuurlijk.. :z

[ Voor 18% gewijzigd door kutkip op 16-12-2002 15:34 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja er zijn niet veel mobo's die hogere waarden geven dan de a7v333. Denk dat op hetzelfde moederbord het verschil iets van 5 graden is.

Verwijderd

Ik heb mn XP 2200+ @ 2400+ @ TT spacer @ Volcano 7+ ik heb wel de TT grill van de koeler gesloopt scheelt veel herrie en mn temps: Idl 32 Str 44....

.....en ik denk dat mn ATC 210 ook meehelpt. :7

Maar ik wil de strd Thermaltake fan er af slopen en er een coolermaster op zetten, iemand hier ervaring mee??

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/other/picca.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:40 ]

Verwijderd

Lijkt me niet de meest ideale oplossing ivm stof ed.
Bij jou lijkt me een uitlaat voldoende om de doorstroming te verbeteren.
Kijk daar heb ik dus een klein kwastje en een stofzuiger voor :) hij glimt Inclusief de koelers als een babybilletje. Één keer per week 3 minuten werk en hij is weer zo schoon als uw kunstgebit :)
Verder vind ik het gezicht geen enkel probleem, want een computer moet draaien en niet mooi zijn, dat laat ik wel aan de Ega over O-)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 15:37:
Ik heb mn XP 2200+ @ 2400+ @ TT spacer @ Volcano 7+ ik heb wel de TT grill van de koeler gesloopt scheelt veel herrie en mn temps: Idl 32 Str 44....

bla... (no offense)
eeeuh.. een gril of fingerguard .. die herrie maakt? Trilde die van het feit dat ide niet vast zat dan?

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
MSI KT4V
AMD XP 2100 @ 1820Mhz
Hardware = Standaard AMD koeler
Software = CoolerXP (gaat uit bij grote grafische zoals games of applicaties omdat het dan toch geen zin heeft)
Temp = met aanstaan van CoolerXP idle +/- 46 C stressed 63 C

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Steve
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:37:

Maar ik wil de strd Thermaltake fan er af slopen en er een coolermaster op zetten, iemand hier ervaring mee??
De fan op een V7+ is 70mm, dus je zult een goede 70mm fan moeten vinden (redelijk zeldzaam), een fanadapter 70>80/92mm gebruiken (ook redelijk zeldzaam), of een creative oplossing moeten bedenken.

En ik zou er geen coolermaster fan, maar wel eerder een Papst op zetten, wegens de tering herrie.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 18-08 20:36
kutkip schreef op 16 December 2002 @ 15:28:
[...]

Het verschil zit hem waarschijnlijk gewoon in het verkeerd of onnauwkeurig uitlezen v/d temp sensor door het bios of mbm. En misschien leest ie bij jou wel de core temp en bij Boullie vanaf de onderkant v/d cpu :) Die sensors moet je sowieso niet echt vertrouwen, het is meer een indicatie. Als ik bv naar een ander bios flash (v/d Asus A7V8X) dan gaat de temp bij iedereen 10 graden omlaag. Dan zou mijne 31 graden stressed worden. Natuurlijk.. :z
de bios zal het niet zijn, ik heb de nieuwste
op zich boeien die temperaturen niet zo, als ie maar stabiel loopt maar
als ie nou niet zo heet werd kon ik overwegen het ding over te klokken, maar als ik dan 65 graden zie staan dan zie ik er maar liever vanaf

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik draai een XP1800+ (1533Mhz) op 1875Mhz 2,1V met luchtkoeling (Alpha PAL8045 + 30DB Papst). Idle 42C/ Stressed 50C.

Het belangrijkste vind ik is dat je minimaal een MIDI-tower neemt, want anders wordt je processor extra warm (+12C) alleen al omdat je kast de warme lucht niet kwijt kan. 1x extra fan die lucht bovenaan eruit blaast werkt goed om de warme lucht weg te blazen.
Wat ook heel belangrijk is, is dat je koelprut (thermal grease in English) heel dun, maar vooral ook heel GELIJKMATIG (dus zonder bellen & bobbels) over je proc verspreid voor een veel beter warmteoverdracht.
Tenslotte moet je proberen een zo groot mogelijk koelblok (met koperbodem) te kopen met een redelijk stille fan (kun je nog altijd vervangen als koeling niet goed genoeg is door een straaljager :) Of je neemt waterkoeling, maar da's je eigen keus.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

Smarron

The bend

henkleerssen schreef op 17 December 2002 @ 10:53:
eeeuh.. een gril of fingerguard .. die herrie maakt? Trilde die van het feit dat ide niet vast zat dan?
Probeer het zelf eens uit. Schuif een voorwerp dicht naar je fan toe en let op het geluid. Het neemt toe, omdat er een weerstand wordt gegenereerd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Mijn P3 word gekoeld met dit ding :9

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/pruducts/retail/products/cooler/hhc-l61.files/hhc-l61.jpg

Ze is van coolermaster :7

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Jip.. heb ik ook. zie ook mijn sig.. lekker ding..
Pagina: 1