Toon posts:

[Dreamweaver MX] Optional Region

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ben ik aan een webpagina begonnen over een persoonlijke Nascar 2002 pagina.
Ik maak gebruik van templates voor mijn pagina nou heb ik al een aantal keren de Editable Region gebruikt voor templates, maar nog nooit Optional Region.
Voor mijn eigen persoonlijke site wil ik het dus voor het eerst gaan gebruiken.
Na het ontwerp van het layout moet ik aan de inhoud beginnen.
Bij een aantal van de pagina's moet ik de optional region gebruiken, maar ik kan deze NIET activeren.
Ik heb al de documentatie van het programma doorgespit en ook de site maar geen juist antwoord op gevonden.
Weten jullie hoe ik de Optional Region kan activeren.
Zoals in de titel staat maak ik gebruik van Dreamweaver MX.

Ps. Ik heb nu ook een aantal keren MM Fireworks gebruikt en is helemaal te gek! Kost me minder tijd om pop-up menu's aan te maken.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Hier staat het een en ander uitlegd: http://www.macromedia.com...documents/newtemplate.htm

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze uitleg ook al gevonden, maar ik begrijp hier niks van. Iets over groter dan kleiner dan.
Oftewel, in mijn ogen; niet zo een juiste uitleg.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:21:
Ik heb deze uitleg ook al gevonden, maar ik begrijp hier niks van. Iets over groter dan kleiner dan.
Oftewel, in mijn ogen; niet zo een juiste uitleg.
Dat 'groter dan' waar jij het over hebt is een voorbeeld hoe optional regions kunnen reageren op bepaalde template parameters.
To operate optional regions there is a new option available in the Modify menu: Modify Template Properties. This menu item is only available in instances of templates, not the DWT files themselves. Here you can select to turn on or off the optional region, or the optional region can be set up to react to certain parameters.
Hieruit lijkt me toch wel duidelijk waar je optional regions kan activeren.
Dat het jou niet lukt, ligt misschien aan dit stukje:
This menu item is only available in instances of templates, not the DWT files themselves.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lukt ook wel om hem te activeren.
Maar zodra ik daarin wat wil typen krijg ik een pijl met een kruis erdoorheen en kan ik dus nog steeds nik sin het Optional Region neerzetten.