Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

accu voor libretto 110 ?

Pagina: 1
Acties:

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
ik heb hier een libretto 110ct (klein laptop van toshiba), een fijn apparaat alleen heeft de accu het lange tijd geleden het begeven.... maar nu ben ik toch opzoek naar een oplossing, want een kleine laptop is opzich wel ideaal om mee te nemen maar niet als je vast zit aan je net spanning...
daarom deze vraag (ik weet niet of dit de juiste plek is op het forum.. maargoed) is het mogelijk zelf een accu te maken of iets dergelijks dat bruikbaar is met de laptop (eventueel extern) of weet iemand waar je nog aan oude laptop accu's kunt komen?

het is een toshiba high capacity battery pack, model PA2503U
dc 10,8 V 2400mAh

alvast bedankt :)

Verwijderd

ik heb die ook een gehad
ik heb toen mijn accu versleten was besloten hem open te breken en er zelf oplaadbare baterijen in te doen
dat ging best goed dus als je accu echt versleten is.. gewoon doen

• juba
ja hij is helemaal dood de accu, zelf heb ik het nog niet aangedurft hem open te breken (mede omdat dat nogal lastig gaat denk ik)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
Juba,

OP e bay worden er regelmatig onderdelen van Toshibia's libretto's aange boden waaronder dus de accu pack waar jij over spreekt.

Kijk daarvoor niet op de Nederlandse site , maar op de Amerikaanse(.com) daar wordt een veelvoud van computer harde waren aangeboden in vergelijking tot Nederland.

Succes met zoeken!

Voorbeeldje van Veiling:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=2080407850

De batterij staat nu op €26.01, en is in Duitsland te koop, de veiling loopt nog 2 dagen en een paar uur op het moment dat ik dit post. ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• juba
tnx, dat is ook een idee

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon eens bij een modelbouw (RC) winkel langs gaan, hebben ze vele soorten en maten.

idd open breken en er iets anders in pas maken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• juba
ja ik zou het ook niet erg vinden om er een grote "accukoffer" aan te hangen ofzo, kan ik er nog langer mee doen ook

Verwijderd

kijk je kan een nieuwe kopen en je oude weg doen.
MAAR aangezien je oude dan toch weg gaat kan je die net zo goed open breken en proberen nieuwe in te doen
Kijk dat proberen open maken kost niks, is je dat gelukt ga je naar de electro boer en je haalt oplaadbare batterijen en doet die erin en je plakt de hele zooi dicht en hij is ook zo goed als nieuw

ik had toevallig bij de electro boer dezelfde grote accu's gevonden met dezelfde spanning en meer amperes wat als gevolg had dat me libretto nog langer mee kon gaan :D

• juba
cool, heel erg bedankt. ik ga rondkijken, het zal zo wel lukken denk ik :) tnx

Verwijderd

en zorg er trouwens voor met het open maken dat je de elektronica niet beschadigt
er zit 1 ding in dat er uit ziet als een normal transistor maar dan helemaal van ijzer die moet je heel laten en erin laten anders denkt je libretto de hele tijd dat je accu leeg is

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

een accupack aan elkaar plakken met oplaadbare batt. van die dikke.. en die maak je aan de accupolen vast..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Looki schreef op 13 december 2002 @ 17:08:
een accupack aan elkaar plakken met oplaadbare batt. van die dikke.. en die maak je aan de accupolen vast..
uhm je kan die format accu cellen die erin zitten gewoon bij de elektroboer halen
dan pas je accu er nog steeds beetje fatsoenlijk in das altijd wel makkelijk he :P

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26
ik heb eff de akkoe uit mijn lapje gerukt dat is ook 10,8 volt dus je zou ook kunnen kijken of je misschien een ander model/type er in kan stoppen met zelfde afmetingen

Verwijderd

na das lastig bij een libretto... die heeft 2 type accu's 1 met normaal vermogen en een metr 2 maal zo veel (die ook meteen 2 maal zo groot van omvang is)

die zwaardere accu is niks meer als 2 normale accu's in een behuizing eigenlijk
en van wat jij zegt van een ander merk dat zal moeilijk zijn omdat die accu echt goed in de libretto moet passen omdat hij anders gewoon al niet werkt of er uit valt

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Maar accu's van eBay? Zou ik niet doen, die zijn vast ook niet goed meer... Beter zelf een accu maken van losse cellen!
Pagina: 1