Toon posts:

[W2k terminalserver] Local group policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een terminalserver afschermen met behulp van localgroup policy (niet met poledit).
Ik wil het via local policy doen omdat de terminalserver niet in een active directory hangt.

Het lukt me wel om de boel af te schermen alleen het probleem is dat ik dan de administrator ook afscherm. En dat is niet de bedoeling.

Wie weet of dit kan. zoja hoe. Het liefst met groups maar dit zal het niet worden.

Wanneer het niet kan. wat is dan een goede tool. Netzoiets als powerfuse alleen dan veeeeel sneller.
;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Dat heeft m$ gedaan zodat je altijd verplicht bent een AD te draaien met meerdere users. De enigste oplossing die ik ken is een batch bestandje maken die elke keer als je inlogd de policy even moved naar een andere map, en daarna opnieuw in te loggen. En bij het uitloggen de policy weer terug zet naar de system32 map.

Hou er wel rekening mee dat iedereen die dan op dat moment inlogd geen policy krijgt..

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 13-12-2002 20:54 . Reden: tekst change ]

Verwijderd

leon1 schreef op 13 december 2002 @ 20:53:
Dat heeft m$ gedaan zodat je altijd verplicht bent een AD te draaien met meerdere users. De enigste oplossing die ik ken is een batch bestandje maken die elke keer als je inlogd de policy even moved naar een andere map, en daarna opnieuw in te loggen. En bij het uitloggen de policy weer terug zet naar de system32 map.

Hou er wel rekening mee dat iedereen die dan op dat moment inlogd geen policy krijgt..
Het bedrijf M$ ken ik niet, kan je iets duidelijker zijn?

En waarom wil je poledit niet gebruiken? dat is nou net hetgene wat wel gaat werken in deze situatie.

En waarom wil je eigenlijk geen gebruik maken van AD op je server?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik zal even het even overwegen om het in het script te zetten.

Is er ook een tool om de groep policy over te zetten naar een polfile of een adm?? is misschien ook leuk. :)

Ik wil wel AD gebruiken maar mijn bedrijf nog niet.
:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:44:
Bedankt voor de reacties.

Ik zal even het even overwegen om het in het script te zetten.

Is er ook een tool om de groep policy over te zetten naar een polfile of een adm?? is misschien ook leuk. :)

Ik wil wel AD gebruiken maar mijn bedrijf nog niet.
:)
het lijkt me dat jij als beheerder van die toko toch wel mag bepalen of er wel of niet met AD gewerkt gaat worden?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Pas in mei 2003

Verwijderd

Topicstarter
Of weet iemand nog een leuk tooltje net zoiets als powerfuse alleen dan veel sneller met opstarten. Mag ook simpeler

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 03:02:
[...]

Het bedrijf M$ ken ik niet, kan je iets duidelijker zijn?

En waarom wil je poledit niet gebruiken? dat is nou net hetgene wat wel gaat werken in deze situatie.

En waarom wil je eigenlijk geen gebruik maken van AD op je server?
1. M$=MS net zoals in MSIE ;)
2. poledit gebruik je alleen op w9x clients en niet op een w2k machine
3. poledit heeft lang niet alle mogelijkheden als de w2k policies

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:08:
Of weet iemand nog een leuk tooltje net zoiets als powerfuse alleen dan veel sneller met opstarten. Mag ook simpeler
Wat is er traag aan het opstarten van PowerFuse?
Pagina: 1