Toon posts:

[Debian cups]

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met cups. Dat lukt aardig maar nu wil ik samba en cups gaan gebruiken. In de manual (cups administration). Leggen ze het uit dat je een bestand van adobe moet downloaden en die in een directory moet zetten. Ik wil em best downloaden maar weet niet welke. Ik had er net de universele driver maar das een exe-file en daar zitten de benodigde bestanden ook niet in.

Wie helpt me verder?

Stukje van de manual
Exporting Printer Drivers

You can optionally export printer drivers from your CUPS server using the cupsaddsmb command and the SAMBA 2.2.0 or higher software.

Before you can export the printers you must download the current Adobe PostScript printer drivers from the Adobe web site ( http://www.adobe.com/). Use the free unzip software to extract the files from the self-extracting ZIP file containing the drivers; you will need the following files:

Verwijderd

Het lijkt me op zijn minst handig als je vermeldt welke printer je hebt. En op www.linuxprinting.org is ook erg veel te vinden op het gebied van drivers.

Verwijderd

je hebt gewoon de standaard windows drivers nodig zodat als je op een werkstation de printer installeerd automatisch de drivers worden geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor soort printer het is maakt niet uit. Want dat vermelden ze in de manual ook niet. ZIjn standaard drivers voor postscript. Maar ik kan ze niet vinden. Iemand nog tips kwa manuals of how to's ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:16 ]

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb de drivers ook via een omweg weten te bemachtigen en heb ze dan ook beschikbaar kunnen stellen in de daarvoor bestemde mappen. Ik kan ze voor je on-line gooien vanavond als het niet tegen de een of andere license/copyrighted ding indruist!

Verder moet ik zeggen dat het met de std. postscript drivers en een correct geinstalleerde printer onder cups nog niet helemaal werkt om dit toch op te zetten! :( (Mogelijk slordigheidje van mijn kant)
Het systeem installeert wel een printer maar kan er dan verder niets mee vanwege rechtenproblemen en andere zaken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Als je ze ergens online kan zetten zou dat fijn zijn. Maar ik dacht dat het gewoon om een driver ging zonder license ofzo. In de manual doen ze er zo makkelijk over even naar adobe gaan downloaden uppakken en gebruiken. Misschien dat er in tussentijd iets is veranderd bij adobe ?

Verwijderd

http://www.adobe.com/support/downloads/license.html
Dat gaan we dus maar even niet doen. Licentie en copyrights en zo. Er zal best iets veranderd zijn bij adobe voor wat betreft de drivers. Maar oproepen tot het illegaal verspreiden lijkt me geen goed plan.

Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.