Toon posts:

HP Pavilion 7920 hangt na blauwe hp scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een pc van mijn buren staan die vrij weinig meer doet....
De videokaart is volgens mij niet kapot, anders zou ik ook geen blauw logo van HP zien voordat de pc boot.

Als ik de geheugenmodule er uit haal voor het booten (128 Mb 133Mhz) boot de pc dus helemaal niet, alleen maar piepjes.

Ik denk zelf dat het niet kan liggen aan de harddisk, deze wordt pas na het geheugen en processor geinitialiseerd. Het probleem moet dus bij het geheugen of de proc liggen, weet iemand hoe ik in de bios kom ?...

Bedankt alvast (names mijn buren ;) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de bios van HP bakken was geloof ik F10 of DEL.
maar trek anders je cmos batterij er eens uit (wil nog wel eens helpen)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja ok

maar kan ik niet pas de bios in als ik iets NA dat blauwe scherm van hp zie ?....
Zou het niet aan de processor liggen denken jullie ?...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 15:43:
Hmm, ja ok

maar kan ik niet pas de bios in als ik iets NA dat blauwe scherm van hp zie ?....
Zou het niet aan de processor liggen denken jullie ?...
meestal is dat een custom bootlogo wat de post verbergd (heb een hekel aan die dingen. een van de eerste dingen die ik op mijn Packard Bell heb uitgezet :D).
maar als je daar op F10 of DEL (misschien F2 :?) drukt moet je in de bios komen.
maar als je je Cmos Bat eruit haalt dan krijg je iig een scherm te zien dat de defaults geladen moeten worden (en kun je ook naar de bios gaan)

Verder lijkt mij de cpu onwaarschijnlijk. als je cpu brak is krijg je geeneens beeld.. suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, dan ga ik het geheugen eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik schop em weer even.

Ik heb nu weer tijd voor het maken van deze pc en even wat updates.

Het ligt niet aan de CPU - deze wordt gewoon geiinitialiseerd.
Het ligt niet aan het Geheugen, met ander geheugen precies hetzelfde (+ memtest vindt geen fouten).
Het ligt niet aan de schijf, deze doet het wel in mijn eigen systeem (even geformatteerd).

Ok, nu het rare, de pc komt de boot prima door, ik kan ook in de bios komen. Maar als ik de bootsequence verander, maakt niet uit hoe ik hem zet, wordt er niet geboot.
Niet van schijf, niet van cd-rom (beide niet), niet van floppy !!

Maar het rare is, als ik een floppy met memtest in de pc doe, start deze wel op, als ik er een goede bootdisk indoe niet dus (gewoon een knipperend "downscore" cursortje).

Weet er iemand een oplossing ?...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bootdiskje brak in dat geval lijkt me.
als hij wel wilt booten van de memtest cd/floppy

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 4 verschillende bootdiskjes gemaakt, maar de pc boot ook niet van de cdroms af (Winxp NL en ENG bootable disks) :(

Zou het iets te maken hebben met de IDE controllers op het moederbord ofzo ? De cd-roms en diskettestation worden wel aangestuurd en de inhoud ook wel degelijk gelezen, maar na een tijdje inlezen stopt het gewoon, en gebeurt er niets op het scherm :?
Pagina: 1