Toon posts:

100Mb netwerk + 1Gb cross-over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier 2 servers, nu zijn ze op de 100Mb switch aangesloten.
Kan ik tussen deze 2 servers een 1Gb cross-over netwerk maken.

Zodat server 1 & server 2 met 1Gb/s kan communiceren (en dus niet over de switch). En bijvoorbeeld server 3 met server 1 of 2 met 100Mb kan communiceren.

Bijde servers (1&2) zijn uitgerust met W2K ADV server, server 3 staat W2K server op.

Zie voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.projectserve.nl/upload/images/netwerk.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 16:19 ]

Verwijderd

een croosskabel voor 1000mbit??

vaak vindne 100mbit kaarten het al niet lekker, k denk dat 2 1000 mbitters het ook niet leuk vinden

Verwijderd

leg uit niet leuk vinden want volgens mij gaat dat prima namelijk

Verwijderd

wat ik heb gelezen hebben zelfs 100mbit kaarten al "moeite" met een crosskabel vanwege de interfenties enz enz

Ik denk dat op 1000mbit, wat toch best wel kritiek is qua kabels enz enz, je toch wat meer last van dit soort dingen gaat krijgen. Nou ja, zolang het maar sneller is dan 100mbit zullen we maar zeggen :)

Verwijderd

Tuurlijk kan dat. Kijk even bij oplossingen/producten die server-mirroring aanbieden. Die gebruiken dezelfde manier van bekabelen; servers onderling verbonden (soms zelfs met glas) en een tweede nic voor netwerk connectie.

Beter goed gepikt dan slecht bedacht... toch ???

edit:typo's

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 15:31 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Neem je toch 2 glasvezel kaarten (SC - connector, zoals bv Compaq 6136)? Dan kun je gewoon de TX en RX glasvezel twisten.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Die interferenties krijg je alleen als je slechte kabel gebruikt. Als je gecertificeerde 1Gbit kabel gebruikt heb je daar geen last van (zolang als je er geen knikken in maakt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 15:23:
wat ik heb gelezen hebben zelfs 100mbit kaarten al "moeite" met een crosskabel vanwege de interfenties enz enz

Ik denk dat op 1000mbit, wat toch best wel kritiek is qua kabels enz enz, je toch wat meer last van dit soort dingen gaat krijgen. Nou ja, zolang het maar sneller is dan 100mbit zullen we maar zeggen :)

:?
Crosscable is nog altijd de snelste manier om 2 pc's te verbinden hoor.
Je hebt een full-duplex point-to-point verbinding en geen last van eventuele vertraging op een switch.

Een crosscable houdt ook nog altijd getwiste paren bij elkaar dus je hebt evenveel of evenweinig interferentie.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en op gigabitkaartjes hoef je ook geen crosscable te gebruiken je kan ook een gewone straight kabel aansluiten, hij zit vanzelf dat het een crossover verbinding moet worden en past zich dan vanzelf aan

tenminste bij mijn pro 1000 Intel nics is dat wel zo

A wise man's life is based around fuck you

• Delta2
  • Laatst online: 09-08 09:31
zwelgje schreef op 13 december 2002 @ 16:39:

tenminste bij mijn pro 1000 Intel nics is dat wel zo
Hebben mijn 3Com kaartjes ook, dus zal denk ik wel standaard zijn ;)

Overigens heb ik hier thuis er Cat6 tussen liggen, heb totaal geen last van interferrentie.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan wel..
Effe de ene 1Gb nic knopen aan de andere 1gb nic..
En in DNS laten verwijzen over het nadere IP adres...

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
wordt zelfs aangeraden door een ene Femme :)
zie : reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: Editie oktober 2002

woei!

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 19:08:
Dus het kan wel..
Effe de ene 1Gb nic knopen aan de andere 1gb nic..
En in DNS laten verwijzen over het nadere IP adres...
zo heb ik het thuis ook draaien,

2 fileservers op het lan, en onderling met een GB link aan elkaar (voor de data synchronisatie)

werkt prima op die manier, alleen is de HDD somds te langzaam om dit GB link te vullen ;(

A wise man's life is based around fuck you

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20

chromeeh

the Gnome

Ik citeer:
"Het Tyan Tiger MPX moederbord beschikt over een onboard ethernet controller van 3Com. Het is verstandig om een tweede netwerkkaart toe te voegen als de server wordt verbonden met een dedicated file- of database-server (of als de server zelf als file- of database-server dient). Het interne netwerkverkeer tussen de servers kan dan over een eigen netwerk gedirrigeerd worden, zodat de latencies van de SQL en filesharing backend zo laag mogelijk blijven. Intel is sinds begin van dit jaar hard aan het pushen met gigabit ethernet, met als prettig effect dat de gigabit kaarten van Intel al vanaf 55 euro verkrijgbaar zijn. Bij gebruik van een crosscable is gigabit ethernet zeer goedkoop te implementeren. Als de belasting van het internet netwerk erg hoog is of de pagina's zijn opgebouwd uit een groot aantal lichte SQL queries, kunnen de lagere latencies van gigabit ethernet een merkbare verlaging van de parsetijden teweeg brengen"

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Je hebt 'n speciale kernel optie in LINUX voor het beter laten 'werken' van 'n crosscable connectie, of dit van toepassing is voor 1000BASE-T weet ik niet, maar voor 1000BASE-SX is het niet nodig (dat ik weet dan).

Intentionally left blank.

Pagina: 1