Toon posts:

Siemens geheugen defect, hoelang garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liggen 1x pc2100 ddr geheugen van het merk siemens.

Dit is echter defect, het is nog geen 2 jaar oud en ik weten niet meer waar ik dit gekocht heb.
Nu kan ik nergens vinden wie dit werk verkoopt en hoelang er garantie op een module van siemens zit.
Op de siemens website staat nergens maar iets vermeld over geheugen modules.

Iemand een goeie tip waar ik terecht kan en hoelang er garantie op zit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geeft de winkel geen garantie meer?
sommige winkels doen er niet echt moeilijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei ik weet niet meer waar ik het gekocht heb.

Verwijderd

Zonder kassabon heb je zoiezo geen garantie :)

Verwijderd

sowieso

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zonder bon geef ik je idd erg weinig kans.

En PaCKo, 't is hier niet het groot dictee der Nederlandse taal ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zonder kassabon hoeft niet, sommige merken leveren garantie vanaf fabrikage datum, dit is dus terug te kijken via het serienummer.
Vanuit dat nummer wordt bepaald of je wel of geen garantie hebt.
Dit is ook zo met harddisk, je kunt je HD zelf aanmelden bij de fabrikant, deze stuur je op na RMA goedkeur zonder aankoopbon. Na een tijdje krijg je netjes thuis een herstelde of nieuwe HD geleverd. Heb dit al diverse malen gehad en gedaan.
Met geheegen gaat dit meestal ook zo, echter je moet dan niet naar de winkel gaan maar naar de fabrikant, hier zit nu het probleem. Ik kan dus geen Siemens leverancier vinden die in Nederland de service verleend. Siemens website staat niets vermeld.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Moet een fabrikant in nederland niet verplicht, op elektronische apparaten, 3 jaar garantie geven??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 17:38:
Zonder kassabon heb je zoiezo geen garantie :)
vaak erg lastig, zeker als je niet weet waar. Ik heb ook wel eens een briefje naar een importeur geschreven, waarbij vermeld werd dat ik zo tevreden over hun spullen was, die nu weliswaar helaas......stuk zijn, maar dat ik ze kado gekeregen had van mijn broer die in Duitsland gelegerd was, bla....bla. Hoe we dit probleempje dan zouden kunnen oplossen. Binnen een week had ik gratis het onderdeel in huis.... nooit een rekening gezien (het ging om een stereokop van een cassetterecorder).

Verwijderd

Stuur eens een mailtje naar je vaste leverancier(s)...?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Is het bij geheugen niet net zo als bij bijv. hdd dat ze adhv serials kunnen zien of je hem echt gekocht hebt en dan vanuit de leverancier garantie geven?
Dus probeer toch eens met Siemens te mailen.
Pagina: 1