Toon posts:

wat is er nou fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een pc al 2x geprobeerd te installeren met Windows XP Pro en 2x met Windows 98 SE. En als het eenmaal geinstalleerd is, en ik start de pc opnieuw op, dan loopt ie vast in het opstartscherm... Ten einde raad was ik weer naar de leverancier gegaan, die er wel ff naar zou kijken! Maar dat eindigde in een rekening van 45euro en geen fout. Maar daarna nog een keer Win98 geinstalleerd, en het is onveranderd! Weet iemand wat ik kan doen?

Zou het misschien kunnen komen omdat de stroomkabel van de monitor in de voeding moet worden gedaan? ipv. rechtstreeks in het stopcontact? Dit is het laatste waar ik nog aan kan denken dat dat het is...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- waar loopt hij precies op vast? het windows logo of een ander scherm? (mocht je nog in wind. komen, staat er iets in de eventviewer?)
- kom je nog in de veilige modus?
- haal eens alles los in je kast en start met alleen video, geheugen en hd. bouw het daarna langzaam op en kijk waar het fout gaat

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Wat installeer je als eerste? XP of 98 SE ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Die stroomkabel boeit niet.

Krijg je bij instalatie fouten ?
Draai eens een geheugen check programma, brak geheugen zorgt voor veel vast lopers

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

wat is er nou fout?
De topictitel :Y)
Zou je in Schop een Modje een betere kunnen geven, dan pas ik het wel aan. Zie Windows Operated Systems - Policy voor wat tips :)

Ontopic:
- www.memtest86.com
- haal zo veel mogelijk hardware er uit
- gebruik de juiste drivers
- check op warmte
- Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:50
Check de temps van je processor eens in je bios. Een vriend van me had dat ook. Kon wel alles installeren maar bij opstarten liep zijn pc vast en reboote. Bleek dat ie geen koelpasta tussen zijn processor en het koelblok had zitten. Na 10 seconden was zijn proc al 74 graden. Ikke er wat silverpasta tussen en gelijk 33 graden en boote meteen goed.

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt dus vast tijdens het windows-logo... Naar veilige modus loopt ie ook regelmatig vast op hetzelfde punt. Het alles eruit halen heb ik zo mijn twijfels over, ze zeggen bij die zaak dat alles werkt! maar eerlijk gezecht geloof ik daar niet veel van... xp en 98 heb ik apart geinstalleerd. Want op de xp cd (een backup) gaf die een foutmelding tijdens de boot. maar de 98-cd is origineel. De pc is maar een halfjaar oud, en gaf eigenlijk al problemen van het begin af aan!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:42:
Het alles eruit halen heb ik zo mijn twijfels over, ze zeggen bij die zaak dat alles werkt!
Je zult toch echt ergens moeten beginnen.
Zo'n zaak kan wel zoveel zeggen, je probleem is toch niet opgelost.

Je moet gewoon zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten als je je probleem wilt oplossen.
En met bovengenoemde suggesties kom je al een heel eind.

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
OK als die bij het opstarten al vast loopt dan is het 99% zeker dat je geheugen naar de knoppen is... dus als je eens kunt opwisselen met een andere machine is dat wel handig om te zien of het wat oplost... Zo niet gaan we verder zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Flowerz schreef op 14 December 2002 @ 21:17:
OK als die bij het opstarten al vast loopt dan is het 99% zeker dat je geheugen naar de knoppen is... dus als je eens kunt opwisselen met een andere machine is dat wel handig om te zien of het wat oplost... Zo niet gaan we verder zoeken....
Dat wordt een probleempje... Het is DDR geheugen, en heb geen andere pc die daarmee draait... Is er niet een andere manier om er achter te komen dat dat het probleem is?

Maar zelfs met alleen de monitor, de muis(ps2) en het toestenbord(ps2) doet ie het niet!

Deze pc werkt nou niet bepaald mee aan de kerstgedachte bij mij!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:42:
Het alles eruit halen heb ik zo mijn twijfels over, ze zeggen bij die zaak dat alles werkt! maar eerlijk gezecht geloof ik daar niet veel van...
Als ie een half jaar oud is en je hebt al eens 45 euro gelapt voor reparatie die niets repareerde dan moet je eens die winkel inrennen, en eisen dat ze je vriendelijk doch dringend gaan helpen met je windows setup. lease desnoods een originele xp cd bij een vriend of kennis en ga in die winkel regelen dat er daar iemand je pc installeert, en dat je wilt zien dat ie het goed doet, ook als je een paar keer opstart, quake erop gooit en een half uur speelt (en dan rebooten, dan weet je zeker dat het geen hitte issue is).

dit klinkt namelijk als een simpel pc-winkel-goeroe geintje: kijken naar pc, windows opnieuw erop, en "gerepareerd" roepen. bovendien... na een half jaar hardware fouten? ga grommen tegen je winkelier dat je graag een functioneel exemplaar wilt, onder garantie, en als hij niet wil uitzoeken of niet weet welke stuk hardware er stuk is, dan is het een goed idee om te vragen of je een heel vervangend systeem krijgt met identieke hardware, zodat hij zelf kan uitzoeken wat er mis mee is. JIJ hoeft niet met ZIJN ellende te blijven zitten. daar is hij tenslotte ondernemer voor geworden. als je geld uit gaat geven aan hardware reparaties terwijl je de pc net gekocht hebt, dan verpest je sowieso a) je humeur en b) het nut van garantie.

grijp ze, tijger!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 16:41 . Reden: als je op verstuur ipv bekijk klikt, ziet iedereen dat je er nog 45 tikfouten uit moet halen. ]

Verwijderd

Ok maar als het nog maar een half jaar oud is heb je dan geen garantie meer als het brakke geheugen is zo ik dan ook ff checken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 16:38:
dit klinkt namelijk als een simpel pc-winkel-goeroe geintje: kijken naar pc, windows opnieuw erop, en "gerepareerd" roepen.
[...]
grijp ze, tijger!
:D

Okee, nu even serieus :)

*Stel* dat ze dat idd hebben gedaan, Windows eropnieuw opgegooid... ff testdraaien enzo...

Hoe de neuk hebben zij dat ding kunnen installeren als topicstarter dat niet lukt, omdat-ie dan vastloopt!
Vraagje aan TS: gebruik je een geaard stopcontact? Een PC shop sowieso, maar jij?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 16:06:
[...]

Dat wordt een probleempje... Het is DDR geheugen, en heb geen andere pc die daarmee draait... Is er niet een andere manier om er achter te komen dat dat het probleem is?

Maar zelfs met alleen de monitor, de muis(ps2) en het toestenbord(ps2) doet ie het niet!

Deze pc werkt nou niet bepaald mee aan de kerstgedachte bij mij!
Anders even op dit forum zoeken naar links voor memory testers en andere test proggies... Onder het kopje hardware kun je dat vinden

Verwijderd

Weet niet of je meerder geheugen modules hebt, probeer die anders ff 1 voor 1 ......... Zoals ik lees denk ik echt dat het een geheugen probleem is ......

Anders ga ja naar die winkel, en vraag je of je bij de installatie mag zijn .......

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De topicstarter heeft sinds vrijdag geen reactie meer gegegeven, misschien is het handig om daar op te wachten ;)
(en ik wacht dan ook nog op een betere topictitel)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1